Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
trancedanne skrev:Har man Wesslau i laget så ska man spela honom så mycket som möjligt. Vad är vitsen med att spela Gunnarsson istället om nu Gustav vill och kan spela?
trancedanne skrev:2 matcher med Gunnarsson och 2 förluster, vad är konstigt med att man ifrågasätter valet av målvakt? Den största skillnaden mellan denna säsong och förra är just målvakten, Wesslau skapar en trygghet i laget som inte fanns förr. Wesslau är dessutom den målvakt som kanske spelar mest av alla, att han går sönder är knappast troligt. Det var knappast hans fel att det gick dåligt för DIF i kvalet, han ville lira och gjorde det.
trancedanne skrev:2 matcher med Gunnarsson och 2 förluster, vad är konstigt med att man ifrågasätter valet av målvakt? Den största skillnaden mellan denna säsong och förra är just målvakten, Wesslau skapar en trygghet i laget som inte fanns förr. Wesslau är dessutom den målvakt som kanske spelar mest av alla, att han går sönder är knappast troligt. Det var knappast hans fel att det gick dåligt för DIF i kvalet, han ville lira och gjorde det.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
Här håller jag med. Kanske hade det varit lite bussigare att låta Konas få stå lite enklare möten. Visserligen så ansåg väl ingen när han stod mot Modo att dom ansågs som en allmän fara. Låg ju på nedre halvan eller hur? Men ändå. Här är det ju Dalle som måste tänka smart.hokky skrev:
Dock måste jag säga att det är konstigt att spela Gunnarsson i de kanske två tuffaste matcherna hittils. Jag tror inte Wesslau hade kunnat spika igen för en seger så det har sett ut på Jonas matcher men det vore nog skönt För JOnas att få en vinst och det får man ju givetvis lättast mot ett sämre lag.
sir Ward skrev:Wesslau stod 54 matcher och hela kvalserien. PUNKT!
Säger IGEN inte att Hv förlorade mot LHC pga Gunnarsson(räddade bla 2 fri lägen) men varför inte köra vidare
på en målvakt som är i en grym form.
Visst hela laget var under isen idag men det syntes på framförallt backarna som uppträde nervöst och
spelade inkonsekvent.
Så är det inte när Wesslau står. Då infinns en helt annan auktoritet och trygghet.
Det är en svår balans och där håller jag med hokky delvis att en måste få match tempo.
Jag vill dock se det bästa laget på isen.
Det är bättre att HV kör en ny tradition och kör slut på en målvakt totalt och sen tar vi in tant Hulda som får stå med rullator och vakta målet. Skippa Wesslau i den här tråden. Här är det Jonas som gäller.TimpanHV71 skrev:För mig helt rätt att sätta in Gunnar i "toppmöten" där brukar resten av laget tagga till..
Idag spelade man rent ut sagt för jävla dåligt, young guys som Fille Sandberg var riktigt bra i de två bytena han fick och jag hoppas han spelar på tisdag! Att skylla förlusten idag på Gunnarsson går inte göra! Han gör vad han kan för att hjälpa laget till seger och jag måste säga att jag känner mig mycket tryggare med Gunnar i mål än tex Larsson eller Andersson som vi hade förra året, nästa match han står räknar jag med att resterande delen av laget åtminstone spelar bra hockey
Wesslau spelade mkt och han har betygsatts efteråt att han spelade för mkt i Dif förra året. Och detta av deras egna ledare och stab. Fansen oavsett vad man tycker om dom säger också detsamma och då är ändå Wesslau belagd med Gudsstämpel där. Håller inte riktigt med att alla spelare ser trygga ut när Wesslau spelar. Kan gå in på minst en back ja om inte två som är helt under isen oavsett målvakt.sir Ward skrev:Wesslau stod 54 matcher och hela kvalserien. PUNKT!
Säger IGEN inte att Hv förlorade mot LHC pga Gunnarsson(räddade bla 2 fri lägen) men varför inte köra vidare
Visst hela laget var under isen idag men det syntes på framförallt backarna som uppträde nervöst och
spelade inkonsekvent.
Så är det inte när Wesslau står. Då infinns en helt annan auktoritet och trygghet.
Det är en svår balans och där håller jag med hokky delvis att en måste få match tempo.
trancedanne skrev:Det är klart att man ska använda andra målvakten ibland, men då mot sämre lag.
mrcadaza skrev:Wesslau spelade mkt och han har betygsatts efteråt att han spelade för mkt i Dif förra året. Och detta av deras egna ledare och stab. Fansen oavsett vad man tycker om dom säger också detsamma och då är ändå Wesslau belagd med Gudsstämpel där. Håller inte riktigt med att alla spelare ser trygga ut när Wesslau spelar. Kan gå in på minst en back ja om inte två som är helt under isen oavsett målvakt.sir Ward skrev:Wesslau stod 54 matcher och hela kvalserien. PUNKT!
spelade inkonsekvent.
Oh ska bästa laget spela, ja ska de spelare som HV mönstrar till start verkligen vara de som ska spela?
Balansen är viktig. Vad gör man om Wesslau går däck? Ska man då köra på matchotränad målvakt? Precis som majoriteten inte vill ha hit matchotränade utespelare?
shitkicker skrev:Jag ser det lika självklart att Gunnarsson ska matchas jämnt under säsongen som att det INTE är hans fel att det blivit torsk i de två matcher han spelat hittills. Den som vill lasta Gunnarsson för förlusterna kan omöjligt ha sett matcherna alt. behöver få huvudet undersökt.
HV har under dessa båda drabbningar endast mäktat med 2 ynka mål! Är vårt krav på Gunnarsson att han ska hålla nollan i alla matcher då, eller?! För det är ju det som skulle ha krävts!
F.ö. tyder inställningen att vi endast ska spela en målvakt på naivitet, dåligt hockeykunnande och desperation.
trancedanne skrev:shitkicker skrev:Jag ser det lika självklart att Gunnarsson ska matchas jämnt under säsongen som att det INTE är hans fel att det blivit torsk i de två matcher han spelat hittills. Den som vill lasta Gunnarsson för förlusterna kan omöjligt ha sett matcherna alt. behöver få huvudet undersökt.
HV har under dessa båda drabbningar endast mäktat med 2 ynka mål! Är vårt krav på Gunnarsson att han ska hålla nollan i alla matcher då, eller?! För det är ju det som skulle ha krävts!
F.ö. tyder inställningen att vi endast ska spela en målvakt på naivitet, dåligt hockeykunnande och desperation.
Du förstår uppenbarligen inte vad en målvakt kan tillföra förutom att hålla tätt bak. Som sagt, Wesslau skapar en trygg känsla i hela laget, han tar de avgörande räddningarna, det som krävs för att vinna matcherna helt enkelt. Byter man målvakt som inte håller samma klass så blir ju prestationen sämre, det är inte lätt att vara spelare när man vet att varje situation är kritisk bakåt.
Det är nog ingen tillfällighet att torskarna har kommit precis här...
trancedanne skrev:shitkicker skrev:Jag ser det lika självklart att Gunnarsson ska matchas jämnt under säsongen som att det INTE är hans fel att det blivit torsk i de två matcher han spelat hittills. Den som vill lasta Gunnarsson för förlusterna kan omöjligt ha sett matcherna alt. behöver få huvudet undersökt.
Du förstår uppenbarligen inte vad en målvakt kan tillföra förutom att hålla tätt bak. Som sagt, Wesslau skapar en trygg känsla i hela laget, han tar de avgörande räddningarna, det som krävs för att vinna matcherna helt enkelt. Byter man målvakt som inte håller samma klass så blir ju prestationen sämre, det är inte lätt att vara spelare när man vet att varje situation är kritisk bakåt.
sir Ward skrev:trancedanne skrev:shitkicker skrev:Jag ser det lika självklart att Gunnarsson ska matchas jämnt under säsongen som att det INTE är hans fel att det blivit torsk i de två matcher han spelat hittills. Den som vill lasta Gunnarsson för förlusterna kan omöjligt ha sett matcherna alt. behöver få huvudet undersökt.
Instämmer. Wesslau inger ju trots allt auktoritet och trygghet.
Att vi ens måste diskutera detta är väldigt märkligt.
Ska inte bästa målvakten stå?
trancedanne skrev:Du anser att den bästa målvakten inte alltid ska stå, andra tycker annorlunda. "Alltid" betyder inte alla matcher, men så många som målvakten själv känner av att han klarar av. Så länge Gustav spelar som han gör så finns det ingen anledning att inte låta honom stå. Dessutom är Jonas självförtroende nu sämsta tänkbara eftersom de enda förlusterna har kommit med honom i kassen.
Helt sanslöst att man inte kan förstå en sådan simpel sak, det är precis samma sak i andra sporter. Har man en sämre målvakt så är det klart som fan att det skapas en orolig känsla i laget som påverkar prestationen i allra högsta grad.
trancedanne skrev:Du förstår uppenbarligen inte vad en målvakt kan tillföra förutom att hålla tätt bak. Som sagt, Wesslau skapar en trygg känsla i hela laget, han tar de avgörande räddningarna, det som krävs för att vinna matcherna helt enkelt.
trancedanne skrev:Byter man målvakt som inte håller samma klass så blir ju prestationen sämre, det är inte lätt att vara spelare när man vet att varje situation är kritisk bakåt.
sir Ward skrev:trancedanne skrev:Du anser att den bästa målvakten inte alltid ska stå, andra tycker annorlunda. "Alltid" betyder inte alla matcher, men så många som målvakten själv känner av att han klarar av. Så länge Gustav spelar som han gör så finns det ingen anledning att inte låta honom stå. Dessutom är Jonas självförtroende nu sämsta tänkbara eftersom de enda förlusterna har kommit med honom i kassen.
Helt sanslöst att man inte kan förstå en sådan simpel sak, det är precis samma sak i andra sporter. Har man en sämre målvakt så är det klart som fan att det skapas en orolig känsla i laget som påverkar prestationen i allra högsta grad.
Bra skrivet.
Finns 2 läger bevisligen.
Gunnarsson- Han gör det bra oavsett resultat.
Wesslau- Går in och stänger dörren.
Lite ironi dock men det finns en hel del sanning på det senare.
hokky skrev:Det är ju konstigt att Dahlén och andra betydligt mer hockeykunniga än er två har argument nog för att spela Jonas. Han har knappast Ett dåligt självförtroende efter dessa matcher då han har spelat riktigt, riktigt bra!
Varför ska Wesslau spela 55 matcher i en rätt så betydelselös grundserie när han ska vara som bäst i slutspelet samtidigt som vi inte varken håller igång Jonas om Wesslau skadas eller stoppar utvecklingen för honom?
Kan ni också förklara hur man idag var totalt värdelösa för att det är så stor skillnad på Jonas och Wesslau? Vi var inte där idag, och det beror inte på målvakten. Det vore en helt annan sak om vi hade släppt in flera mål i en match som vi är jämnbra med motståndet med. Då skulle jag köpa att försvaret inte litar på Jonas men framförallt hade han inte varit bra nog. Målvakten påverkar inte så jävla mycket att hela spelet låser sig och inställningen är åt helvete.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst