Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om forna HV71-spelare

Inläggav Jompii » 27 november 2012, 09:18

Att Tedenby skulle gå till någon annan Elitserieklubb än HV71 är för mig helt otänkbart.
Mattias har ett stort HV-hjärta och när det kommer till det ekonomiska så är HV71 det bästa alternativet i Sverige just nu.
Såg förövrigt Tedenby på ett par matcher på försäsongen.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Henning » 27 november 2012, 09:51

Åskan skrev:Mattias Tedenby har kommit närmare HV71. Hans mediokra start i Albany Devils med bara två mål på 12 matcher inget bra av en spelare som inte tillför så mycket defensivt. Mitt tips är att han spelar i HV nästa säsong. Tänk er Tedenby och Laine i samma lag.

Underbart! Jag drömmer om den dagen vi får se Tedenby - Ullström - Petersson i HV igen :) Fasen vilken rolig kedja!
Henning

Inläggav PapaEmeritus » 27 november 2012, 19:22

Henning skrev:
Åskan skrev:Mattias Tedenby har kommit närmare HV71. Hans mediokra start i Albany Devils med bara två mål på 12 matcher inget bra av en spelare som inte tillför så mycket defensivt. Mitt tips är att han spelar i HV nästa säsong. Tänk er Tedenby och Laine i samma lag.

Underbart! Jag drömmer om den dagen vi får se Tedenby - Ullström - Petersson i HV igen :) Fasen vilken rolig kedja!

Offensivt är den ju rolig men defensivt kan det vara det sämsta som ställts på is ;)
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Henning » 27 november 2012, 19:45

Inzaneclown skrev:
Henning skrev:

Offensivt är den ju rolig men defensivt kan det vara det sämsta som ställts på is ;)

Haha, mjo. Men jag är övertygad om att Ullström blir vår framtida Davidsson. Han kan nog ta ett defensivt ansvar i den kedjan ;)
Henning

Inläggav EMILNB » 28 november 2012, 00:26

hammare7 skrev:Anser Vesa Toskala var en riktig stjärnvärvning........

När va han i HV?
Användarvisningsbild
EMILNB

Inläggav Sir Ward » 28 november 2012, 00:56

EMILNB skrev:
hammare7 skrev:Anser Vesa Toskala var en riktig stjärnvärvning........

När va han i HV?

Han stod inte jätte mycket.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... 71s-bluff/
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Izon » 29 november 2012, 15:36

http://www.hockeysverige.se/article/137 ... g-ullstrom

Stor och intressant artikel om Ullström
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav didotto » 30 november 2012, 17:00

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=825

Tror ni att Arlbrandt kommer att spela i Hv71 igen? Hans statistik från de senaste 4 säsongerna(denna inräknad) är minst sagt imponerande... Kontraktet går ut efter denna säsongen.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav kny » 1 december 2012, 16:20

didotto skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=825

Tror ni att Arlbrandt kommer att spela i Hv71 igen? Hans statistik från de senaste 4 säsongerna(denna inräknad) är minst sagt imponerande... Kontraktet går ut efter denna säsongen.

Jag hade en förhoppning om att HV skulle värva honom redan inför säsongen 2011/2012. Men den förhoppningen sprack. Han är ju en egen produkt så det borde ju vara en enorm fördel. Offensivt en väldigt skicklig spelare som både kan avsluta samt spela fram sina lagkamrater.

De som har varit negativa till honom har kommit med argument som att han inte presterar i viktiga matcher samt att han är alldeles för dålig defensivt.

En av de två kan jag direkt slå hål på iaf. Han spelade 2+1 förra året när han sköt kvar LHC i ingemansland i säsongens sista match. Så visst leverar han under press! :)
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Rex0z » 1 december 2012, 22:19

kny skrev:

Jag hade en förhoppning om att HV skulle värva honom redan inför säsongen 2011/2012. Men den förhoppningen sprack. Han är ju en egen produkt så det borde ju vara en enorm fördel. Offensivt en väldigt skicklig spelare som både kan avsluta samt spela fram sina lagkamrater.

De som har varit negativa till honom har kommit med argument som att han inte presterar i viktiga matcher samt att han är alldeles för dålig defensivt.

En av de två kan jag direkt slå hål på iaf. Han spelade 2+1 förra året när han sköt kvar LHC i ingemansland i säsongens sista match. Så visst leverar han under press! :)

Om han är dålig i defensiven kan vi sätta honom som back, så som vi gjort med så många andra i laget ;)
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav kny » 3 december 2012, 16:37

Rex0z skrev:
kny skrev:Jag hade en förhoppning om att HV skulle värva honom redan inför säsongen 2011/2012. Men den förhoppningen sprack. Han är ju en egen produkt så det borde ju vara en enorm fördel. Offensivt en väldigt skicklig spelare som både kan avsluta samt spela fram sina lagkamrater.

Om han är dålig i defensiven kan vi sätta honom som back, så som vi gjort med så många andra i laget ;)

Vet att Dekman kommer mörda mig nu, men det är en risk jag får ta ;)

+1 :lol:
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Andersson711 » 4 december 2012, 23:02

Kris Beech till AIK alltså... önskar honom verkligen all lycka.. Grym snubbe!
Andersson711
Moderator

Inläggav mrcadaza » 4 december 2012, 23:08

Han ratade ju bort HV i valet som föll till LHC.Vill minnas att HV var och ryckte i honom.
Tror inte han återvänder hit och jag tror inte att HV har det intresset heller. Men man ska ju aldrig säga aldrig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5880905.ab

Sen är Kris Beech som sagt klar för för SIK i ett s.k match för match kontrakt då de har många spelare skadade.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav PapaEmeritus » 4 december 2012, 23:16

mrcadaza skrev:

Han ratade ju bort HV i valet som föll till LHC.Vill minnas att HV var och ryckte i honom.
Tror inte han återvänder hit och jag tror inte att HV har det intresset heller. Men man ska ju aldrig säga aldrig.

Jag tror ju att Hv är mer intresserade av Arlbrandt än vad Arlbrandt är av Hv. Har för mig att han inte ville gå tillbaka till Hv av den anledningen att Hv inte valde att satsa på honom efter juniortiden.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav vld » 4 december 2012, 23:28

Kris Beech klar för AIK, han har match-för-match-kontrakt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5880905.ab
vld

Inläggav Macce » 6 december 2012, 16:48

Hur stor chans är det att Thörna spelar i HV nästa säsong?

http://www.jnytt.se/nyhet/51629/martin- ... -ryska-khl
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav trancedanne » 6 december 2012, 17:02

Just nu så är han närmare NHL än HV
trancedanne

Inläggav Pawhlen » 6 december 2012, 21:51

http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... r-inte-hv/

hopp finns det att han skulle kunna återvända nästa säsong
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 6 december 2012, 22:26

trancedanne skrev:Just nu så är han närmare NHL än HV
knappast NHL. KHL eller en flytt hemåt. Hemlängtan och en viljestark fru kan bestämma fortsatt äventyr eller flytt hem.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 9 december 2012, 15:36

AHL är ju i full ggn och våra kära egna grabbar börjar väl att röra lite på sig.
So far i statistiken så har.
Ullström 3+6
Almqvist 3+6
Tedenby 4+3
Petersson 2+3

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Jompii » 14 december 2012, 22:34

Niklas Hjalmarsson sprutar för tillfället in poäng i italienska Serie A (hockey).
Niklas har gjort 13 poäng (3+10) på 9 matcher vilket gör att han har det åttonde bästa PPG i hela Serie A. Han är endast 13 poäng ifrån ett nytt poängrekord ;)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Rex0z » 15 december 2012, 01:38

Jompii skrev:Niklas Hjalmarsson sprutar för tillfället in poäng i italienska Serie A (hockey).
Niklas har gjort 13 poäng (3+10) på 9 matcher vilket gör att han har det åttonde bästa PPG i hela Serie A. Han är endast 13 poäng ifrån ett nytt poängrekord ;)

Även om det inte är så bra motstånd så tror jag detta kan vara nyttigt för honom att utveckla sin offensiv.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav mrcadaza » 18 december 2012, 22:45

Kris Beech levererade och gjorde mål direkt för AIK. Tusan sjutton hakar om han gör en radda mål i fel tröja... :(

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav dekman » 19 december 2012, 11:41

mrcadaza skrev:Kris Beech levererade och gjorde mål direkt för AIK. Tusan sjutton hakar om han gör en radda mål i fel tröja... :(

Jag är väl en av få som gärna ser Beech i HV igen, speciellt nu när begränsningarna i antalet transatlantspelare är borta. En duktig hockeyspelare som gjorde tre riktigt bra säsonger (och en usel...) i HV och som trivs i klubben och i stan.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav TimpanHV71 » 19 december 2012, 13:17

dekman skrev:
mrcadaza skrev:Kris Beech levererade och gjorde mål direkt för AIK. Tusan sjutton hakar om han gör en radda mål i fel tröja... :(

Jag är väl en av få som gärna ser Beech i HV igen, speciellt nu när begränsningarna i antalet transatlantspelare är borta. En duktig hockeyspelare som gjorde tre riktigt bra säsonger (och en usel...) i HV och som trivs i klubben och i stan.

Och den säsongen han gjorde som var mindre bra var väl pga att han inte sommartränade med HV?
Förmodligen redo att anta en mindre lön här i HV eftersom detta är "hemma" som du säger, är han redo för en mindre roll ser jag mycket gärna Kris här igen
TimpanHV71

Inläggav Sir Ward » 19 december 2012, 13:42

TimpanHV71 skrev:
dekman skrev:

Och den säsongen han gjorde som var mindre bra var väl pga att han inte sommartränade med HV?
Förmodligen redo att anta en mindre lön här i HV eftersom detta är "hemma" som du säger, är han redo för en mindre roll ser jag mycket gärna Kris här igen

Handen upp även för mig bara inte Kris "råka" köra över fler domare ;)
Vart mycket debatt om den incidenten och det syntes tydligt att en tryckte till domarn med flit.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 20 december 2012, 22:41

Kris Beech gjorde det igen och gör en bra match i sin helhe tför AIK.
Dessutom GWG.
Ja det smakar INTE mumma detta att han pytsar in mål. Undrar om Stille Bille har ngn som helst tanke på att fundera på att vända på telefonluren och höra sig för.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav hv71 är best » 20 december 2012, 22:52

Undrar om Stille Bille har ngn som helst tanke på att fundera på att vända på telefonluren och höra sig för.

Efter 2 matcher njaa.
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav Sir Ward » 20 december 2012, 23:03

mrcadaza skrev:Kris Beech gjorde det igen och gör en bra match i sin helhe tför AIK.
Dessutom GWG.
Ja det smakar INTE mumma detta att han pytsar in mål. Undrar om Stille Bille har ngn som helst tanke på att fundera på att vända på telefonluren och höra sig för.

Schysst brännbolls mål av Beech.
Stillman håller nog kontakt och inväntar inför nästa säsong.
Rakat av dig HV skägget?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Henning » 23 december 2012, 12:40

http://www.hockeysverige.se/article/138 ... pids-seger

Almqvist levererar i AHL och verkar ses som en framtida NHL-spelare av lagets coach. Jag trodde faktiskt inte Adam hade det i sig att bli NHL-spelare, mest på grund av sin storlek och vikt och trodde faktiskt att han skulle komma tillbaka till oss om någon säsong. Men jag är glad för Adams skull!
Henning

FöregåendeNästa

Återgå till HV71