Silly season 21/22: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 21/22: Spelardrömmar

Inläggav Windom Earle » 15 februari 2022, 12:18

Är inte både Martin och Jesper Thörnberg och Hirsch registrerade för HV redan eftersom de spelat i HV redan under säsongen. Eller gjorde man då en tidsbegränsad registrering?
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Haard » 15 februari 2022, 12:19

Junior skrev:
håvesjuttioett skrev:Visst blir det väl Kelleher och Thörnberg den äldre? Som ersättare till Önerud - Thörnberg ersätter hjärtat, Kelleher poängproduktionen.

Ser f.ö. att Colliton verkar kunna tänka sig coacha i Sverige igen. Vattnas ändå i munnen vid tanken av Colliton - Stillman - FW-coach i SHL 22/23. Iallafall mer än ryktena som florera kring spelare just nu.

Känns tveksamt att man skulle ta Thörnberg d.ä. om man lånat in honom en gång och sedan bara lånat Thörnberg d.y. efter. Mina betts är på att Jeppe kommer.

Hoppas dock på den äldre Thörnberg. Med det HV-hjärtat och med de ledaregenskaperna blir han EXTREMT viktig i ett slutspel och när matcherna intensifieras och blir griniga. Han offrade en kula för guldet -17.... ska han offra den andra för att HV ska ta sig tillbaka till SHL?
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2022, 12:33

Gillar dock inte, principiellt, det steget tillbaka till det gamla som Thörnberg den äldre hade representerat. Även om Thörnberg som person såklart uppskattas. Ser hellre att man, som princip, letar efter något nytt och fräscht att bygga vidare på. Ex. några av de namn som redan nämnts - R. Marenis, C. Sissons, V. Grahn, J. Jaks m.fl.
håvesjuttioett

Inläggav Haard » 15 februari 2022, 12:35

håvesjuttioett skrev:Gillar dock inte, principiellt, det steget tillbaka till det gamla som Thörnberg den äldre hade representerat. Även om Thörnberg som person såklart uppskattas. Ser hellre att man, som princip, letar efter något nytt och fräscht att bygga vidare på. Ex. några av de namn som redan nämnts - R. Marenis, C. Sissons, V. Grahn, J. Jaks m.fl.

Förstår hur du menar och håller med dig.

'MEN.

Nu vill (ska) vi ta steget tillbaka till SHL direkt och då tror jag en slutspels-Thörnberg kan vara just den griniga, trashtalkande, rutinerade, hårdskjutande killen med HV-hjärta vi behöver.
Dessutom - tänk vilken grymt avslut på hans HV-karriär om han får vara med och spela tillbaka sitt älskade HV71 till SHL igen.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav spaawn » 15 februari 2022, 12:47

Tyler Kelleher på glid från Rögle enligt mrmadhawk, och han spekulerar i att HV har pengarna.
spaawn

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2022, 12:50

Intressant dag och hur denna avslutas. Pengar finns och spelare finns.
Men man måste också jobba för det! Hult verkar inte vara den som jobbar längre än 7-16.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav trisse » 15 februari 2022, 12:53

fel
trisse

Inläggav Haard » 15 februari 2022, 13:03

spaawn skrev:Tyler Kelleher på glid från Rögle enligt mrmadhawk, och han spekulerar i att HV har pengarna.

Vore roligt med en kedja med Tyler-Tyler-Taylor.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Jompii » 15 februari 2022, 13:24

spaawn skrev:Tyler Kelleher på glid från Rögle enligt mrmadhawk, och han spekulerar i att HV har pengarna.
Jag håller både tummar och tår för att detta inte blir verklighet. Då jag bor, I Ängelholm, och även har en flickvän med stort grönt-vitt hjärta, så har jag följt Rögle ganska rejält och Tyler är väl rent krasst en av få Rögle-spelare jag inte hade velat se i HV. Tyler är inte en spelare som gör HV71 bättre. Visst han blixtrar till ibland men är allt som oftast väldigt osynlig. Ingen spelare som direkt tar tag i spelet utan glider med och gör titt som tätt fina aktioner. Ingen spelare som kommer leda HV71 utan känns lite som att man i sådan fall likaväl kan erbjuda Jesper Thörnberg ett kontrakt och få ut samma produkt, plus kämpaglöd och klubbhjärta, för en billigare peng. Nej Tyler är ingen spelare jag vill se i HV-tröjan.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav SEMPER FIDELIS » 15 februari 2022, 13:32

Nästa spelare till Modo är tydligen Rihards Bukarts
SEMPER FIDELIS

Inläggav Weirdo » 15 februari 2022, 13:34

SEMPER FIDELIS skrev:Nästa spelare till Modo är tydligen Rihards Bukarts

Inte lika imponerad av honom.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Junior » 15 februari 2022, 13:36

Weirdo skrev:
SEMPER FIDELIS skrev:Nästa spelare till Modo är tydligen Rihards Bukarts

Inte lika imponerad av honom.

Med HA mått mätt är det nog fortfarande en riktigt bra värvning.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Zico » 15 februari 2022, 14:25

Hur många år har man inte suttit här den här dagen och väntat på något riktigt bra nyförvärv. Vi....det stora, mäktiga HV71, laget med den stora kassan. Men...det är ju det där med Hult. Till slut kommer något som inte är så där jättebra. I bästa fall.

Nu är vi där igen. Fortfarande stora, kanske inte så mäktiga, men fortfarande med en stor kassa. Våra konkurrenter fyller på sina lag, inte minst Modo. Så spelare finns uppenbarligen. Förmodligen har Hult de flesta lediga spelarna på bordet också, men lider av nån slags jäkla beslutsångest och därmed missar allt.

Fan skicka en mille och Netterberg till Hästen som likvid för Marenis och en mille och Norbe för Sissons. Typ. Snart bara 10 timmar kvar nu. Man börjar bli lite otålig. Låt inte det hela mynna ut i en eller två Thörnberg.
Zico

Inläggav SEMPER FIDELIS » 15 februari 2022, 14:37

Zico skrev:Hur många år har man inte suttit här den här dagen och väntat på något riktigt bra nyförvärv. Vi....det stora, mäktiga HV71, laget med den stora kassan. Men...det är ju det där med Hult. Till slut kommer något som inte är så där jättebra. I bästa fall.

Nu är vi där igen. Fortfarande stora, kanske inte så mäktiga, men fortfarande med en stor kassa. Våra konkurrenter fyller på sina lag, inte minst Modo. Så spelare finns uppenbarligen. Förmodligen har Hult de flesta lediga spelarna på bordet också, men lider av nån slags jäkla beslutsångest och därmed missar allt.

Fan skicka en mille och Netterberg till Hästen som likvid för Marenis och en mille och Norbe för Sissons. Typ. Snart bara 10 timmar kvar nu. Man börjar bli lite otålig. Låt inte det hela mynna ut i en eller två Thörnberg.

Exakt detta scenario man är orolig för.. hoppas man har fel..
SEMPER FIDELIS

Inläggav Andersson711 » 15 februari 2022, 14:51

Oron är Hirsch och JThörnberg..

"Vi fick en bra bild av grabbarna när de va hos oss och så klart är det ett stort plus att dom redan känner varandra".
Andersson711
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 15 februari 2022, 14:54

Andersson711 skrev:Oron är Hirsch och JThörnberg..

"Vi fick en bra bild av grabbarna när de va hos oss och så klart är det ett stort plus att dom redan känner varandra".

Exakt vad jag är orolig för med.
Baserat på historiken så ska vi nog inte ha för höga förväntningar.
jordfelsbrytare

Inläggav Davestar » 15 februari 2022, 14:57

Som många redan är inne på så är ett antiklimax mer eller mindre givet med Hult som sportchef vid transferfönstrets stängning. Jag kan inte låta bli att leka med tanken på vad en riktig sportchef hade kunnat uträtta i HV med de fantastiska förutsättningar som faktiskt finns…
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav lejacques » 15 februari 2022, 15:03

Om det finns någon substans i Ros Salomäki-rykte så känns det ju som att Hult slängar ut krokar precis överallt. Och då tror jag tyvärr det blir som många påpekar. Det slutar med ingenting, alternativt Adam Hirsch och någon av Thörnbergbröderna.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Robert.76 » 15 februari 2022, 15:05

lejacques skrev:Om det finns någon substans i Ros Salomäki-rykte så känns det ju som att Hult slängar ut krokar precis överallt. Och då tror jag tyvärr det blir som många påpekar. Det slutar med ingenting, alternativt Adam Hirsch och någon av Thörnbergbröderna.

Om så blir fallet så leder nästan Modo på poäng, en finalserien mot dem kan bli en riktig nagelbitare
Robert.76
Moderator

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2022, 15:07

Davestar skrev:Som många redan är inne på så är ett antiklimax mer eller mindre givet med Hult som sportchef vid transferfönstrets stängning. Jag kan inte låta bli att leka med tanken på vad en riktig sportchef hade kunnat uträtta i HV med de fantastiska förutsättningar som faktiskt finns…

Då hade vi aldrig legat där vi ligger! Wilander ställde höga krav men Hult verkar ändå få jobba i det tempo han vill. Komma till kontoret och ta en kopp och allting rullar på. Självklart är det inte så han jobbar men jag tror heller inte att han sliter röven av sig för att hitta guldkorn.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 15:07

lejacques skrev:Om det finns någon substans i Ros Salomäki-rykte så känns det ju som att Hult slängar ut krokar precis överallt. Och då tror jag tyvärr det blir som många påpekar. Det slutar med ingenting, alternativt Adam Hirsch och någon av Thörnbergbröderna.

Att det finns krokar ute är väl bra, massor av dem. Men alla krokar skall ju vara till något som vi behöver, inte bara till de som kan tänkas hugga.

Värsta scenariot är ju att vi tar någon bara för att de är villiga att komma, typ Stoa.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 15 februari 2022, 15:13

Diabolics skrev:

Att det finns krokar ute är väl bra, massor av dem. Men alla krokar skall ju vara till något som vi behöver, inte bara till de som kan tänkas hugga.

Värsta scenariot är ju att vi tar någon bara för att de är villiga att komma, typ Stoa.

Fan hade glömt han, fan för du påminde mig…. Nu mår jag dåligt
mrnorrland

Inläggav SEMPER FIDELIS » 15 februari 2022, 15:16

Nu skriver hockeybladet.se att spelare som Audette, Aaltonen, Ojamäki, Spooner, Agostino finns på borden i SHL. HV med fet plånbok borde kunna vara med. Svindyra namn, men hv hade väl pengar?!

Tror fortfarande på antiklimax..
SEMPER FIDELIS

Inläggav lejacques » 15 februari 2022, 15:17

Diabolics skrev:

Det beror ju lite på när krokarna slängts ut, tänker jag. Med tio timmar kvar känns det sådär att man får höra att Salomäki tackat nej. Då undrar man hur nära vi egentligen är ett nyförvärv. Men det är klart. Vi kanske fick nej redan för en vecka sedan och det just nu jobbas intensivt på en viss spelare. Det är i alla fall det jag hoppas. För med tio timmar kvar tror jag definitivt inte Hult har förmågan att dra loss något värdefullt bara genom att slänga ut krokar.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2022, 15:22

Blir nog så att vi alla står med byxorna nere och får höra att det drog ut på tiden.
Att man agerar i sista stund återigen är för mig otroligt oproffsigt agerande.

Har man stålar samt ledningen bakom sig så ska inte sånt här behöva ske.
Då hade man redan säkerställt truppen som ska göra upp om det.
Men alla vet ju hur Hult jobbar och vad han letar efter. En spelare som ska in och göra skillnad och som ska gå direkt in.
Nästan vad som hade gjort det om man jämför med Netterberg, Kokkonen och Thörngren.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 15 februari 2022, 15:24

Jag kan sätta vad som helst på att detta slutar med thörnberg och nån annan spelare från Dalen.
Nick

Inläggav Legogubbe » 15 februari 2022, 15:27

Nick skrev:Jag kan sätta vad som helst på att detta slutar med thörnberg och nån annan spelare från Dalen.
Ja det behöver inte vara svårare att vara sportchef i HV71. Se på Dalens matcher och ringa om lån hade jag också kunnat göra!
Legogubbe

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2022, 15:43

Kommer det ingen mer än någon/några Dalen-spelare, känns det inte otänkbart att vi sitter utan sportchef imorgon. Med tanke på hur det verkar ha låtit från Wilander-håll och hur stor plånbok vi har. Men tror något kommer hända. Kelleher borde ligga nära till hands - Rögle verkar vilja bli av med honom, tillräckligt profilstark (och bra?) för att göra skillnad här, Abbott-kopplingen. Minns jag honom rätt tror jag inte kroppshyddan behöver vara något problem. Lite ilsk chihuahua över honom, va?

Edit: såg ovan att någon inte ville se honom här. Tänker att han skulle kunna bli en allsvensk Arlbrandt med mer bett?
håvesjuttioett

Inläggav CaptainF8 » 15 februari 2022, 16:01

Hästen plockar in KHL-forward, släpper man Marenis nu? Hugger Hult?
CaptainF8

Inläggav Lakun » 15 februari 2022, 16:10

Modo värvar Nikolajs Jelisejevs. Bra stats i KHL. Fyfan. HULT VAD GÖR DU!?!?!?!?!
Lakun

FöregåendeNästa

Återgå till HV71