Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
HV-supportern skrev: Nu hoppas jag Kent Norberg ser över målvaktssituationen som har ignorerats i flera år samt stärker upp backsidan.
Diabolics skrev:
Således, om Nubben valt att fundera över vad som gick fel, och faktiskt lärt sig något av det, då har han haft många år på sig att försöka bli en bättre sportchef. Jag tycker det är orättvist att hänga Frölunda som en kvarnsten runt halsen och säga att Nubben inte är kapabel att lära sig av den upplevelsen.
lejacques skrev:Hade du som HV-supporter rekommenderat Hult som sportchef om någon utomstående supportrar frågat?

lejacques skrev:Viker mig här. Vill ju att den här tråden inledningsvis genomsyras av optimism och nystartJag har visserligen mina åsikter kring valet. Men i grunden önskar jag precis detsamma som alla andra. Att Nubben visar var skåpet ska stå och gör HV till en toppförening igen
Diabolics skrev:Det är inget fel eller skämmigt i att initialt vara skeptisk till Kent "glädjen" Norberg. ()
Det är heller inget fel i att lägga den reservationen på hyllan tills vi vet mera, och hoppas att hans goda sidor bidrar till HV's framgång medans andra i organisationen kan kompensera för hans dåliga sidor.
Det var ju just detta samspel som verkar ha funkat så otroligt dåligt under Hult's tid. Folk kuggade inte i. Jag tror detta är viktigare än vad varje enskild individ har för styrkor och svagheter. Precis som på isen, ett lagspel.
Denna nya femma är oprövad. "Glädjen" är center. Stille och Tommy backar, och på ytterposition har vi Lindbom och Wilander. På pappret, inte en dålig startfemma alls, om ni frågar mig. Men som i så mycket är det upp till bevis att de kan leverera i verkligheten oxå.
Ni kanske undrar vem som är målis? Det är vi det, fansen, som sjunger och jublar och står för allt som är så fint och bra med HV71.
Onwards and upwards!
Herkie82 skrev:Nubben är ett bra val.
Ja, det gick sådär i Frölunda med en stor budget men lek med tanken att vi blir kvar i allsvenskan? Alla verkar jättesäkra på att vi ska gå upp och jag tror man fortfarande ska ha en dos ödmjukhet. Även om vi har bäst lag och alla är eniga om att vi ska gå upp så har inget lag mått bra av att ta ut segrar i förskott.
Går vi upp kommer Nubben troligtvis lösa ett rätt bra lag åt oss men blir vi kvar i allsvenskan så kommer Nubben få bygga ett lag på en avsevärt mindre budget än Hult gjort denna säsongen. Detta är något han är bra på och det är förutsättningar han är van vid att jobba med.
Därför tror jag Nubben nog är det bästa och tryggaste alternativet som finns. Han har bevisat sig duglig med liten budget.

Diabolics skrev:Efter intervjun i HVTV vill jag åter uttala mig om Kent:
Jag gillar vad jag hör. Han kommer förlita sig på tränarna, han kommer försöka nyttja läxan med timrå. Det är bra. Han vill spela snabb hockey, men vem vill inte det? Han säger precis samma sak som vi: hjältar måste offras.
Just nu sitter Kent och dricker Lonkero och jäser, men han har gått igenom laget med tränarna och jag är väldigt nyfiken på vart det slutar.
Likt Lonkero väljer jag glädjen.
Skål nubben!
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster