Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav magnus b » 28 oktober 2022, 13:19

Quila skrev:
magnus b skrev:Tur att man inte skriver med Sundström. Han ger ganska dåliga vibbar faktiskt. Fram till slutet av September hade jag varit positivt inställd till Sundström. Men nu visar han sina true colours. Han verkar totalt ointresserad av att spela hockey. Han verkar må väldigt bra av att lyfta en topplön från Frölunda utan att spela. Att han skulle vara den typen av spelare visste man inte då, man trodde helt enkelt att ingen vågade chansa. Men sportcheferna visste något som vi vanliga dödliga inte visste. Dock så verkar ju Nubben skitit i de signalerna och legat på honom ändå...

Däremot är jag positivt inställd till Loui, han verkar vara motsatsen till Sundström. Han håller tydligen igång bra och är mycket mer professionell. Synd att det inte gick i lås.

Det är Sundström som kontaktat Nubben och inte vice versa. Angående Loui så är det tyvärr inte lika mycket proffs i honom som man kan tro. Han är dåligt tränad och därför backade man ur.

Det är bra att veta, då behövar man inte lasta Nubben för Sundström kontakten. Och vi kan helt glömma Loui. Det räcker med att Hammer har en startsträcka samt att Teden och Önerud inte är fit på ett tag. Ta in Loui också i den situationen och låsa en plats för en otränad vore katastrof.
magnus b

Inläggav DocSeverinsen » 28 oktober 2022, 13:32

Tyder på att Nubben i alla fall inte är desperat.
Men det bör ju dyka upp bra namn på marknaden, om än dyra. Men tycker nog att man får acceptera läget och ge spetsspelarna det de vill ha, inom vissa gränser förstås-
DocSeverinsen

Inläggav frippe-borås » 28 oktober 2022, 13:44

Quila skrev:Nej, det var ju jag som skrev det. Säga vad man vill om spelare hit och dit, men man kan inte ta ifrån vissa spelare deras styrkor och svagheter oavsett vad man tycker om de i stort. Davidssons får massa skit för sin ineffektivitet och det verkar påverka omdömet i allt de gör. De gör väldigt mycket bra saker och jag hävdar att de i dagsläget är i stort sett ensamma om att ha någorlunda skills i att ta in puck i anfallszon under kontroll.

Instämmer helt med dig! Är den farten vi skulle behöva ha in och helst någon center med den farten.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Grga » 28 oktober 2022, 19:22

magnus b skrev:
Quila skrev:
magnus b skrev:Tur att man inte skriver med Sundström. Han ger ganska dåliga vibbar faktiskt. Fram till slutet av September hade jag varit positivt inställd till Sundström. Men nu visar han sina true colours. Han verkar totalt ointresserad av att spela hockey. Han verkar må väldigt bra av att lyfta en topplön från Frölunda utan att spela. Att han skulle vara den typen av spelare visste man inte då, man trodde helt enkelt att ingen vågade chansa. Men sportcheferna visste något som vi vanliga dödliga inte visste. Dock så verkar ju Nubben skitit i de signalerna och legat på honom ändå...

Däremot är jag positivt inställd till Loui, han verkar vara motsatsen till Sundström. Han håller tydligen igång bra och är mycket mer professionell. Synd att det inte gick i lås.

Det är Sundström som kontaktat Nubben och inte vice versa. Angående Loui så är det tyvärr inte lika mycket proffs i honom som man kan tro. Han är dåligt tränad och därför backade man ur.

Det är bra att veta, då behövar man inte lasta Nubben för Sundström kontakten. Och vi kan helt glömma Loui. Det räcker med att Hammer har en startsträcka samt att Teden och Önerud inte är fit på ett tag. Ta in Loui också i den situationen och låsa en plats för en otränad vore katastrof.

Hmmm. Var får du din info ifrån Magnus B? Det verkar inte vara så att du ens litar på den själv pga ditt svar till Quila...
Grga

Inläggav magnus b » 28 oktober 2022, 20:51

Grga skrev:Det är bra att veta, då behövar man inte lasta Nubben för Sundström kontakten. Och vi kan helt glömma Loui. Det räcker med att Hammer har en startsträcka samt att Teden och Önerud inte är fit på ett tag. Ta in Loui också i den situationen och låsa en plats för en otränad vore katastrof.

Hmmm. Var får du din info ifrån Magnus B? Det verkar inte vara så att du ens litar på den själv pga ditt svar till Quila...[/quote]

Grga…

Nubien gick ut i media och sade att han haft kontakt med både Loui och Sundström. Inte åt vilket håll denna kommunikation härstammade ifrån. Quilla som alltid är välinformerad klargjorde tydligt att kommunikationen kommit från Sundström håll (agent eller honom själv). Så då sade jag att det är bra och vi kan inte lasta nubben för det. Jag förstår inte var du vill komma med detta?

Quilla upplös mig även att Loui varit otränad. Därför är det självklart en dålig lösning. Då HV71 behöver spelare som kan komma in direkt. Så jag förstår inte riktigt din kommentar? Allt ok?

Pga att det är viktigt att försöka hålla sams på forumet under svåra tider så håller jag mig till den kommentaren. Ha en trevlig afton, och läs gärna hela diskussionen innan du attackerar någon.
magnus b

Inläggav Grga » 29 oktober 2022, 08:38

Jag bråkar inte. Men om du läser ditt inlägg igen nedan så är det rena påhitt om Sundtsröm och Loui som sedan korrigerades av Quila med fakta. (Sundström kontaktade själv HV och Loui är dåligt tränad) Det var anledningen till att jag frågade om källan. Är det något konstigt med det?

"Tur att man inte skriver med Sundström. Han ger ganska dåliga vibbar faktiskt. Fram till slutet av September hade jag varit positivt inställd till Sundström. Men nu visar han sina true colours. Han verkar totalt ointresserad av att spela hockey. Han verkar må väldigt bra av att lyfta en topplön från Frölunda utan att spela. Att han skulle vara den typen av spelare visste man inte då, man trodde helt enkelt att ingen vågade chansa. Men sportcheferna visste något som vi vanliga dödliga inte visste. Dock så verkar ju Nubben skitit i de signalerna och legat på honom ändå...

Däremot är jag positivt inställd till Loui, han verkar vara motsatsen till Sundström. Han håller tydligen igång bra och är mycket mer professionell. Synd att det inte gick i lås."
Grga

Inläggav Diabolics » 29 oktober 2022, 08:58

Grga skrev:Jag bråkar inte. Men om du läser ditt inlägg igen nedan så är det rena påhitt om Sundtsröm och Loui som sedan korrigerades av Quila med fakta. (Sundström kontaktade själv HV och Loui är dåligt tränad) Det var anledningen till att jag frågade om källan. Är det något konstigt med det?

"Tur att man inte skriver med Sundström. Han ger ganska dåliga vibbar faktiskt. Fram till slutet av September hade jag varit positivt inställd till Sundström. Men nu visar han sina true colours. Han verkar totalt ointresserad av att spela hockey. Han verkar må väldigt bra av att lyfta en topplön från Frölunda utan att spela. Att han skulle vara den typen av spelare visste man inte då, man trodde helt enkelt att ingen vågade chansa. Men sportcheferna visste något som vi vanliga dödliga inte visste. Dock så verkar ju Nubben skitit i de signalerna och legat på honom ändå...

Däremot är jag positivt inställd till Loui, han verkar vara motsatsen till Sundström. Han håller tydligen igång bra och är mycket mer professionell. Synd att det inte gick i lås."

Grga, vi har som kutym att inte röja källor i den öppna delen av detta forum. Vi kräver inte detta, dock brukar vi PMa folk om vi inte känner förtroende och diskutera igenom omständigheterna. Oftast räcker det för att klargöra nyansen på informationen. Det är inte ovanligt med rykten som är motstridiga, även från bra källor. Det är inget att hänga upp sig på.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Quila » 29 oktober 2022, 10:43

Tror ni bara missförstod varandra magnus b och Grga.
Ibland är det svårt att hänga med i alla inlägg och uppdatera sig om vad som skrivs, så inga konstigheter åt något håll.

Trevlig lördag önskar jag er båda :D
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 2 november 2022, 13:35

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-for-hv71

Radan Lenc på ingång. Med tanke på den situation HV befinner sig i så går han väl rakt in i förstafemman.

Plus. Vi får in offensiv spet (för att vara HV).

Minus. Han har kontrakt med Frölunda till 23/24. Vi låser delar av truppen till nästa år. Skulle inte bli ett dugg förvånad om Nubben lägger till ett år.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Danken » 2 november 2022, 13:35

Radan Lenc verkar klar alltså. Vad är det vi får då? Ingen koll alls på honom :D
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Dovahkiin » 2 november 2022, 13:37

Danken skrev:Radan Lenc verkar klar alltså. Vad är det vi får då? Ingen koll alls på honom :D

Hög högsta nivå men rätt ojämn spelare. Men kommer i mina ögon göra laget bättre. Trots allt landslagsspelare för Tjeckien.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Danken » 2 november 2022, 13:47

Bra jobbat Nubben. Fullgod ersättare till Elvenes får man väl ändå säga.

Hoppas han är med och gör mål mot Frölunda imorgon :lol:
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav PapaEmeritus » 2 november 2022, 13:58

HV tar Radan. Frölunda plockar in Loui E.
Hoppas Loui då är så fet och otränad som man hört.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav lejacques » 2 november 2022, 13:58

Hade det varit inför säsongen hade jag nog valt Lenc framför Elvenes. Vi har saknat dynamik de senaste åren. Jag inbillar mig att en offensiv tjeck bidrar till det.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav tibia » 2 november 2022, 14:08

https://www.youtube.com/watch?v=f07Q3NpA1lc

bidrar han med sånna här mål är jag mer än nöjd!
tibia

Inläggav Danken » 2 november 2022, 14:10

tibia skrev:https://www.youtube.com/watch?v=f07Q3NpA1lc

Det är väl som vanligt att dom där skotten går mitt i magen på målvakten så fort HV tröjan är på :lol:
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav tibia » 2 november 2022, 14:15

Danken skrev:
tibia skrev:https://www.youtube.com/watch?v=f07Q3NpA1lc

Det är väl som vanligt att dom där skotten går mitt i magen på målvakten så fort HV tröjan är på :lol:

så är det när man spelar HVhockey :lol: :lol:
tibia

Inläggav Littleshrimp » 2 november 2022, 14:19

Bättre än Elvenes... Men..
Jag hör bara att Frölunda supportar blir glada att han försvinner...

Hoppas dom har fel!

Ingen spets enligt dom och det är väl spets HV behöver? 2 mål och 0 ass senaste 10 matcherna..
Littleshrimp

Inläggav Lakun » 2 november 2022, 14:31

Littleshrimp skrev:Bättre än Elvenes... Men..
Jag hör bara att Frölunda supportar blir glada att han försvinner...

Hoppas dom har fel!

Ingen spets enligt dom och det är väl spets HV behöver? 2 mål och 0 ass senaste 10 matcherna..

Han har ju inte fått superförtroende heller. Hellre Lenc än loui ericsson.
Lakun

Inläggav Diabolics » 2 november 2022, 14:37

I en värld där det inte finns så mycket att tillgå, när vi i våran förening får leta endast i begagnat- (som bäst) eller defekt-lådan så kanske detta är att vänta?

Några har givit detta tummen upp. The return of Kent. Eller kanske Kent the awakening?

Nja. Alla vet att vi är desperata. Detta utnyttjas naturligtvis av andra. Först leksand, nu eventuellt frölunda. Jag säger inte att Leksand gjort en bra deal, förutom möjligen ekonomiskt, jag tror Elvenes kommer floppa där med.

Vad gäller denna tjeck så kan man ju hoppas på ett revanschsug. Sen kan man hoppas på att det är en pusselbit som passar väl in i någon typ av befintligt mönster och att det blir en synnergi-effekt. Men, vi måste vara medvetna om att detta är en person som skötte sig hyggligt 21/22, 6+4 på 14 matcher, men detta under en statistiskt väldigt kort tid. Detta är en kille som presterat ett hyffsat poängsnitt i den tjeckiska ligan, men hans sejour i KHL är inte så vass: 8+9 på 49 matcher.

Så, oddsen på succe är höga. Kommer han höja HV? Marginellt är min gissning. Skulle jag sätta siffror på det, normerat i enheter av "Hammer" så kanske hans impact blir 0.14 Hammer.

Vi behöver detta. Jag är inte emot, misstolka mig rätt. Men, vi måste vara jävligt ärliga med vad detta är: en tvångsmässig chansning med låga odds på fiasko.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav magnus b » 2 november 2022, 14:45

Var detta alternativet så hade jag gärna sett att man signat Loui den dagen Elvenes försvann. Då hade Loui varit i form vid det här laget. Han är ju dessutom en bra mycket bättre spelare än Lenc. Lenc hamnar i det facket av värvningar som alla är nöjda med för att man vet noll om spelaren [Insert any given AHL spelare här].
magnus b

Inläggav wk2431 » 2 november 2022, 14:54

Om Loui Eriksson var (eller fortfarande är) i så dålig form som det pratades om kanske det är positivt att få in Radan Lenc, istället för honom.

Med det sagt vet jag lika lite som Lenc som de flesta andra här. Verkar gjort det bra i tjeckiska ligan över tid. Spelade majoriteten av förra säsongen i KHL, men lämnade sen för SHL. Antar att han stack så fort kriget började. Moraliska poäng i så fall. Vill gärna ha ut poäng på isen också.

Försiktigt positiv. Men också tydligt ovetande.

Edit: Lämnade redan innan kriget ser jag nu, 3 februari.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Quila » 2 november 2022, 15:44

Ställer mig skeptisk till Lenc. Men värvningen är motiverad eftersom marknaden är iskall… Hoppas på en dundersuccé, men hade velat se något mer wow. Inget påskrivet än, men kan vara inom kort.
Quila
Moderator

Inläggav Wildzide » 2 november 2022, 16:05

Jag hade hellre sett Petrus palmu före Lenc. Men vi får hoppas han öser in mål.
Wildzide

Inläggav wk2431 » 2 november 2022, 19:20

Wildzide skrev:Jag hade hellre sett Petrus palmu före Lenc. Men vi får hoppas han öser in mål.

Samma här. Av de namn som det skrivits om senaste tiden, tycker jag Palmu känts mest intressant. Vet såklart inte om loppet är kört med Palmu heller? De söker fortfarande fler forwards. Samtidigt kanske nästkommande bör vara högre nivå. Men om dessa inte finns att få tag på..

Undrar om Frölunda kommer spela Lenc imorgon (torsdag), eller blir hans frånvaro i den matchen den sista indikationen innan nyheten om övergången släpps?

Enligt Expressens (Madhawks) artikel så har han ju redan stått över träning, så det är väl inte troligt att han tas ut, även om övergången inte är klar vid matchstart.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Windom Earle » 2 november 2022, 20:12

Frölunda går ut med att Lenc lämnar.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Regnet » 2 november 2022, 21:16

Inget ont om Lenc men jag har svårt att se att han skulle vara bättre även än en något otränad Loui.

Loui är visserligen lite till åren men han är en klasspelare rakt igenom och gifitg i PP. Han skulle inte kritat på om han inte känns sig fräsch och motiverad att träna upp sig.

Med det sagt så tar även jag Lenc alla dar i veckan i situationen vi är i nu. Hoppas han inte blir en i laget bara, som laget spelar just nu.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Quila » 3 november 2022, 00:53

frippe-borås skrev:Av det man kan se på youtube så ser han bra ut. Men så är det också så att HV71 spelar en ishockey som man inte blir klok på.
Inte så att man skapar det tryck som t ex Frölunda gör. Vi ska ju kasta ner puckar och jaga efter och det är väl ingen hockey tjecker är kända för att göra direkt. Hoppas att Lenc vågar bryta det mönstret. Gör han inte det så är risken stor att han helt kommer bort från spelet.

Flyttade ditt inlägg hit frippe-borås.

Jag är försiktigt optimistisk alternativt försiktigt skeptisk till denna värvning. Får hoppas på maximal effekt :)
Quila
Moderator

Inläggav Mikko_ » 3 november 2022, 07:47

Radan Lenc klar för Hv, spännande!
Mikko_

Inläggav Donjsone » 3 november 2022, 09:41

Grga skrev:Jag bråkar inte. Men om du läser ditt inlägg igen nedan så är det rena påhitt om Sundtsröm och Loui som sedan korrigerades av Quila med fakta. (Sundström kontaktade själv HV och Loui är dåligt tränad) Det var anledningen till att jag frågade om källan. Är det något konstigt med det?

Angående Sundström så var det FHC som stoppade övergången till HV. Eftersom de pröjsar hans lön på 300k enligt deras forum. Hv vill antagligen inte betala hela hans lön det vore befängt, vilket inget lag är villiga att göra efter hans prestationer de senaste åren. Men det är spekulationer det sista.
Donjsone

FöregåendeNästa

Återgå till HV71