Tråden Om Lagbygget 18/19

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden Om Lagbygget 18/19

Inläggav Diabolics » 30 april 2018, 21:41

OlofMattsson skrev:Ja nästa back in MÅSTE nog vara en offensivt begåvad sådan. Men en sådan räcker nog inte.
Behövs två backar kapabla till 25-30 poäng och som kan styra ett PP.

två 25-30 kommer vi inte hitta. Vad hade Pilut denna säsong? Han va ändå bäst, inte kan vi kräva 2x"Pilut" av Sillyn?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav OlofMattsson » 30 april 2018, 21:51

Diabolics skrev:
OlofMattsson skrev:Ja nästa back in MÅSTE nog vara en offensivt begåvad sådan. Men en sådan räcker nog inte.
Behövs två backar kapabla till 25-30 poäng och som kan styra ett PP.

två 25-30 kommer vi inte hitta. Vad hade Pilut denna säsong? Han va ändå bäst, inte kan vi kräva 2x"Pilut" av Sillyn?

Pilut gjorde 38. Jag skrev "två backar kapabla till 25-30 p". Det tycker jag inte är helt orimligt att kunna förvänta sig.
OlofMattsson

Inläggav Zico » 30 april 2018, 21:59

Dovahkiin skrev:Även jag blir bekymrad. Hv71 vill spela en snabb hockey med bla snabba vändningar och ha mkt kontroll på puck mm. Ska man spela så krävs det vassa backar med fina handleder som skickar ett första pass av klass snabbt och som vågar hålla i pucken mm. Det Hv71 har nu på backsidan är ett gäng defensiva bufflar.

Även om Hv71 skulle hitta en toppback tror jag inte de kommer göra så mkt skillnad. Här måste det in två riktigt bra kreativa offensiva backar bla. Yterell har jag alltid sätt som för dålig för Hv71. Han tror jag inte mkt på.

Har ju i princip bara varit breddspelare och defensiva backar Hv71 värvat... hujedamig.

Om man skriver att HV endast har "ett gäng defensiva bufflar" så är man antingen jäkligt okunnig eller felinformerad eller så gissar man. Efter att ha sett Strömberg och Fehervary i ganska många matcher, så måste åtminstone jag säga att dom är riktigt bra defensivt plus att dom båda två har riktigt bra och precisa första pass ut ur egen zon. Lauridsen har jag sämre koll på, men jag tror nog Hult har koll på vad HV behöver.

Martin Fehervary blev idag, hur som helst, uttagen i Slovakiens VM-lag, så han håller nog, trots sin ungdom, ganska hög klass. NHL-varning på honom, tyvärr.
Zico

Inläggav OlofMattsson » 30 april 2018, 22:06

Zico skrev:
Dovahkiin skrev:Även jag blir bekymrad. Hv71 vill spela en snabb hockey med bla snabba vändningar och ha mkt kontroll på puck mm. Ska man spela så krävs det vassa backar med fina handleder som skickar ett första pass av klass snabbt och som vågar hålla i pucken mm. Det Hv71 har nu på backsidan är ett gäng defensiva bufflar.

Även om Hv71 skulle hitta en toppback tror jag inte de kommer göra så mkt skillnad. Här måste det in två riktigt bra kreativa offensiva backar bla. Yterell har jag alltid sätt som för dålig för Hv71. Han tror jag inte mkt på.

Har ju i princip bara varit breddspelare och defensiva backar Hv71 värvat... hujedamig.

Om man skriver att HV endast har "ett gäng defensiva bufflar" så är man antingen jäkligt okunnig eller felinformerad eller så gissar man. Efter att ha sett Strömberg och Fehervary i ganska många matcher, så måste åtminstone jag säga att dom är riktigt bra defensivt plus att dom båda två har riktigt bra och precisa första pass ut ur egen zon. Lauridsen har jag sämre koll på, men jag tror nog Hult har koll på vad HV behöver.

Martin Fehervary blev idag, hur som helst, uttagen i Slovakiens VM-lag, så han håller nog, trots sin ungdom, ganska hög klass. NHL-varning på honom, tyvärr.

Du som verkar sett honom en del. Hur stor roll tror du han får i HV kommande säsong? Kommer han rent av vara en topp 3 back?
OlofMattsson

Inläggav Zico » 30 april 2018, 22:26

OlofMattsson skrev:
Zico skrev:

Du som verkar sett honom en del. Hur stor roll tror du han får i HV kommande säsong? Kommer han rent av vara en topp 3 back?

Eftersom det ska in en eller kanske två backar till (om Pilut försvinner) och osäkerheten med Berglunds status så är det lite vanskligt att säga just nu. Men ja, inte helt otroligt att han kan vara en top 3, eller i vart fall top 4 back. Men låt dom gärna träna först och sen spela om det.
Zico

Inläggav frippe-borås » 1 maj 2018, 12:29

Jag är fullt medveten om att det bara är maj!
Men på fullaste allvar så ser laget än så länge inte ett skit bättre ut än förra säsongen. Snarare tvärtom!

Vi saknade spelskickliga backar ifjol och har idag egentligen ingen som bevisat att man håller för SHL!
Jag gillar värvningarna av Strömberg och Martin F men kommer de verkligen kunna gå in och bära vårt lag som ska vara topp 4?
Tveksamt om de är mogna för det! Lauridsen, Persson och Berglund är inga offensiva backar och Ytterell som jag varit possitiv till innan han kom till Hv bevisade att han har svårt med tempot!

Här trodde jag i min vildaste fantasi skulle få se backar av toppklass i SHL mått men återigen så presenterar Hult osäkra kort!
Vad kommer vi få se härnäst när det ytterligare ska in backar av klass? Hoppas Hult på Reese så är jag rädd för missat slutspel redan nu!
Hoppas på Elliot klass på minst två spelare i försvaret!

Framåt så ser centersidan helt OK ut men forwards är det tunt på målskyttar. Däremot så har vi en hel drös med brunkare i Wärn, Sundh, Figren och t om Thörnberg ser jag mer som brunkare än målskytt numera.
Vem ska göra våra mål i år?
Visst bredd är bra och dela upp producerandet men att kunna slänga in en toppkedja som levererar höjer ju intresset från oss fans, för vem vill se en grå massa match efter match!
Det är profiler man vill se och som lockar nya fans!

Vem kommer vara vår starkaste profil i år? Tedenby just nu med sin fart såklart men sen då????

Nu kommer det som vanligt en massa experter som kommer säga att Hult bygger lag där alla ska bidra men det funkar inte.
Guldsäsongen hade aldrig blivit som den blivit om inte Teden, Lias och Sandberg varit i den form de var i! Där hade vi en toppkedja som malde ner motståndarna!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav hammare7 » 1 maj 2018, 14:11

Markus är en duglig breddback typ för tredjebackpar och mycket BP tid. Det jag ställer mig frågan till vi har många defensivabackar och den Enda offensiva backen är Ytterell. Tror man hoppas mycket på han iår men tror det är risky. Han har specialskills att använda i PP men är svajig i övrigt. Han är typ en spelare som bara skall spela PP o inte mycke 5-5 i egen zon.

Tror behöver mer tvåvägsbackar då vi bara har defensiva backar.
Kan ordna sig med två offensiva/tvåvägsbackar
Vi saknar 1 backpar o där måste vi nog punga ut en slant för värva klara backar och låta de övriga komma in i de
hammare7

Inläggav håvesjuttioett » 1 maj 2018, 21:51

http://www.hockeysverige.se/2018/05/01/hv-bossen-raknar-bort-succespelarna/

Hult räknar med att plocka in 2 spetsiga backar när Pilut försvinner (tumme upp) och med att Engvall stannar i NHL/AHL. Om Engvall försvinner vill Hult ha in 1 forward (tumme ner). Sätter hoppet till att Wärn letar sig vidare och ger plats för ytterligare en spelare för 1a-/2a-kedjan. Stannar Wärn känns forwarduppställningen trubbig, eller?
håvesjuttioett

Inläggav Nutarviguld » 1 maj 2018, 21:56

håvesjuttioett skrev:http://www.hockeysverige.se/2018/05/01/hv-bossen-raknar-bort-succespelarna/

Hult räknar med att plocka in 2 spetsiga backar när Pilut försvinner (tumme upp) och med att Engvall stannar i NHL/AHL. Om Engvall försvinner vill Hult ha in 1 forward (tumme ner). Sätter hoppet till att Wärn letar sig vidare och ger plats för ytterligare en spelare för 1a-/2a-kedjan. Stannar Wärn känns forwarduppställningen trubbig, eller?

Omg påriktigt?
Nutarviguld

Inläggav Nick » 1 maj 2018, 22:33

HERREGUD VAD ALLA TAR ALLT HULT SÄGER PÅ SÅ JÄVLA STORT ALLVAR. Tänk lite själva nån gång. Tror ni han avslöjar allt? Jämt?
Nick

Inläggav OlofMattsson » 1 maj 2018, 22:46

"Vi har sju backar idag och där ska minst en till in. Försvinner Lawrence också vilket är troligt så måste vi ha in två. På forwards-sidan ligger vi lite längre fram men vi är beroende av vad som händer med Pierre Engvall.
Tittar vi grovt på forwards-sidan så kommer vi vilja ha in en högkvalitativ forward om Pierre försvinner." Johan Hult

Ullström då?? ska inte han ersättas ??
OlofMattsson

Inläggav håvesjuttioett » 1 maj 2018, 23:05

Nick skrev:HERREGUD VAD ALLA TAR ALLT HULT SÄGER PÅ SÅ JÄVLA STORT ALLVAR. Tänk lite själva nån gång. Tror ni han avslöjar allt? Jämt?

Väljer Hult att ta en intervju där han kommunicerar planen att värva två backar och en forward om Engvall försvinner, utgår jag från att det är sant och sätter förväntningar därefter...
håvesjuttioett

Inläggav Klabbe » 1 maj 2018, 23:45

håvesjuttioett skrev:
Nick skrev:HERREGUD VAD ALLA TAR ALLT HULT SÄGER PÅ SÅ JÄVLA STORT ALLVAR. Tänk lite själva nån gång. Tror ni han avslöjar allt? Jämt?

Väljer Hult att ta en intervju där han kommunicerar planen att värva två backar och en forward om Engvall försvinner, utgår jag från att det är sant och sätter förväntningar därefter...

Aftonblaskan skrev har jag för mig att Wärn och E Andersson var på väg bort. Har ingen aning om det stämmer, men om det är så tror jag inte Hult vill snacka om det innan det är klart. Blir det så så ska det väl värvas fler forwards. Men jag har full förståelse för att Hult inte går ut och säger:-Vi vill bli av med Andersson och Wärn. Man får nog köpa att Hult inte ger oss HELA sanningen hela tiden. Kanske inte så smart att avslöja för de andra sportcheferna exakt vad planen är. Att HV behöver 2 backar om Pilut försvinner och att det behövs en ersättare för Engvall är ju uppenbart. Inget man behöver hålla hemligt.
Klabbe

Inläggav Andersson711 » 2 maj 2018, 20:14

Vilken skräpdag. Trodde verkligen det skulle komma ngt idag. Öppnar twitter, ser att HV kommunicerar ngt.. pulsen går upp nära max, läser.. spelschemat. Ridå!
Andersson711
Moderator

Inläggav OlofMattsson » 2 maj 2018, 21:03

Andersson711 skrev:Vilken skräpdag. Trodde verkligen det skulle komma ngt idag. Öppnar twitter, ser att HV kommunicerar ngt.. pulsen går upp nära max, läser.. spelschemat. Ridå!

Känner precis som du! Hade också en förhoppning om ngn rolig Önerud/Petersonnyhet men icke.
Massa oseriösa töntar som sitter och ger oss falska förhoppningar och gång på gång bygger man på dessa trollerier upp en förväntan.
"Önerud är klar". "Andre presenteras 1 maj" osv. Att man går på det gång på gång, sannolikt för att man hoppas så innerligt!

Ännu återstår mkt utav silly season men det måste landas ett par klasspelare för att vi ska ha en ordentlig chans!
OlofMattsson

Inläggav Nick » 2 maj 2018, 21:59

I senaste hv podden med Stefan Lillis Lundh. Så nämner han att dom har lagt förslag till vissa spelare som ff spelar. Måste väl vara AHL man letar i då? Är väl ingen annan liga som ff är igång förutom NHL.?

Kan de vara så att man väntar på svar från Tim Erixon? Eller är podden bara inspelad tidigare på sillyn? Verkar iofs som Tim har spelat färdigt. Frågan är vem de kan vara man är ute efter?
Nick

Inläggav Sir Ward » 2 maj 2018, 23:26

Tack Nick! Huvudet ordenligt på berömda spiken.

HVs ledning är långt framme angående värvningar.
Avvakta och se, kyl ner er med några iskalla bärs ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav hammare7 » 3 maj 2018, 07:04

Sir Ward skrev:

Tack Nick! Huvudet ordenligt på berömda spiken.

HVs ledning är långt framme angående värvningar.
Avvakta och se, kyl ner er med några iskalla bärs ;)

Då ballar de ur totalt,

Att de har krokar ute tar jag förgivet.

Nä men får vi in 2 spetsforwards och 2 backar för första backpar ser detta rätt bra ut, kanske inte ett glamoröst gäng men ett hårt arbetande gäng. Räknar bort pilut och Wärn. Tyvärr är det de tuffaste platserna kvar att fylla.

Att vi fick 2 breddspelare gjorde oss väldigt oroliga då vi trodde spetsspelare (jag vet ni hatar spets men de som kan göra poäng i detta fall) skulle bli härnäst

Drömmer om Önerud och andre.

Sen kommer Ulla hem runt jul och sen firar vi guld i april 2019
hammare7

Inläggav sussan » 3 maj 2018, 15:22

Regnet skrev:Känns som de flesta här är överens om att vi behöver lite målskyttar.

En sådan är ju Brian Lerg vars kontrakt gått ut. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9428. En riktig målsytt och tekniskt skicklig. Vet inte om han är mest intresserad av att fara utomlands och väljer Rögle om det inte blir så. Oavsett så är det några av den typen av spelare jag skulle vilja ha in i laget nu.

Lerg har fått ett bud på 190000 av Rögle. Nu har han 7 dagar på sig att bestämma sig om han ska vara kvar i Rögle eller om han kommer att söka sig vidare.
Visst är han riktigt bra men är han över 190 tusen bra?
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Zico » 3 maj 2018, 16:03

Nick skrev:I senaste hv podden med Stefan Lillis Lundh. Så nämner han att dom har lagt förslag till vissa spelare som ff spelar. Måste väl vara AHL man letar i då? Är väl ingen annan liga som ff är igång förutom NHL.?

Kan de vara så att man väntar på svar från Tim Erixon? Eller är podden bara inspelad tidigare på sillyn? Verkar iofs som Tim har spelat färdigt. Frågan är vem de kan vara man är ute efter?

Som du skriver, är NHL och AHL de enda ligorna som spelar. Sen börjar ju ett VM i morgon så det kan ju finnas ett och annat guldkorn där som inte har kontrakt.
Zico

Inläggav jordfelsbrytare » 3 maj 2018, 16:20

Någon som hört något mer angående Wärn som AB skrev om?
Finns det någon/några mer spelare som man försöker lösa ut? Ytterell,Figren,E,Andersson?
Pilut och Engvall känns ju helt förlorade.
Jag hade faktiskt inte sett eller hört någonstans ifrån angående Laudritsen. Bra jobbat att hålla den vävningen hemlig.
Andre vill såklart HV71 ha hem varje säsong men ligger det någon substans bakom denna silly?
jordfelsbrytare

Inläggav Nick » 4 maj 2018, 11:16

jordfelsbrytare skrev:Någon som hört något mer angående Wärn som AB skrev om?
Finns det någon/några mer spelare som man försöker lösa ut? Ytterell,Figren,E,Andersson?
Pilut och Engvall känns ju helt förlorade.
Jag hade faktiskt inte sett eller hört någonstans ifrån angående Laudritsen. Bra jobbat att hålla den vävningen hemlig.
Andre vill såklart HV71 ha hem varje säsong men ligger det någon substans bakom denna silly?

Enda man läst är rykten från twitter om Att Andre skall vara klar. Önerud sägs ju också vara klar enligt sir ward.
Sir ward brukar ha koll så litar på detta. Men tycker dock de är konstigt att det dröjer om han är klar. Huruvida andre har bestämt sig vet jag inte men tar de med en nypa salt eftersom de kommer från twitter. Angående Wärn o Andersson så trorbjag msn jobbar på en lösning där. Skriver Aftonbladet om de så ligger de säkert nåt i det.

Nu hoppas man att de händer nåt snart. Skulle va rätt fint nu såhär innan helgen om önerud presenteras.

Hörde även en kompis som sa att nån på Facebook skrivit nåt om att man jagar fantenberg. Vet ej substans i detta heller men håller de inte högt när de kommer från Facebook. Har ej själv Facebook ( tacka fan för de). Men visst ligger ju i linje med hvs värvningsfilosofi.
Nick

Inläggav FirstSwitch » 4 maj 2018, 11:58

jordfelsbrytare skrev:Andre vill såklart HV71 ha hem varje säsong men ligger det någon substans bakom denna silly?

Nej, Tror han vill testa schweiziska ligan oxå, kanske SC Bern dit Almqvist gick till.
FirstSwitch

Inläggav yarre » 4 maj 2018, 13:33

Nick skrev:Hörde även en kompis som sa att nån på Facebook skrivit nåt om att man jagar fantenberg. Vet ej substans i detta heller men håller de inte högt när de kommer från Facebook. Har ej själv Facebook ( tacka fan för de). Men visst ligger ju i linje med hvs värvningsfilosofi.

Svårt att tro på den. Han fick väl spela i första backpar i slutspelet ihop med Doughty i LA Kings. Nu var det väl iofs pga en del backskador men tror inte han lämnar NHL än.
yarre

Inläggav Nick » 4 maj 2018, 14:10

yarre skrev:
Nick skrev:Hörde även en kompis som sa att nån på Facebook skrivit nåt om att man jagar fantenberg. Vet ej substans i detta heller men håller de inte högt när de kommer från Facebook. Har ej själv Facebook ( tacka fan för de). Men visst ligger ju i linje med hvs värvningsfilosofi.

Svårt att tro på den. Han fick väl spela i första backpar i slutspelet ihop med Doughty i LA Kings. Nu var det väl iofs pga en del backskador men tror inte han lämnar NHL än.

Bä som sagt så tror inte jag heller på de. Va bara nåt en kompis läst på Facebook och som sagt så är väl de inte världens mest trovärdiga folk som skriver där. Så ta de med en stor portion salt.
Nick

Inläggav yarre » 4 maj 2018, 14:14

Ser gärna att de hugger på honom dock, är viktigt att markera intresse så att om han några år framåt vill till SHL så är HV71 första laget han tänker på.
yarre

Inläggav Nick » 4 maj 2018, 16:23

Börjar dock tro att det inte finns nån substans i att önerud är klar. Då hade han med största sannolikhet presenterats nu. Tyvärr är nog både andre och önerud sånna där rykten vi kommer få leva med hela sillyn utan att de blir av.
Nick

Inläggav FirstSwitch » 4 maj 2018, 18:40

Nick skrev:
yarre skrev:

Bä som sagt så tror inte jag heller på de. Va bara nåt en kompis läst på Facebook och som sagt så är väl de inte världens mest trovärdiga folk som skriver där. Så ta de med en stor portion salt.

svar på tal:
"Jag har tänkt att jag ska vara utomlands något år till och passa på när jag väl tagit mig ut och dra nytta av det. Det är ingenting jag funderar på i nuläget. Jag tror att det är ganska svårt att åka hem till Sverige och sen ska du göra dundersuccé hemma för att ta dig ut igen." fantenberg till hockeysverige länk
FirstSwitch

Inläggav lejacques » 4 maj 2018, 19:11

Måste skriva av mig. Var ju kritisk till Lauridsen tidigare. Men dagen efter att det landat så ser jag, eller tror jag mig se vad Hult försöker göra. I det här fallet att återskapa backuppsättningen från 2017.

Tänk ungefär så här och ta med i beräkningen vilka förväntningar vi hade på backarna då:
Almqvist - ?
Reese - ?
Lehtonen - Lauridsen
Pilut - Fehérváry
Borgman - Strömberg
Berglund - Berglund
Persson - Persson
Hansson - Ytterell

Vad gäller poängen ska man nog inte stirra sig blind på det. Vår bäste back Almqvist gjorde väl 19 poäng i grundserien 2017.

Tror Hult vill ha en jämn backsida där man kan rulla. Lindbom gillar ju det. Tror vi med det i åtanke inte ska förvänta oss några dunderbackar på de kvarstående platserna. Typ Donovan på sin höjd. Men som sagt, det verkar ju finnas ett mönster i det här fallet, som i alla fall jag köper.

Sen tycker jag det är rimligt att bredda backsidan redan nu med spelare som Lauridsen och Fehérváry, i stället för att försöka sig på desperata nödlösningar som Zanetti och Styrman när säsongen väl är igång.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Regnet » 4 maj 2018, 19:42

sussan skrev:
Regnet skrev:Känns som de flesta här är överens om att vi behöver lite målskyttar.

En sådan är ju Brian Lerg vars kontrakt gått ut. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9428. En riktig målsytt och tekniskt skicklig. Vet inte om han är mest intresserad av att fara utomlands och väljer Rögle om det inte blir så. Oavsett så är det några av den typen av spelare jag skulle vilja ha in i laget nu.

Lerg har fått ett bud på 190000 av Rögle. Nu har han 7 dagar på sig att bestämma sig om han ska vara kvar i Rögle eller om han kommer att söka sig vidare.
Visst är han riktigt bra men är han över 190 tusen bra?

Öh, källa på det? Löner är ju inget man går ut med och speciellt inte löne-erbjudanden som inte är påkritade än.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

FöregåendeNästa

Återgå till HV71