DocSeverinsen skrev:Precis,
Samma som jag tänkte. Varför skulle han vara i HG med sin skadade brorsa. Kan säkert finnas mer än ett skäl
Iofs sant
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
DocSeverinsen skrev:Precis,
Samma som jag tänkte. Varför skulle han vara i HG med sin skadade brorsa. Kan säkert finnas mer än ett skäl
Zico skrev:Julius Nättinen? Kan möjligen ligga lite i det. HIFK har väldigt många forwards och har ändå värvat Vesalainen från Malmö. Inte otroligt att man måste skicka iväg någon. Samtidigt verkar man gå runt på bara sex ordinarie backar efter att Lyytinen lämnade för Timrå.
Jag har inte sett Bengtsson träna i veckan (har inte sett alla träningar dock). Så om man spekulerar lite kanske man förbereder ett byte, Bengtsson ut och Nättinen d.y. in.
DocSeverinsen skrev:Zico skrev:Julius Nättinen? Kan möjligen ligga lite i det. HIFK har väldigt många forwards och har ändå värvat Vesalainen från Malmö. Inte otroligt att man måste skicka iväg någon. Samtidigt verkar man gå runt på bara sex ordinarie backar efter att Lyytinen lämnade för Timrå.
Jag har inte sett Bengtsson träna i veckan (har inte sett alla träningar dock). Så om man spekulerar lite kanske man förbereder ett byte, Bengtsson ut och Nättinen d.y. in.
Mkt bra spaning. Skulle vara en Win-Win för båda lagen och Bengtsson, som får chansen till en nystart. Och Nättinen som får spela i sveriges finaste förening ihop med bror sin
Robert.76 skrev:Läste att FBK sökte center, men att prislappen för Mario Kempe var för hög för dem. Undrar hur HV ligger till.
Quila skrev:Robert.76 skrev:Läste att FBK sökte center, men att prislappen för Mario Kempe var för hög för dem. Undrar hur HV ligger till.
Man är med i matchen!
FirstSwitch skrev:I hockeyhörnan podd (8 nov) så bekräftar Nubben att man för samtal med centern Lukas Vejdemo (som rehabbar efter långtidskadad)
Luleå bekräftar att man är intresserade av att få in Mario Kempe.
Nubben nämner inget om Mario kempe, men kanske kan Hjalmarsson intåg ge lite ringar på vatten, som Kempe spelade tillsammans med i Arizona i två säsonger.
FirstSwitch skrev:I hockeyhörnan podd (8 nov) så bekräftar Nubben att man för samtal med centern Lukas Vejdemo (som rehabbar efter långtidskadad)
Nubben nämner inget om Mario kempe, men kanske kan Hjalmarsson intåg ge lite ringar på vatten, som Kempe spelade tillsammans med i Arizona i två säsonger.
1989 skrev:FirstSwitch skrev:I hockeyhörnan podd (8 nov) så bekräftar Nubben att man för samtal med centern Lukas Vejdemo (som rehabbar efter långtidskadad)
När det gäller Kempe, är det Luleå som är i förarsätet, och så varit hela tiden. HV har aldrig varit på tapeten för honom, vet inte var Quila fått sina uppgifter ifrån. Men dom stämmer iaf inte.
Nick skrev:1989 skrev:FirstSwitch skrev:I hockeyhörnan podd (8 nov) så bekräftar Nubben att man för samtal med centern Lukas Vejdemo (som rehabbar efter långtidskadad)
När det gäller Kempe, är det Luleå som är i förarsätet, och så varit hela tiden. HV har aldrig varit på tapeten för honom, vet inte var Quila fått sina uppgifter ifrån. Men dom stämmer iaf inte.
Ojoj man ska ha mycket på fötter när man totaldissar forumets MrMadhawk på detta viset.
Jag antar att dina källor är stensäkra. Annars gör du bort dig totalt.
Bluey skrev:Mario Kempe om framtiden: ”Jag vill gå till ett lag som har ambitioner att vinna”
Uttalandet är från augusti, men vi får hoppas att han har tänkt om sen dess och istället vill gå dit han får bäst betalt.![]()
Källa: https://hockeysverige.se/2022/08/12/mar ... -att-vinna
Bluey skrev:Mario Kempe om framtiden: ”Jag vill gå till ett lag som har ambitioner att vinna”
Uttalandet är från augusti, men vi får hoppas att han har tänkt om sen dess och istället vill gå dit han får bäst betalt.![]()
Källa: https://hockeysverige.se/2022/08/12/mar ... -att-vinna

Nick skrev:1989 skrev:FirstSwitch skrev:I hockeyhörnan podd (8 nov) så bekräftar Nubben att man för samtal med centern Lukas Vejdemo (som rehabbar efter långtidskadad)
Ojoj man ska ha mycket på fötter när man totaldissar forumets MrMadhawk på detta viset.
Jag antar att dina källor är stensäkra. Annars gör du bort dig totalt.
1989 skrev:
Oj! Här är man på hugget, och kallar någon för "forumets Mr madhawk" kolla igenom Quilas inlägg så ser ni att hans track rekord är lika med noll. Det är samma gamla vanliga klyschor. Quila har inte avslöjat en enda värvning. Ledsen att jag sabbar eran verklighet.
Diabolics skrev:1989 skrev:
Oj! Här är man på hugget, och kallar någon för "forumets Mr madhawk" kolla igenom Quilas inlägg så ser ni att hans track rekord är lika med noll. Det är samma gamla vanliga klyschor. Quila har inte avslöjat en enda värvning. Ledsen att jag sabbar eran verklighet.
Där har du fel. Det kan jag intyga. Kan berätta att vi på den interna delen av detta forum, långt före Quilas intåg i moderator-kretsen, noga håller koll på de som kommer med påståenden av rykteskaraktär. Vissa har mer trovärdighet än andra. ingen har rätt till 100%.
Quila skrev:1989: ingen är 100%, eller ens 50%, men att jag har 0% känns aningen lågt räknat.![]()
Jag är under lupp precis som alla andra som kommer med påståenden och hade varit rökt för längesen om jag haft 0% rätt.
Dragkampen om Kempe fortgår, men bör närma sig ett avgörande inom kort.
Quila skrev:1989: ingen är 100%, eller ens 50%, men att jag har 0% känns aningen lågt räknat.![]()
Jag är under lupp precis som alla andra som kommer med påståenden och hade varit rökt för längesen om jag haft 0% rätt.
Dragkampen om Kempe fortgår, men bör närma sig ett avgörande inom kort.
Danken skrev:Insyn eller ej finns det överhuvudtaget nåt rykte om en back? Kempe och Nättinen vet vi är på tapeten men verkar helt dött på backsidan?
Danken skrev:Insyn eller ej finns det överhuvudtaget nåt rykte om en back? Kempe och Nättinen vet vi är på tapeten men verkar helt dött på backsidan?
Nick skrev:Danken skrev:Insyn eller ej finns det överhuvudtaget nåt rykte om en back? Kempe och Nättinen vet vi är på tapeten men verkar helt dött på backsidan?
Backsidanr väl vad jag förstått stängd iom Hjalmarssons intåg? Eller har jag missuppfattat?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst