Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Haard skrev:Måste verkligen berömma HV hittills. 12 matcher in och fortfarande obesegrade, wow.
Sir Ward skrev:Sagt detta flera gånger. Vill HV verkligen satsa ordentligt på damerna, som HV nu har gjort så har
vi här nu resultatet. Kör bokstavligen över allt, trots ett brutalt matchprogram.
Jag vill se en betydligt större satsning på damerna. Stavas heltidsproffs.
Stålar finns - tro mig.
Sir Ward skrev:Sagt detta flera gånger. Vill HV verkligen satsa ordentligt på damerna, som HV nu har gjort så har
vi här nu resultatet. Kör bokstavligen över allt, trots ett brutalt matchprogram.
Stålar finns - tro mig.
JoakimA skrev:Sir Ward skrev:Sagt detta flera gånger. Vill HV verkligen satsa ordentligt på damerna, som HV nu har gjort så har
Stålar finns - tro mig.
Vilka pengar skulle det vara menar du?
Skulle publiksnittet per match ligga kvar på drygt 100 pers så blir det inga publikintäkter eller lokala sponsoravtal att tala om. Då blir damsatsningen en stor röd rad i redovisningen.
Vad som behövs är en satsning på att få fler folk till matcherna, få upp stämningen. Här är ett förslag: gratis inträde för alla studenter.
Sir Ward skrev:Vilka pengar?
Läser du bokslutet, som ligger öppet på HVs hemsida så har du facit. Gäller att tolka den
rätt och inte ”stålar på banken”. Finns flera skumma variabler att ta hänsyn till.
HVs ekonomi är mycket god enligt mig.
Det är snarare en fråga om prioritering. Hur mycket är HVs damer värda?
Är det verkligen ok att A-lagets löner motsvarar halva omsättningen?
(Hutlösa löner på flera som dessutom inte levererar. Obs, min åsikt)
Sir Ward skrev:Sen förstår jag inte ”på Lindas bord”.
sussan skrev:Hur jobbar HV med Northbanks? Luleå har tifon och klacken på plats även vid dammatcherna. Även om de har ett snitt på drygt 500 i år är det ändå mer än 4 ggr så mycket som vi.
Precis som många sagt innan så går allt att sälja med "mördande reklam" och här har faktiskt herrlaget ett ansvar. Det är står i deras arbetsbeskrivning att de ska marknadsföra föreningen så se till att de gör det. Det skulle nog locka mer folk om ett par herrspelare står på ståläktaren under första perioden.
Bjud på korv och läsk till de hundra första betalande.
Ha godisregn och hoppborg.
Lotta ut "merch" på entrébiljetterna.
Se till att herrarna lägger upp på sociala medier om hur bra matcherna är.
Bjud på kaffe och bulle till alla med årskort.
O.s.v. o.s.v.
Men först och främst: Gå upp på ståläktaren en herrmatch och fråga dom vad HV ska göra för att de ska komma på matcherna.
sussan skrev:Hur jobbar HV med Northbanks? Luleå har tifon och klacken på plats även vid dammatcherna. Även om de har ett snitt på drygt 500 i år är det ändå mer än 4 ggr så mycket som vi.
Precis som många sagt innan så går allt att sälja med "mördande reklam" och här har faktiskt herrlaget ett ansvar. Det är står i deras arbetsbeskrivning att de ska marknadsföra föreningen så se till att de gör det. Det skulle nog locka mer folk om ett par herrspelare står på ståläktaren under första perioden.
Bjud på korv och läsk till de hundra första betalande.
Ha godisregn och hoppborg.
Lotta ut "merch" på entrébiljetterna.
Se till att herrarna lägger upp på sociala medier om hur bra matcherna är.
Bjud på kaffe och bulle till alla med årskort.
O.s.v. o.s.v.
Men först och främst: Gå upp på ståläktaren en herrmatch och fråga dom vad HV ska göra för att de ska komma på matcherna.
Junior skrev:HVs HC lämnar på grund av personliga skäl. Det var ju trist, han har onekligen gjort ett bra arbete. Han är väl sambo med Asserholt? Hoppas det inte är något tragiskt som inträffat.
https://www.hv71.se/article/o43xak3sw-3 ... Z9_7cTTqZs
mrnorrland skrev:Junior skrev:HVs HC lämnar på grund av personliga skäl. Det var ju trist, han har onekligen gjort ett bra arbete. Han är väl sambo med Asserholt? Hoppas det inte är något tragiskt som inträffat.
Tyvärr är de nog nått jävligt tråkigt som hänt. Ingen aning om vad
Pawhlen skrev:mrnorrland skrev:Junior skrev:HVs HC lämnar på grund av personliga skäl. Det var ju trist, han har onekligen gjort ett bra arbete. Han är väl sambo med Asserholt? Hoppas det inte är något tragiskt som inträffat.
Tyvärr är de nog nått jävligt tråkigt som hänt. Ingen aning om vad
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ade-synen/
Calle2 skrev:HV71 Dam nu klara seriesegrareVilken jäkla säsong de haft! Grymt jobbat! Om herrarna nu bara kan ta efter kan det bli en otroligt bra säsong för klubben.
Haard skrev:3-0 efter den första perioden i den första semin i bäst av 5 mot DIF. Stockholmarna skapade egentligen inte ett skit på 20 minuter, hade knappt pucken under kontroll i HV-zonen.
Just nu ser jag inget som alls talar emot att HV-damerna INTE ska ta klubbens första dam-guld.
Helt galet vad överlägsna man är egentligen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst