Ognom skrev:Fast nu känner jag att jag måste skriva lite vad som skrivs här om löven, somsagt innan är jag umebo.
Björklöven har kanske sista chansen på sig i år att satsa då det läggs otroligt mycket pengar på det lagbygget utanför klubb-budget av supportrarna (överdrivet många swishkampanjer), förmögna privatpersoner och företag som skjuter in lite extra. Det jag menar är att om man inte lyckas i år så kan nog hoppet ta slut och Kenttä kommer nog dra.
Björklöven som slutade 3a i år var otroligt ojämna iår.
Hutchings är inte så bra som du får det att tro, alla ville ha kvar Vesel helst då han var motorn till att Hutchings och Crandall producerade. Perron kan dock absolut bli något. Och där tog HV Vesel.
Fredric Andersson kan ha bra ledaregenskaper som Matson, men definitivt inte lika bra utespelare och Andersson levde inte upp till förväntningarna i år.
Du hyllar deras värvning av Christoffer Bengtsson, men inte Måns Lindbäck? Lindbäck som ansågs vara en av Södertäljes bästa. HV tog honom.
Selin vill inte många ha kvar, Possler är skadebenägen och Viklund en bra 3/4e spelare i allsvenskan. Lite orättvist att jämföra med Törngren?
William Eriksson var en ung talang, men skadebekymmer.
Det klagades mycket på att HV inte visade hjärta förgående år, vad satsar HV på nu? Spelare ifrån juniorleden och närliggande föreningar. Vad gör löven? Köper. Såg du deras final ? Hur mycket hjärta visade man, alla åkte runt och gled.
Största problemet enligt mig för löven är att man värvar för många spelare utan att ge dom tydliga/lovade roller vilket ett bra exempel är Norbe.
Säger inte att lövens bygge är dåligt, en av toppklubbarna men sluta hylla dom.
Jag skriver under på mycket det du säger om Löven. Jag har nämligen också viss koll på dem, inte som du verkar ha. Men viss koll, det har jag, och även på allsvenskan. Jag vet att de var ojämna. Upp och ner, och det var väl egentligen den starka starten som gjorde dem till ett topplag (apropå hur viktig starten är). Men de tog sig till final, enligt min amatörmässiga analys på grund av deras starka bredd med flera kedjor som kunde producera (apropå hur viktigt det är att satsa på bra spelare). De är seriens bästa lag sett över de två senaste säsongerna. De vek ner sig, ja. Men det skedde från en dag till en annan, märkligt nog i samband med att typ hela laget insjuknade i covid.
Min poäng med jämförelsen var bland annat att kategorisera spelarna sett till vad man kan förvänta sig poängmässigt, och sett till vad de tidigare producerat. Och där står jag fast. De frågetecken du sätter vid Löven skulle dessutom kunna sättas vid HV också. Men många HV-supportrar ser det som självklart att spelare som inte tidigare producerat ska ta jättekliv, att spelare med en skadehistorik ska hålla sig hela osv.
Och som magnusb påpekar ovan. Löven har idagsläget ett forwardsdjup som kan mäta sig med HV. Perron och Hutchings klara. Tre forwards ska in.