Lux skrev:Robert.76 skrev:Mr Madhawk bettar på Appelgren som ny tränare, är nog ganska låga odds.
Tror personligen inte att Appelgren är rätt person. Skulle vilja säga att jag litar på att ledningen och sportcheferna tar rätt beslut...
Appelgren har inga större meriter mer än att han tog upp Leksand. Forsberg vet ju iaf hur man skapar ett vinnande lag i SHL. Lägger min röst på Forsberg. Finns väl inga andra lediga (topp)tränare?
Bara inte Forsberg blir ansvarig för vårt försvarsspel - för i Modo var det rent
kaos i egen zon när han var där. Det är något som jag verkligen vill
hylla Andreas för - hans tålamod med att sätta vårt försvarsspel den gångna säsongen. Det är något som han själv sagt att han lagt mycket tid på. I HV71 har vi offensiv slagkraft - nu hoppas jag på
striktare styrning i uppspelsfasen samt försvarsspelet. På grund av våra svaga uppspel hade vi i år svårt med zone enterys - vi fasnade väldigt ofta på offensiv blå. Något som Petter Carnbro tog upp på sin blogg (numerärtövertag) i våras.
Jag tror och hoppas att ovanstående blir den nya tränarens viktigaste uppgift! Det var detta som gjorde att vi torskade slutspel med Uffe D - samt att Bendelin fick ordning på skutan i en säsong fylld med isberg. Anders Forsberg lämnar som jag förstått mycket frihet till spelarna - detta är bra, men samtidigt blir det ännu viktigare att samtliga drar åt samma håll!
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult