Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Keskinen skrev:Kul att han fick istid, viktig erfarenhet för att veta vad som krävs för att ta en ordinarie tröja. Myste lagom när han brottade/tryckte ner FBKs framtida lagkapten (tror jag) och han kom verkligen ingenstans stackars Nygren
Diabolics skrev:Han är släkt med mig, det borde räcka som "storhet", eller?
chinobar skrev:Diabolics skrev:Han är släkt med mig, det borde räcka som "storhet", eller?
Se till att banka lite jävlar anamma i pojken!
lejacques skrev:Inne på ett mål framåt och ett mål bakåt i Asplövens 1-5-förlust mot Pantern.
Att döma av vad som skrivs om matchen verkar han inte ha gjort något jätteavtryck.
Lyckas han inte imponera på Asplöven tror jag han inte blir särskilt långvarig i HV. Han själv hade ju rätt klara mål inför säsongen, "ta en plats och jobba sig uppåt". Nu är han förbisprungen av Kevin Stenlund och långt från att ta en ordinarie tröja. J20 lär inte vara intressant så vad blir nästa steg för Ahl. AHL, ECHL?
Regnet skrev:lejacques skrev:Inne på ett mål framåt och ett mål bakåt i Asplövens 1-5-förlust mot Pantern.
Att döma av vad som skrivs om matchen verkar han inte ha gjort något jätteavtryck.
Lyckas han inte imponera på Asplöven tror jag han inte blir särskilt långvarig i HV. Han själv hade ju rätt klara mål inför säsongen, "ta en plats och jobba sig uppåt". Nu är han förbisprungen av Kevin Stenlund och långt från att ta en ordinarie tröja. J20 lär inte vara intressant så vad blir nästa steg för Ahl. AHL, ECHL?
Men herregud, killen är 18. Stenlund är ett år äldre. Kolla hur långt tid det tod för Anton Bengtsson t.ex innan han blev en färdig seniorspelare. Jag tror definitivt att Ahl har en lysande framtid och en framtid hos HV men med alla ordinarie tillbaks så har vi en av seriens största konkurenser på alla forwardsplatserna.
Och nog får han väll ha ett par matcher i Asplöven innan man kan utala sig om hans prestation.
lejacques skrev:Tycker du det går tungt för HV? Frågan är om det inte går tyngre för Ahl.
Debuterade för hockeyallsvenska tokjumbon Sundsvall i kväll (sin fjärde seniorklubb den här säsongen - har fortfarande god tid på sig att slå Maltes "rekord" från förra säsongen). Ahl huserade i tredjekedjan och var inne på ett baklängesmål. Killen står nu på minus i alla herrlag han representerat och har inte mäktat med ett enda poäng på de 21 matcher han spelat i SHL och hockeyallsvenskan den här säsongen.
Är det ens värt att behålla den här killen nästa år? Känns som ännu en felsatsning från Hult och Davidssons sida.
didotto skrev:lejacques skrev:Tycker du det går tungt för HV? Frågan är om det inte går tyngre för Ahl.
Debuterade för hockeyallsvenska tokjumbon Sundsvall i kväll (sin fjärde seniorklubb den här säsongen - har fortfarande god tid på sig att slå Maltes "rekord" från förra säsongen). Ahl huserade i tredjekedjan och var inne på ett baklängesmål. Killen står nu på minus i alla herrlag han representerat och har inte mäktat med ett enda poäng på de 21 matcher han spelat i SHL och hockeyallsvenskan den här säsongen.
Är det ens värt att behålla den här killen nästa år? Känns som ännu en felsatsning från Hult och Davidssons sida.
Jävligt jobbig säsong för Ahl. Fått lite speltid(spelat 7 av 17 i HV där han varit ombytt med ett snitt på ca 6 min/match) i ett lag som har underpresterat. Inte direkt upp till en 18-åring att lyfta ett lag även om man hade högre förhoppningar på honom inför denna säsongen, likadant med hela laget iofs..
Utlåning resten av säsongen lär det väl bli. Skit samma vad det är för lag, det viktigaste är speltid. Att kalla att en förlängning med en spelare som inför denna säsongen hade ett snitt på ca 2 poäng/match i j20-laget känns dock fel. Har ändå HV som moderklubb och det är väl sådana spelare vi vill ska spela i laget? Hade väl blivit "tjänstefel" om inte förlängningen kommit..
Avslutningsvis är en spelare väldigt sällan en "färdig" hockeyspelare vid 18 års ålder. Se på Sandberg, Thörnberg(Jesper)och även Önerud. Spelare som först har blivit stabila spelare vid 20+ års ålder.
Jag hoppas att han kan ta steget att bli en bra a-lagspelare men han har en bit kvar tills dess och varför inte börja med en bra avslutning av säsongen i hockeyallsvenskan.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster