Tråden om #29 Chris Abbott

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #29 Chris Abbott

Inläggav lejacques » 5 februari 2017, 04:41

Jag tänker omöjligt lägga in en länk i varje inlägg jag nämner hans lön, men för att ta det EN gång till. Det verkar ju vara svårt att förstå.

Abbott fick ifjol böta 25 000kr för en match när han var avstängd. Det placerar honom på lönenivån 200 001 - 250 000kr. Allt enligt SHL.

Så utrett och klart. Hälsa dina läsare det.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Bluey » 5 februari 2017, 10:37

Och här finns länkar för den som vill fördjupa sig:

Chris Abbott har medvetet slagit upp klubban i skrevet på motståndaren [...]. Hänsyn har i det här fallet tagits till att Abbott tidigare varit avstängd – något som gör att han får längre straff än det normala vid den här typen av förseelse. Bestraffningen är 4+1 matchers avstängning – men där +1 omvandlas till 25 000 kronor i böter... (källa: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkop ... ra-matcher).

Och relationen mellan lön och böter finns på SHL:s hemsida:

Nivå 13 (månadsinkomst 200 001 – 250 000) 25 000 kr/för en matchs avstängning (källa: http://www.shl.se/artikel/qz6pains1-403 ... otesnivaer).
Bluey

Inläggav hammare7 » 5 februari 2017, 12:32

Många ler nog hemma i sina stugor nu när han är skadad.......
Om han bara hade fått hälften så mycket uppmuntran och pushning att komma tillbaka från skada som Laine har fått så had vi nog fått se en annan Abbot.
JAg förstår att det lär kännas tungt för honom att man är kapten för en klubb som han ger järnet för men får nya skador på skador o aldrig riktigt komma igång och få kontinuitet i sitt spel och dessutom har en fanskara bakom sig som hoppas man skall bryta kontraktet och tycker han är sämst och inte kämpar. Abbot kämpar till tusen i varje byte men han har inte flowet med sig utan spelar några matcher sen kommer skada och så får han börja om igen. Se bara hur många matcher det tog för Thörnberg att komma igång efter sin skada. Han gjorde de bra defensivt men poängmässigt tod det ett antal matcher och nu är han igång igen. Sen har Abbot aldrigt vart en poängspruta utan vart en grovjobbare. Och han är inte en första center utan en hårt kämpande center i en 2-3 formation som man kan spela mot motståndarens första lina.

Så nu pushar vi abbot och hoppas han kommer tillbaka för jag tror han kan bli viktig i ett slutspel.
hammare7

Inläggav Davestar » 5 februari 2017, 14:10

Jag tror ingen är glad eller ler åt att en HV spelare är skadad. Dock verkar många, med all rätt, tycka att abbott gör en usel säsong. Om det nu är så att abbott skulle spela dåligt pga att fansen inte tycker att han är bra så tror jag att han är slut som elitspelare då det krävs ett betydligt starkare psyke än så för att spela på högsta nivå. Abbott värvades inte som en hårt jobbande komplementspelare utan en spelare som skulle bidra i båda zonerna plus göra en del poäng. Han har även betalt för det (lägger inte ut någon länk, inscannad kopia på hans kontrakt eller annan källa då den saken redan är klarlagd).
Summa summarum, jag har extremt svårt för hammares (tar ditt inlägg som exempel eftersom du skrev senast) typ av inlägg som enbart är baserat på känsloargument av typen "gör det bättre själv" "sluta hata" "tänk om han läser här och blir ledsen" När ska alla förstå att ingen hatar abbott eller hyser något personligt agg mot honom? Han har helt enkelt underpresterat grovt denna säsong och därför fått kritik. Punkt.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav lejacques » 23 februari 2017, 17:40

Och så lagom till slutspelet drar Luleå-ryktena igång igen.

http://www.hockeysverige.se/2017/02/23/ ... agot-svar/

Till skillnad från sist ger Abbott bättre svar. Men helt ärligt. Är det inte dags att peta super-cap för gott nu? Jag förstår att det alltid kommer finnas skador, men nu med Ullström på väg in i laget och sedan Bengtsson ska väl Abbott inte ens behöva sitta på bänken?

Jag vet inte vad Abbott gör utanför isen, eller i omklädningsrummet. Men oavsett vad han nu gör kan han väl göra det utan hockeymundering. För på isen, inte heller under de få minuter han spelade igår, gör han inte någon lycklig.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 23 februari 2017, 19:24

lejacques skrev:Och så lagom till slutspelet drar Luleå-ryktena igång igen.

http://www.hockeysverige.se/2017/02/23/ ... agot-svar/

Till skillnad från sist ger Abbott bättre svar. Men helt ärligt. Är det inte dags att peta super-cap för gott nu? Jag förstår att det alltid kommer finnas skador, men nu med Ullström på väg in i laget och sedan Bengtsson ska väl Abbott inte ens behöva sitta på bänken?

Jag vet inte vad Abbott gör utanför isen, eller i omklädningsrummet. Men oavsett vad han nu gör kan han väl göra det utan hockeymundering. För på isen, inte heller under de få minuter han spelade igår, gör han inte någon lycklig.

Jag håller helt med dig. Han tillför ingenting på planen snarare tvärtom just nu faktiskt. Luleå hörde sig för innan fönstret stängde men HV sa nej....
jordfelsbrytare

Inläggav Junior » 23 februari 2017, 20:27

Så länge Bengtsson och Ullström är borta så kan han få centra 4:e kedjan. Att han såg riktigt risig ut sist kanske har nog att göra med att han nyss har kommit tillbaka från skadan. Han kan nog också vara lite nyttig i ett slutspel att ta viktiga tekningar i egen zon. Men annars fungerar han nog ypperligt som avlastning till att Ullström ska hitta tillbaka till matchtempo, vilket nog kan ta ett tag. Abbott kan få spela en ~6 min per match samtidigt som Ullström får börja känna på det och ta några minuter per match. Om nu Ullström kommer kunna spela något i år så klart.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav jordfelsbrytare » 7 mars 2017, 15:21

http://www.jp.se/article/de-borde-lamna-hv71/
Intressant podd.
Man är inne på mitt spår att Abbot inte för närvarande håller Shl klass.
jordfelsbrytare

Inläggav BlackIce » 19 mars 2017, 10:13

Apropå diskussionen som vi hade för några veckor sedan. Nu har vi facit. Vad jag förstått så ska Abbott vara mycket professionell, tar detta på rätt sätt och fortsätter att driva på laget oombytt.

Har det överhuvudtaget hänt i modern tid i SHL att ett lags lagkapten fått sitta på bänken i ett slutsplel trotts att han varit frisk?
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav lejacques » 19 mars 2017, 11:56

Ge mig minst 200 000 kr i månaden så ska du se att jag också kan sitta lydigt på läktaren med en korv i ena handen och en kopp kaffe i den andra.

Med facit i hand är Abbott en av de största floppvärvningarna i modern tid.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Pg79an » 19 mars 2017, 13:53

Bär mig något enormt mycket att säga men hade nog viljat se att Abbott går in istället för Christensen några matcher, nåt stämmer inte Erik tyvärr.
Pg79an

Inläggav lejacques » 19 mars 2017, 17:08

Pg79an skrev:Bär mig något enormt mycket att säga men hade nog viljat se att Abbott går in istället för Christensen några matcher, nåt stämmer inte Erik tyvärr.

Tänkte tanken igår. Erik var inte bra och fjärdekedjan saknade tyngd. Men då byter jag hellre plats på Erik Andersson och Christensen. Med Abbott i laget och Christensen utanför förlorar vi spets och eventuella matchvinnare. För vad gör vi om vi behöver röra om i laget när vi jagar kvittering? Slänger in Abbott i första? Nej hua, hemska tanke.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Pg79an » 19 mars 2017, 17:37

lejacques skrev:
Pg79an skrev:Bär mig något enormt mycket att säga men hade nog viljat se att Abbott går in istället för Christensen några matcher, nåt stämmer inte Erik tyvärr.

Tänkte tanken igår. Erik var inte bra och fjärdekedjan saknade tyngd. Men då byter jag hellre plats på Erik Andersson och Christensen. Med Abbott i laget och Christensen utanför förlorar vi spets och eventuella matchvinnare. För vad gör vi om vi behöver röra om i laget när vi jagar kvittering? Slänger in Abbott i första? Nej hua, hemska tanke.

Nä det är en knivig situation, Abbotts tekningar kan ju bli jävligt värdefulla, håller med dig, Erik A på läktaren men lite surt eftersom han fått förnyat kontrakt
Pg79an

Inläggav lejacques » 19 mars 2017, 17:44

Menade att vi byter plats på Erik A och Erik C i nuvarande uppställning. :) Abbott fortsatt på läktaren ;)
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Pg79an » 19 mars 2017, 18:34

Aha okej :D
Men vill nog ändå ha Abbott på bänken hellre än läktaren, men på vems bekostnad det vetifan :roll:
Han är ju trots allt en slutspelskille med erfarenhet, tekningsvinnnare och en retsticka som kan få motspelare ur balans.
Är glad att jag slipper ta ut laget inför match för det är ju inte alldeles lätt detta.
Pg79an

Inläggav Henke67 » 1 april 2017, 18:31

Snacka om helblodsproffs! Grymt imponerande att ta petningar och kort om speltid på det sättet!
Henke67

Inläggav shitkicker » 9 april 2017, 21:35

Chris Abbott är väldigt bra i slutspelet. Gör väldigt mycket bra saker över hela banan. Synd att han inte kunde spela så hela tiden. Men han är ju otroligt professionell som ger allt och tar så mycket ansvar, särskilt med tanke på hur ifrågasatt och petad han varit. Imponerande.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav BlackIce » 9 april 2017, 21:59

Kul att han fick hjälmen av Reese idag. Det gick inte ta miste på lagkamraternas hyllningar i filmen i facebookgruppen och när han sa "I never been more fucking excited in my life! Let's fucking win this!" så var det rysningar.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Sir Ward » 10 april 2017, 00:26

shitkicker skrev:Chris Abbott är väldigt bra i slutspelet. Gör väldigt mycket bra saker över hela banan. Synd att han inte kunde spela så hela tiden. Men han är ju otroligt professionell som ger allt och tar så mycket ansvar, särskilt med tanke på hur ifrågasatt och petad han varit. Imponerande.

Ja. Från ifrågasatt, suttit på läktaren och presterar sen som inget har hänt är mäktigt.
En jävel bakom ridån som driver på övriga otroligt bra och tog petningen professionellt.
Fysen - wow! Löpande kontakt med fystränaren Johan.

Fransmannen, som har mållåst Abbott har säkert en annan åsikt ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav tommy1985a » 10 april 2017, 12:10

Verkligen bäst när det gäller, precis som alla andra i laget just nu.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav FirstSwitch » 11 april 2017, 11:37

FirstSwitch

Inläggav Tebeel » 11 april 2017, 11:40

Det är ju så jävla oturligt i så fall!
Stackars sate!
Tebeel

Inläggav hammare7 » 11 april 2017, 11:52

Han som precis kommit igång
hammare7

Inläggav Macce » 12 april 2017, 15:12

Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Junior » 12 april 2017, 15:29

Riktigt tungt tapp just nu faktiskt. Han har bidragit med väldigt mycket det här slutspelet. Utnyttjat sin lilla istid på helt rätt sätt och dessutom gjort många poäng. Med hans energi han visat i intervjuer och på planen nu kan man inte säga annat än att han hade varit riktigt viktig i finalen. Men först och främst är det väldigt tråkigt för honom själv. Mina tankar går Chris. Men jag tror hans engagemang fortfarande kan bidra en del.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav shitkicker » 12 april 2017, 16:07

Förbannat tråkigt och med tanke på hur Abbott spelat i semin också ett kännbart avbräck. Särkilt surt eftersom det känns jävligt onödigt när sånt här sker på träning.
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 12 april 2017, 16:25

shitkicker skrev:Förbannat tråkigt och med tanke på hur Abbott spelat i semin också ett kännbart avbräck. Särkilt surt eftersom det känns jävligt onödigt när sånt här sker på träning.

onödigt är väl inte rätt ord. Oturligt är bättre. Man kan inte hålla igen helt på träning, för då kan man lika gärna skita i att träna.
"som man tränar, spelar man" är en floskel med viss sanningshalt. Det är klart att man inte går in å cross-checkar någon framför mål i träningssituation (som defacto sker i match) men att ta bort fysiskt spel fungerar inte. Nu vet vi inte vad som skedde, eller gör vi det? Kan kanske varit en olycka som helt är utanför någons kontroll under träningen.

edit: enligt tråden om skador så var det Borgman som tacklades.... källa?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav shitkicker » 12 april 2017, 18:49

Diabolics skrev:
shitkicker skrev:Förbannat tråkigt och med tanke på hur Abbott spelat i semin också ett kännbart avbräck. Särkilt surt eftersom det känns jävligt onödigt när sånt här sker på träning.

onödigt är väl inte rätt ord. Oturligt är bättre. Man kan inte hålla igen helt på träning, för då kan man lika gärna skita i att träna.
"som man tränar, spelar man" är en floskel med viss sanningshalt. Det är klart att man inte går in å cross-checkar någon framför mål i träningssituation (som defacto sker i match) men att ta bort fysiskt spel fungerar inte. Nu vet vi inte vad som skedde, eller gör vi det? Kan kanske varit en olycka som helt är utanför någons kontroll under träningen.

edit: enligt tråden om skador så var det Borgman som tacklades.... källa?

Semantik. Man kan använda vilket ord man vill. Du missar min poäng. Blir man skadad i en match så har man fått vara med och påverka händelserna. Är det på träning får man inte det.

Vad gäller "train as you fight - fight as you train" så vet jag nog mer än gemene man om innebörden och vikten av det.
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 12 april 2017, 23:32

shitkicker skrev: Blir man skadad i en match så har man fått vara med och påverka händelserna. Är det på träning får man inte det.

Det där förstår jag inte. Vad menar du?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Henke67 » 17 april 2017, 14:46

Skit samma hur det gick till. Bra lag tränar som man spelar. Sedan är det jäkligt olyckligt. Hans inställning och hur han kom tillbaka och faktiskt lyckades även på isen på slutet. Jag är enormt imponerad. Tror han kan bli rejält saknad nästa år om nu ryktena stämmer...
Henke67

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare