Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
HV-supportern skrev:Lite väl många nyförvärv nu beståendes av fd HV-bekantingar, och det lutar väl åt att det blir ytterligare 5-6 stycken. Hade varit spännande att plocka in några nya spelare utifrån.
Diabolics skrev:Stillastående:
X - X
Bak:
X - X
Norbe - Andrae
Torp - Karlström
Ytterell
Fram:
X - X - X
Törngren - X - X
Nybeck - X - Lindbäck
Kokkonen- Wennlund - Olausson
Wikström
Kamy skrev:Jag hoppas på 3 helt nya backar nu så man får in lite nytt blod. Ingen Bertov eller nygamla spelare.
justus3 skrev:Kamy skrev:Jag hoppas på 3 helt nya backar nu så man får in lite nytt blod. Ingen Bertov eller nygamla spelare.
Tror definitivt inte på 3 backar till, finns liksom ingen anledning att "Toppa laget" i spetember. 7 backar + junior räcker att starta med, sen kommer det ju ändras över säsongen med eventuella lån eller möjligheter värvningar längre fram.
spaawn skrev:Saknar fortfarande ledartyperna, och surpellarna som går över lik för att vinna. Vem blir C och A i det här gänget?
Kamy skrev:3 backar till ska in och jag tycker att det redan ser ljusår bättre ut med backsidan på Allsvensk nivå än vad det gjorde förra säsongen på SHL-nivå. Sedan ska det funka i praktiken också.
Jag hoppas på 3 helt nya backar nu så man får in lite nytt blod. Ingen Bertov eller nygamla spelare.

lejacques skrev:Grunden är hittills väldigt stabil. Ytterell och Norbe ska hålla hög nivå. Men det behöver vässas. Just nu har vi ett bra allsvenskt lag på pappret, men det är långt från garanti till succé.
Är HV seriösa med att de ska gå upp år ett behöver vi få in lite smällkarameller. Såna där värvningar man inte trodde var möjliga på den här nivån. Det kan vara en transatlant som går in och snittar en poäng per match, eller en etablerad SHL-spelare likt Niklas Olausson. Typ något sådant här skulle jag önska mig att det ser ut i höst.
Gunnarsson-Kruse (Västerås)
Ytterell-Norbe
Andrae-Svensson (Almtuna)
Karlström-Torp
Williamsson-Sjöholm
Önerud-Broadhurst (HIFK)-Shaw (Esbjerg)
Forsberg-N.Olausson (Luleå) -Kokkonen
Törngren-Hillding (Västerås) -Lindbäck
O.Olausson-Wennlund-Nybeck
Wikström
lejacques skrev:Ullström lär ju inte vara med från start så det får bli ett välkommet tillskott i höst. Fatta den centersidan: Ullström-Olausson-Broadhurst-Hillding. Skulle säga att den är snäppet bättre än förra säsongens.
Gällande Norbe. Jag ser honom mer som en allroundback som får städa upp efter Ytterell. Backparen i sig har alla potential att vara första. Så Norbe kan likväl vara topp 2 eller bredd.
magnus b skrev:Jag håller med när ni säger att det saknas ledare i truppen just ne, drömmen var ju Hjalmarsson, men tyvärr så lägger han av. Skulle man kunna få in Önerud, Olausson och någon mer rutinerad att addera till Torp så har man ju ledartyper där. Sen Ulla på det, även om Ullström leder laget på ett lite annorlunda vis, då han är en tjurig jävel som ibland har taskigt kroppsspråk. Med dem så skulle det se helt ok ut på ledarfronten.
Vet att många klagat på Öneruds ledarskap förra säsongen, men när man har personliga problem (cancer och svåra covid följder) så blir det säkert svårt att leda andra. Jag tror det var förbannat tungt för honom då både hans egna och lagets egna spel hackade. Hade kanske varit rätt att låtit någon annan bära C:et efter cancern.
Men stannar Önerud så hoppas jag se C:et på honom om han känner att bara han vill. I år kommer han vara fri från all skit och full av revanschlusta. Det är exakt den typen av spelare som behövs för att man ska kunna vinna HA.
lejacques skrev:Grunden är hittills väldigt stabil. Ytterell och Norbe ska hålla hög nivå. Men det behöver vässas. Just nu har vi ett bra allsvenskt lag på pappret, men det är långt från garanti till succé.
Är HV seriösa med att de ska gå upp år ett behöver vi få in lite smällkarameller. Såna där värvningar man inte trodde var möjliga på den här nivån. Det kan vara en transatlant som går in och snittar en poäng per match, eller en etablerad SHL-spelare likt Niklas Olausson. Typ något sådant här skulle jag önska mig att det ser ut i höst.
Gunnarsson-Kruse (Västerås)
Ytterell-Norbe
Andrae-Svensson (Almtuna)
Karlström-Torp
Williamsson-Sjöholm
Önerud-Broadhurst (HIFK)-Shaw (Esbjerg)
Forsberg-N.Olausson (Luleå) -Kokkonen
Törngren-Hillding (Västerås) -Lindbäck
O.Olausson-Wennlund-Nybeck
Wikström
Nutarviguld skrev:Norbe var stundtals petad i Björklöven, ser inte hur han ska gå in och vara första back hos oss...eller jo det gör jag om man tar på sig Hult glasögonen så låter det superlogiskt
trisse skrev: Jag önskar verkligen att ha Adam Almqvist tillbaka. Ett av det största HV hjärtat. Tyvärr har han väl kontrakt men verkar haft en dålig säsong nu senast.
spaawn skrev:trisse skrev: Jag önskar verkligen att ha Adam Almqvist tillbaka. Ett av det största HV hjärtat. Tyvärr har han väl kontrakt men verkar haft en dålig säsong nu senast.
Även Almquist lyckades Hult slarva bort vid en av sina många hybris-attacker, då han obegripligt fick gå efter guldsäsongen 2017.
Ilbick skrev:spaawn skrev:trisse skrev: Jag önskar verkligen att ha Adam Almqvist tillbaka. Ett av det största HV hjärtat. Tyvärr har han väl kontrakt men verkar haft en dålig säsong nu senast.
Även Almquist lyckades Hult slarva bort vid en av sina många hybris-attacker, då han obegripligt fick gå efter guldsäsongen 2017.
fast så mycket skit Almquist fick i detta forum, han var ju sämre än Emil i år enligt mobben
Junior skrev:Vartannat inlägg i varje matchtråd handlade om att han inte ens kunde skjuta förbi första täck eller något annat om hans skott. konstant.
Adam är en av mina absoluta favoriter och jag unnar honom att han fick lämna efter guldet även om det sved som bara den då, men han fick chansen att spela hockey istället för att vara kvar i HV.
Men jag har en bild av att det under 16/17 förhandlades om ett nytt kontrakt med Adam och som jag tror inte roddes i hamn av ekonomiska skäl. Alltså att Hult la fram ett erbjudande som Adam eller hans agent sa nej till på grund av lönen, sedan valde Hult att ta tillbaka erbjudandet och gå vidare när de inte enades. Kan vara lite snett på det men det är så jag minns ryktet gick. Jag har ingen aning om vilka siffror det rörde sig om och därför vem som var mest orimlig av Adam eller Hult i förhandlingarna.
Adam tillbaka i HV vore en av de största drömvärvningarna för mig. Gillar grabben skarpt.
Diabolics skrev:Junior skrev:Vartannat inlägg i varje matchtråd handlade om att han inte ens kunde skjuta förbi första täck eller något annat om hans skott. konstant.
Adam är en av mina absoluta favoriter och jag unnar honom att han fick lämna efter guldet även om det sved som bara den då, men han fick chansen att spela hockey istället för att vara kvar i HV.
Men jag har en bild av att det under 16/17 förhandlades om ett nytt kontrakt med Adam och som jag tror inte roddes i hamn av ekonomiska skäl. Alltså att Hult la fram ett erbjudande som Adam eller hans agent sa nej till på grund av lönen, sedan valde Hult att ta tillbaka erbjudandet och gå vidare när de inte enades. Kan vara lite snett på det men det är så jag minns ryktet gick. Jag har ingen aning om vilka siffror det rörde sig om och därför vem som var mest orimlig av Adam eller Hult i förhandlingarna.
Adam tillbaka i HV vore en av de största drömvärvningarna för mig. Gillar grabben skarpt.
jag gillade inte heller hur adam behandlades, samtidigt var jag troligtvis lika frustrerad över alla höstlöv han lade i knät på motståndaren, men det var ju inte där hans styrka var. Det fattade de flesta. Men vissa kunde inte se förbi (höst)lövet på Adam för att kunna uppskatta härligheten bakom
Jag hade satt i halsen av lycka för en återkomst. Underbar kille.

Windom Earle skrev:Frölunda dumpar Joel Mustonen. Vad tror ni om honom i HV? Inte någon som vräkt in poäng i Frölunda, men i HA skulle han nog dominera?
Ilbick skrev:spaawn skrev:trisse skrev: Jag önskar verkligen att ha Adam Almqvist tillbaka. Ett av det största HV hjärtat. Tyvärr har han väl kontrakt men verkar haft en dålig säsong nu senast.
fast så mycket skit Almquist fick i detta forum, han var ju sämre än Emil i år enligt mobben
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst