Kan intyga att det svänger otroligt fort när det kommer till värvningar i hockeyns värld. Har skrivit om det tidigare och har inte ork att skriva det igen, men i korta drag så kan en spelare som är muntligt överens, där ett kontrakt ligger och väntar på signatur betyda noll. Inget är klart förrän kontrakten är påskrivna och även i sällsynta fall kan omständigheter som dyker upp efter det att kontrakt är påskrivna göra att de lika snabbt hävs av olika anledningar. Strålman är senaste exemplet på hur otroligt nära vi var men där allt verkligen föll på målsnöret. Antons kontrakt låg påskrivet, men där var det agenten som slarvat med det skattetekniska vilket gjorde att man kom överens om att riva kontraktet i stort sett i samma veva som det var klart. Av goodwill. Nästa år lär Strålman spela här förutsatt att vi är kvar i SHL.
Jag har full förståelse för journalister som livnär sig på bl.a. silly-tider och liknande att det är skitsvårt och att det som når ut till den stora allmänheten är en liten bråkdel av allt som sker innanför t.ex. Nubbens väggar. Mycket filtreras på vägen. En del av det når sådana som mig och där försöker jag gallra vad som kan vara rimligt och ej utifrån de källor jag har att bolla med och ibland behövs hjälp från expertis från forumet för att få bitarna att falla på plats. Oftast tvingas jag lite bakbunden vara tyst en tid innan jag om möjligt kan skriva det här och det är inte alltid heller lätt, men jag väljer att posta det som går att bekräfta. Det som kan vara skillnad mot det som skrivs i tidningar är att de har ett intresse av att hålla handen med sina källor. Därför brukar jag skriva att man inte ska tro på allt som skrivs i tidningar. Ett bra exempel är lögnen om att Loui tackade nej till HV pga pendlingsavståndet. Givetvis finns det i lägen som dessa intressen av Frölunda-vänliga medier att få ut denna bild av flera aspekter, eftersom det inte skulle gagna varken deras läsare (som de är beroende av) eller deras indirekta samarbete med Frölunda att skriva som det var, att Loui inte var ordentligt tränad och motiverad för uppgiften.
Man behöver inte tro på det jag skriver och jag är den förste att erkänna när det inte blir som jag ryktat om, men jag kan lova på heder att det jag skriver har verklig substans och tas inte ur inget och det tror jag att jag genom åren bevisat åtskilliga gånger för många forumsmedlemmar här

Stefan Liv - för alltid i våra tankar.