Quila skrev:Håller med om att Johnsson är riktigt bra ihop med Sundh i en eventuell klassisk checkingline ihop med storsvampen.
Men har svårt att förstå kritiken mot Fröberg? Han är oerhört stark på puck och vinner extremt många närkamper. Måste vara oerhört stark, för han klarar att hålla undan bra i stort sett alla lägen. Dessutom pondus och bra uppåkningar. I dagsläget vår klart bäste center. Dessutom 4 p från sitt personbästa poängmässigt i SHL-karriären.
Själv är jag mer kritisk till Jocke A, min tidigare favorit. Han ser inte så entusiastisk ut och känslan är att han typ är klar för ny klubb, men det är bara känslan jag får. Han gör sällan en dålig match, men jämfört med hur han startade säsongen är han en av få som dalat betänkligt formmässigt och inte hittat tillbaka på länge nu... Ja, konkurrensen hårdnar och hoppas ingen känner sig given på något sätt.
Instämmer i dina tankar kring Fröberg och J. Andersson. Tycker Fröbergs kedja med Önerud och Bergström har varit den överlägset bästa de senaste matcherna (i spel 5v5), lyckas nästan alltid etablera spel i offensiv zon, vilket Fröberg har en stor roll i. Kritikerna får inte heller glömma att han är vår näst bästa poängplockare. Att bryta den kedja vore, i dagsläget, idiotiskt.
Här har du formationerna med Camara och Törngren i laget, Lillis. Sprid ut speltiden på de 3 första kedjorna och matcha 4e mot motståndarnas bästa kedja.
Önerud - Fröberg - Bergström
Camara - Holmström - Sandin
Törngren - Lias - F. Sandberg
Sundh - C. Sandberg - Thörnberg
J. Andersson
C. Sandberg, med tanke på hans spelstil och kontraktsförlängningen, går före J. Andersson i min värld. Också sett att folk målat upp Ikonen som den spelare med mest offensiv uppsida i laget. Har vi glömt bort hur bra F. Sandberg va i slutspelet 16/17?