Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Inläggav Simon » 20 april 2015, 14:13

Ni får gärna tillrättavisa mig nu.

Men gick inte HV71 ut med att Kolan "signade ett nytt 2-årskontrakt" säsongen innan den som var när han gick skadad, det var aldrig något snack om optionsår?

http://www.jonkopingsposten.se/artikel/ ... t-tveka-pa

http://www.jnytt.se/gladjebesked-for-hv ... kontraktet

http://www.hv71.se/artikel/46589/

Återigen HV71, gå ut med RÄTT information istället. Sånt här skit gör mig bara förbannad!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Mgsson » 20 april 2015, 14:30

dekman skrev:Och får vi in Thörnberg så har vi ju han och Ridderwall som speciella målskyttar - säg att Thörnberg är god för 25 mål, Riddarn för 20. Sen har vi EC och Ted bakom med 15 vardera, sen Bengtsson och Abbot på 13 var. Då har vi topp 6 målskyttar som snittar på 17 mål var (vilket är samma som LHC hade gångna säsongen). Vad exakt är det för extra målskytt vi egentligen behöver? Jag är genuint nyfiken.

Jag håller med dig om Chris Abbott och skulle han bli HV71s andracenter så skulle jag bli mer än nöjd för det är en riktigt bra tvåvägscenter. Men som svar på din fråga så skulle jag vilja säga att HV behöver minst en ytterforward som är högerfattad, gärna en sniper som kan hota framförallt i PP men även 5 mot 5. Som det ser ut nu har HV71 två rightare i forwardsuppställningen, nu räknar jag med att Stenlund troligtvis blir utlånad. Då återstår det bara Melin och Filip Sandberg, blir Melin kvar? OM Melins kontrakt bryts återstår bara Sandberg.

All heder till Sandberg, jag gillar han men jag tycker att det behövs en bättre spelare på kanten i ett PP med ett vassare avslut helt enkelt.
Sluta särskriv HV71, tack.
Mgsson

Inläggav silver » 20 april 2015, 14:42

Simon skrev:Ni får gärna tillrättavisa mig nu.

Men gick inte HV71 ut med att Kolan "signade ett nytt 2-årskontrakt" säsongen innan den som var när han gick skadad, det var aldrig något snack om optionsår?

http://www.jonkopingsposten.se/artikel/ ... t-tveka-pa

http://www.jnytt.se/gladjebesked-for-hv ... kontraktet

http://www.hv71.se/artikel/46589/

Återigen HV71, gå ut med RÄTT information istället. Sånt här skit gör mig bara förbannad!

Du har helt rätt, du har källorna där. Känns onekligen konstigt att HV71 verkar "dölja" att kontraktet faktiskt bröts... Antingen gick de ut med fel information när kontraktet skrevs, eller så går de ut med fel information nu.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Herkie82 » 20 april 2015, 16:28

dekman skrev:
Herkie82 skrev:Tycker inte någon av våra AHL spelare har varit en chansning. vi har fått EXAKT vad vi velat ha bortsett från Brett Sterling som inte kom upp i samma produktion som i AHL. I övrigt så levererade alla AHL fails precis vad man kan förvänta sig av dem om man spenderat mer än 5 minuter på att läsa in sig lite på dem.

AHL är en liga som håller bra klass och värvar man en medelmåtta därifrån som Gagnon och Holza var så fattar väll vem som helst att de kommer bli medelmåttor här med men vi tog in dem som de superstjärnor de inte är. Så säg inte att de var AHL chansningar som inte levererar för det var de inte, de var inga chansningar för man visste (förhoppningsvis) precis vad man värvade och de levererade nästan exakt vad man kan förvänta sig.

Jasså, man värvade Holzy som en stjärna? I såfall är det något som vi supportrar hittat på. För så här skrev HV själva:
"HV71 har värvat kanadensiska tvåvägscentern Riley Holzapfel, 24 år. En hårt arbetande spelare med bra skridskoåkning som spelat 335 AHL-matcher och vunnit JVM-guld med Kanada 2008.

- En tvåvägscenter med bra spelsinne. Riley är en spelare med stor potential som vi ska försöka utveckla ytterligare i HV71. Det var lätt att få goda referenser på Riley eftersom han spelat med både Krog och Sterling i Chicago Wolves, berättar sportchefen Fredrik Stillman."

Det låter inte i mina öron som man trodde sig värva en stjärna, utan man värvade väl exakt vad man fick?

Sen att vissa har nåt slags delerium och får för sig att varenda spelare som värvas gör det för att vara stjärna är kanske inte klubbens fel...?

EDIT: Läste ditt inlägg lite slarvigt, Herkie, vi är nog 100% överens... Så inte riktat mot dig! Sorry, om det uppfattas så. :oops:

Slutreplik:

Det är lugnt Dekman, jag haffsade ihop det där lite snabbt på min lunch så vi kan mötas halvvägs i att jag nog inte uttryckte mig glasklart heller. Du var inte ensam om att spy galla mot mig.
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 20 april 2015, 16:45

Tycker inte någon av våra AHL spelare har varit en chansning. vi har fått EXAKT vad vi velat ha bortsett från Brett Sterling som inte kom upp i samma produktion som i AHL. I övrigt så levererade alla AHL fails precis vad man kan förvänta sig av dem om man spenderat mer än 5 minuter på att läsa in sig lite på dem.

AHL är en liga som håller bra klass och värvar man en medelmåtta därifrån som Gagnon och Holza var så fattar väll vem som helst att de kommer bli medelmåttor här med men vi tog in dem som de superstjärnor de inte är. Så säg inte att de var AHL chansningar som inte levererar för det var de inte, de var inga chansningar för man visste (förhoppningsvis) precis vad man värvade och de levererade nästan exakt vad man kan förvänta sig.

Värvningen av Niklas Hansson gillar jag, känns som en kille som kan växa till sig, han och Pilut i PP kan med några års rutin bli det giftigaste sen Petrasek-Puistola :D[/quote]

Herkie82: Det där var det mest lågbegåvade resonemanget jag har varit med om. Menar du att HV tyckte Gagnon levde upp till ställda förväntningar? Det tror jag med, så därför sparkade man honom efter nio omgångar. Rimligt.[/quote]

Slutreplik:

Hurvida mitt resonemang är lågbegåvat får stå för dig. Jag drar en slutreplik här nu för att inte få admins onda öga på oss båda och tycker du fortfarande att jag är lika pantad så skriv varför i ett PM, risken finns ju trots allt att du har rätt och jag har fel och då vill jag gärna se felet i mitt resonemang.

Gagnon levde inte upp till de förväntningar som HV ställde men det är inte för att Gagnon hade en dålig dag utan det är för att HV inte hade scoutat han ett j*la piss på ren bonnsvenska och det är det här jag menar är felet. I Aaron Gagnon så fick HV EXAKT vad de ville ha.

"Aaron är en högerskytt med bra händer och bra känsla för spelet. Han har en bra karaktär som alltid ger allt för laget. Precis som våra tidigare värvningar har Aaron rätt ålder och är utvecklingsbar, säger sportchef Fredrik Stillman."

Han producerar lite styvt 0,5 p/match under hela sin seniorkarriär och han låg på 0,33 i HV. Hade han fått spela 10 matcher hade han kanske gjort en bra match den sista och gjort 1+1 och då legat på 5 pinnar på 10 matcher vilket är det som kan förväntas av han om man ser till vad han gjort i sin tidigare karriär. Jag tycker hur som haver att förväntningen på han i det här skedet ligger inom felmarginalen.

Om Gagnon inte levde upp till ställda förväntningar på han så hade antingen HV väldigt felaktiga förväntningar eller så hade de bara inte scoutat han. Jag såg Gagnon spela 2 matcher och det lilla jag såg av han så såg han precis ut som en fwd som är god för exakt det han gjorde. Gagnon höll åtminstone den förväntningen JAG hade på han för jag anser att det inte går att förvänta sig att en spelare skall göra sin med marginal bästa säsong någonsin när han gör sin första i ett nytt land, med stor is och lagkamrater han aldrig hört talas om. Däremot kan det krävas att spelaren skall hålla den nivån han gjort tidigare och enligt mig så gjorde Gagnon just detta.
Herkie82

Inläggav Keskinen » 20 april 2015, 16:45

Keskinen skrev:Skrev innan att Mattias Karlsson var påväg till Schweiz men det togs bort, fel tråd? Skriver självklart inte källan här men det borde väl kunna gå via PM för nån av de ansvariga?

Källan var pålitlig!
Trist att han lämnar men det öppnar samtidigt upp för en spännande spetsvärvning på backsidan. Lycka till Kolan!
Keskinen

Inläggav Junior » 20 april 2015, 17:36

Ja han var väl på G utomlands för någon säsong sedan skadeproblemen satte käppar i hjulet. Men man blir ju lite paranoid i alla fall när det kommer nu.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Crille » 20 april 2015, 18:59

Det går att se en linje i rekryteringsarbetet som jag tycker tyder på att AJ blir kvar. Önerud, Abbot, Thörnberg och Sundh... Det blir inget flashigt lirargäng, snarare ett på gränsen spel med 100% arbete åt båda håll, varje match. Jag gillar't!
Crille

Inläggav jordfelsbrytare » 20 april 2015, 19:06

Crille skrev:Det går att se en linje i rekryteringsarbetet som jag tycker tyder på att AJ blir kvar. Önerud, Abbot, Thörnberg och Sundh... Det blir inget flashigt lirargäng, snarare ett på gränsen spel med 100% arbete åt båda håll, varje match. Jag gillar't!
Jag är helt inne på din linje förutsatt att Thörna och abbott stämmer. Tydlig linje helt i Aj:s syn på vad som behövs.
jordfelsbrytare

Inläggav hammare7 » 21 april 2015, 12:13

http://www.hockeysverige.se/2015/04/21/ ... legoknekt/

Här står de att HV har gett ett bud tilll Rajala
hammare7

Inläggav Regnet » 21 april 2015, 12:19

hammare7 skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/04/21/farjestad-ger-upp-stjarnbacken-han-ar-lite-av-en-legoknekt/

Här står de att HV har gett ett bud tilll Rajala

Tycker det är väldigt rimligt att ge ett bud till Rajala. En klasspelare som ju verkade trivas bra sist han var här. Men blir väll antagligen KHL om han nu fått bud därifrån.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav gusper » 21 april 2015, 15:34

gusper

Inläggav Henke67 » 21 april 2015, 16:21

Tvillingarna har väl i princip alltid spelat tillsammans. Räcker det för att kvalificera Cam som ett seriöst rykte.
Eller måste han lägga skridskorna på hyllan efter alla hjärnskakningar? Info någon?
Henke67

Inläggav Iman » 21 april 2015, 17:32

Henke67 skrev:Tvillingarna har väl i princip alltid spelat tillsammans. Räcker det för att kvalificera Cam som ett seriöst rykte.
Eller måste han lägga skridskorna på hyllan efter alla hjärnskakningar? Info någon?

Endast Gud (?) och Cam själv vet!
Jag hoppas iallafall att man inte värvar Cam, lite grisen i säcken varning på honom. Visst, han och brorsan producerar väl bäst tillsammans, men isåfall måste han vara helt 100%
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav Norrlandssupporter » 21 april 2015, 18:44

Dem Luleåfans jag pratat med har sagt att dem tycker att Chris är som bäst utan Cam.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Robert.76 » 23 april 2015, 10:53

Robert.76
Moderator

Inläggav dekman » 23 april 2015, 11:17

Robert.76 skrev:http://www.jnytt.se/stjarnan-ratade-hv71-klar-for-khl

Då kan vi helt glömma Jesse

Synd men inte oväntat. Och förstår honom, få spela i KHL men ändå bo och verka på hemmaplan i Finland.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Izon » 23 april 2015, 11:30

Tydligen skall hans lumpentvång ha påverkat beslutet lite med.
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav Ingeville » 23 april 2015, 11:50

kny skrev:
Mgsson skrev:
Ingeville skrev:Joensuu?? tycker att det är bara pengar och inget hjärta. Har hus i Jönk men vill ha mer, påminner om Rajala men han är ung och flyttar runt det är merok..
Joensuu vill till HV när ingen annan vill ha honom och då är han Fd tycker jag. Släpp honom.

Haha, jävla tomte. Joensuu vill spela på så hög nivå som han kan det vill alla elitspelare. Pengar är alltid en viktig faktor. Jag har full förståelse att Joensuu väljer att spela i KHL och dessutom få bra betalt. Bara önska honom lycka till och hoppas att han kommer tillbaka någon gång sen att ifrågasätta en spelares "hjärta för föreningen" bara för spelaren väljer ett alternativ som känns bättre för stunden är ju bara riktigt korkat. Har fullt förtroende för J&J och är alldeles säker på att de kommer hitta en bra lösning.

Dessutom är det ingen Pelle Gustafsson vi snackar om här. Joensuu har gjort EN! säsong i HV - vad förväntar du dig egentligen Ingeville?

Nee, låt Joenssu göra som han vill - hockeyspelare har en begränsad karriär och därav har de ett större behov än många andra att gå just dit där pengarna är bra och spelet håller hög klass. Att Jesse har köpt hus i Jkpg räcker gott för mig. Han är fortfarande relativt ung och lär ha relativt många år kvar på toppnivå. Låt han återvända när han är taggad på att komma tillbaks och kriga - för i och med husköpet lär han återvända i sinom tid. Såvida han inte planerar en framtida karriär som mäklare! ;)

Jag fick en del skit för mina synpunkter på Joensuu men nu har vi svaret. Bedöm resultatet och sluta drömma.Han har inte mer HV hjärta för han bor i Jönköping. Läste om Salmea från Leif Carlsson; citat "Salmela är lite av en legoknekt som spelar där han får bäst betalt, säger Carlsson till NWT." Jag anser att det är så det fungerar med Joensuu men det passade inte.
Ingeville

Inläggav Razz » 23 april 2015, 13:46

Ingeville skrev:Jag fick en del skit för mina synpunkter på Joensuu men nu har vi svaret. Bedöm resultatet och sluta drömma.Han har inte mer HV hjärta för han bor i Jönköping. Läste om Salmea från Leif Carlsson; citat "Salmela är lite av en legoknekt som spelar där han får bäst betalt, säger Carlsson till NWT." Jag anser att det är så det fungerar med Joensuu men det passade inte.

Hur vet du att Jokerit erbjöd mest? Är rätt säker på att Jesse kunnat få bättre kontrakt (netto) om han valt en rysk klubb. Men det är inte relevant kanske?

Edit: Fixat citat
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav dekman » 23 april 2015, 16:01

Razz skrev:
Ingeville skrev:Jag fick en del skit för mina synpunkter på Joensuu men nu har vi svaret. Bedöm resultatet och sluta drömma.Han har inte mer HV hjärta för han bor i Jönköping. Läste om Salmea från Leif Carlsson; citat "Salmela är lite av en legoknekt som spelar där han får bäst betalt, säger Carlsson till NWT." Jag anser att det är så det fungerar med Joensuu men det passade inte.

Hur vet du att Jokerit erbjöd mest? Är rätt säker på att Jesse kunnat få bättre kontrakt (netto) om han valt en rysk klubb. Men det är inte relevant kanske?

Exakt. Skatten är ungefär tre gånger så hög i Finland än i Ryssland, så om han inte har en brutalhög bruttolön så är nettot rätt mycket sämre...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Wuntvor » 23 april 2015, 16:15

LÅter ju som om man öppnat plånboken , även om det inte räckte

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/stjarnan-nobbade-en-dromlon-i-hv-for-khl/
Användarvisningsbild
Wuntvor

Inläggav Stockholmssupportern » 23 april 2015, 16:18

dekman skrev:
Razz skrev:

Exakt. Skatten är ungefär tre gånger så hög i Finland än i Ryssland, så om han inte har en brutalhög bruttolön så är nettot rätt mycket sämre...

Tror inte han fick kontrakt av någon rysk klubb, de får ju bara ha ett visst antal utlänningar och all heder till Joensuu men svårt att se att han skulle få en sådan plats i ett KHL-lag. Jokerit får däremot ha hur mycket finnar de vill så där fick han helt enkelt kontrakt, har dock egentligen ingen större koll på om han fick erbjudande från någon rysk klubb eller inte.
Stockholmssupportern

Inläggav Henke67 » 23 april 2015, 16:32

Kan det vara så att han bara kommer att tillbringa si eller så många månader i Finland och därmed lyckas få någon sorts artist skatt?
Han lär ju kunna hävda att Jkpg är "hem".

// Henrik
Henke67

Inläggav frippe-borås » 23 april 2015, 21:42

Surt med Jesse men han hade aldrig valt KHL om det inte va just Jokerit!
Ni måste tänka på att Jesse är finne o inte en Jkpng kille!

Nu får J&J leta vidare på annat godis!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav wess » 23 april 2015, 21:53

Jesse har lirat i HV en säsong, om han får välja mellan Jokerit i KHL och HV så är det väl inte så märkligt att han väljer Jokerit. Om han däremot hade valt ett annat SHL-lag eller typ Schweiz så hade jag vart lite besviken.
wess

Inläggav silver » 23 april 2015, 21:58

Knappast underligt att han väljer Jokerit före HV, det hade jag nog också gjort i hans situation. Han får spela i världens näst bästa liga i sitt hemland, det blir väl inte bättre än så?
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Norrlandssupporter » 28 april 2015, 18:08

HV71 rycker i Anton Grundel från FBK.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Regnet » 28 april 2015, 20:04

Har ingen speciell åsikt om Grundel igentligen men när man hör att det ska värvas en back till och det ska vara en spetsback så är ju inte det här direkt jätteupphetsande...
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Simon » 28 april 2015, 20:10

Kan bara tänka mig i min vildaste fantasi att detta är för att gardera upp Simon och eventuellt Davids avhopp om man siktar in sig på en i mina ögon stabil elit-back men inget mer.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

FöregåendeNästa

Återgå till HV71