Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
tibia skrev:https://twitter.com/StrandbergJacob/status/1588117869837041667?s=20&t=wbkSxbscu-OCh5WnZHAvMA
Väldigt intressant video kring varför vårt spel inte håller i SHL
lejacques skrev:Grattis Nubben, ditt HV är rekorduselt. Vi får gå tillbaka till katastrofsäsongen 13/14 för att hitta en sämre start på säsongen. Eller start, och start. 15 omgångar och tabellen har satt sig.
Vad gjorde vi då 13/14? Vi tog tidigt in 4 stjärnvärvningar som tryckte ner övriga spelare ett steg i hierarkin. Vi sparkade tränarna. Och efter säsongen bytte vi sportchef.
Med tanke på att HV gav sig själva minsta möjliga chans inför säsongen och ställde den kanske sämsta HV-truppen i modern tid på isen tror jag det kommer behöva tas till extrema åtgärder för att hålla sig kvar. Nu snackar jag inte bara sparka tränare, eller värva en handfull spelare. Jag skulle vilja se att man gör allt som är möjligt. Precis allt.
- Minst en handfull spelare in.
- Ett gäng spelare ut.
- Byter kaptener rakt av.
- Byter tränare.
– Byter spelsystem. Lite som Torgny när han tog över 13/14.
- Byter sportchef.
- Avsätter styrelsen och sparkar klubbdirektör.
- Värvar nån spelare till innan transferfönstret stänger.
- Byter tränare igen inför ett eventuellt kval om tränarbytet inte fått den effekt vi vill
Dyrt och kaosigt? Absolut. Men det kommer kosta oss ännu mer om vi åker ur igen. Och jag tror inte alls vi kommer se samma uppslutning som ifjol.
HV:s poängsnitt efter 15 omgångar
22/23 0,93
20/21 1,20
19/20 1,60
18/19 1,33
17/18 1,60
16/17 1,80
15/16 1,13
14/15 2,13
13/14 0,73
Legogubbe skrev:Är det inte lika bra att stänga detta forumet så möts vi här igen när play out drar igång?

DocSeverinsen skrev:Det kommer hända saker under uppehållet. Vi får in Hjalle (med största sannorlikhet) och Lenc samt våra tidigare skadade spelare. Redan där tror jag vi kommer höja nivån. Laget får verkligen tid på sig att starta om, slipa på saker och ting, och komma samman som grupp.
Det kan som flertalet skribenter varit inne på inte bli sämre, och det kanske är det som talar för oss.
Quila skrev:DocSeverinsen skrev:Det kommer hända saker under uppehållet. Vi får in Hjalle (med största sannorlikhet) och Lenc samt våra tidigare skadade spelare. Redan där tror jag vi kommer höja nivån. Laget får verkligen tid på sig att starta om, slipa på saker och ting, och komma samman som grupp.
Det kan som flertalet skribenter varit inne på inte bli sämre, och det kanske är det som talar för oss.
Ja, detta uppehåll kommer minst sagt lägligt. Hjalmarsson är till 95% spelklar är indikationerna jag fått. Att vi förhoppningsvis får tillbaka några av våra skadade spelare och hinner komma samman är väldigt viktigt.
Jag hör att laget som grupp är bra och man tror på varandra och pushar varandra hårt på träningar och ställer krav. Det är på det viset som natt och dag mot 20/21.
lejacques skrev:Säsongen 20/21 hette det också att "gruppen var bra". Man trivdes med varandra och man skulle göra det tillsammans yada, yada. Det var först efter säsongen som det kom fram att det varit splittringar och slitningar.
Så att "gruppen är bra" nu ger jag inte mycket för. Till syvende och sist handlar allt om resultat. Spelare som vinner guld säger alltid att det är den bästa grupp de spelat i (lite samma snack när HV vann allsvenskan). Och när man åker ur heter det istället att lagsammanhållningen var dålig.
Som sagt. Resultatet, resultatet, resultatet. Ett lag som vinner blir en bra grupp. Ett lag som förlorar blir en dålig grupp.
magnus b skrev:Lejaques,
Vad tror du om att sparka alla och anställa Randy Edmonds som coach, Andreas Johansson på HR avdelningen och Johan Hult på centern?
lejacques skrev:- Minst en handfull spelare in.
- Ett gäng spelare ut.
- Byter kaptener rakt av.
- Byter tränare.
– Byter spelsystem. Lite som Torgny när han tog över 13/14.
- Byter sportchef.
- Avsätter styrelsen och sparkar klubbdirektör.
- Värvar nån spelare till innan transferfönstret stänger.
- Byter tränare igen inför ett eventuellt kval om tränarbytet inte fått den effekt vi vill
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst