Tråden om Andreas Johansson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Andreas Johansson

Inläggav CarlTheMan » 17 februari 2015, 15:09

Henning skrev:
Lindblad skrev:Han var inte nådig mot media efter Växjö-matchen. Vissa halvdumma frågor visst, men ändå.
http://play.shl.se/video/10903540/

Det är lite det här beteendet som gjorde att jag var rätt negativ till att ha honom som tränare från första början.

Nu är jag ändå väldig nöjd med Andreas och han har överraskat mig väldigt positivt, men sånt här måste han jobba bort.

Håller med om att det inte är ett okej beteende men i alla andra intervjuer har AJ uppträtt otroligt proffesionellt och gett uppriktiga och genomtänkta svar. Det är inte bara klyschor som "åka skridskor" och "ta kampen" vilket känns uppfriskande.
CarlTheMan

Inläggav Henning » 17 februari 2015, 15:35

En till intervju med AJ där han pratar bl.a om sina känslor och att det "rinner över ibland"
http://www.hockeysverige.se/2015/02/17/ ... ch-ar-arg/
Henning

Inläggav Lindblad » 17 februari 2015, 17:23

CarlTheMan skrev:
Henning skrev:
Lindblad skrev:Han var inte nådig mot media efter Växjö-matchen. Vissa halvdumma frågor visst, men ändå.
http://play.shl.se/video/10903540/

Det är lite det här beteendet som gjorde att jag var rätt negativ till att ha honom som tränare från första början.

Nu är jag ändå väldig nöjd med Andreas och han har överraskat mig väldigt positivt, men sånt här måste han jobba bort.

Håller med om att det inte är ett okej beteende men i alla andra intervjuer har AJ uppträtt otroligt proffesionellt och gett uppriktiga och genomtänkta svar. Det är inte bara klyschor som "åka skridskor" och "ta kampen" vilket känns uppfriskande.

Håller med, totalt sett under säsongen så älskar jag AJ's intervjuer av just den anledningen.
Lindblad

Inläggav Tommy72 » 20 februari 2015, 18:54

Var också skeptisk till AJ när han tog över, men nu känns det som han är det bästa som hänt i HV i år. Engagemang och passion kryddat med stort kunnande. Med lite rutin och med en bättre trupp att jobba med så blir det SM-guld, om inte i år så inom en snar framtid!
Tommy72

Inläggav hammare7 » 21 februari 2015, 02:32

AJ har mycke o lära men de har även HV:s ledarstab. den snubben som sa att ifall AJ tränar HV nästa säsong så lämnar jag (om de stämmer hoppas inte) så visar de vekhet. Tyvärr har hv spelarna visat lite vekhet de föregående säsongerna. Men med AJ som coach tror jag vi kommer få se guld om vi är tålmodiga som SAIK. Kanske inte guld denna säsong kanske inte nästa men säsongen därefter kan en ny dynesti starta med AJ i huvudrollen om man har kvar honom. De tar o bygga ett lag och SAIK är tyvärr ett skolexempel på de.

AJ kan bli en av SHL bästa coacher, hoppas bara inte HV tappar han allt för tidigt
hammare7

Inläggav frippe-borås » 12 maj 2015, 22:02

Skulle gärna vilja höra AJ förklaring till att gå ut till SVT efter det att Hv lagt locket på att sköta detta internt.

Inte det smartaste draget och tycker det tyder än mer på en spricka. Nu ser jag vart fall ingen annan utväg än att en ny måste in som kan skapa lugn o harmoni i laget. Tror tyvärr AJ har tappat förtroendet hos många sponsorer, fans o spelare ytterligare.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav moncalisa » 12 maj 2015, 22:40

frippe-borås skrev:Skulle gärna vilja höra AJ förklaring till att gå ut till SVT efter det att Hv lagt locket på att sköta detta internt.

Inte det smartaste draget och tycker det tyder än mer på en spricka. Nu ser jag vart fall ingen annan utväg än att en ny måste in som kan skapa lugn o harmoni i laget. Tror tyvärr AJ har tappat förtroendet hos många sponsorer, fans o spelare ytterligare.

Att han lyfte på locket igen kan jag inte tolka på annat sätt än att han gjort sitt i HV71. Annars borde det väl vara enad front utåt som gäller nu. Men vem vet...
moncalisa

Inläggav Sir Ward » 19 maj 2015, 01:44

Går inte in på detaljer om mötena. Mest förbannad på vissa av dom "nötterna".

Jag står på AJs sida och äntligen en som visar framfötterna i Hv71.
Forza Andreas Johansson
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav chinobar » 19 maj 2015, 07:36

Det är lugnt, säg bara A utan att säga B. Vi andra ville inte veta något i alla fall! :roll:
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav chinobar » 29 maj 2015, 14:27

Tack för tiden Andreas, tråkigt för alla inblandade att det blev som det blev.
Gillade din hockeyfilosofi, synd det inte fanns utrymme för att fortsätta jobba in den i HV!
Lycka till!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav aimstar » 29 maj 2015, 14:41

Tycker också att det är trist att det blev som det blev, men om situationen var ohållbar så var det iaf den bästa lösningen för HV, då jag antar att man inte förlorar ekonomiskt på det eftersom att AJ valde att lämna?
aimstar

Inläggav Lux » 29 maj 2015, 14:47

aimstar skrev:Tycker också att det är trist att det blev som det blev, men om situationen var ohållbar så var det iaf den bästa lösningen för HV, då jag antar att man inte förlorar ekonomiskt på det eftersom att AJ valde att lämna?

Hittade detta på Twitter. Får hoppas att det inte stämmer.

"Jag har fått till mig att sponsorer går in och tar den kostnaden."
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Regnet » 29 maj 2015, 15:14

Lux skrev:
aimstar skrev:Tycker också att det är trist att det blev som det blev, men om situationen var ohållbar så var det iaf den bästa lösningen för HV, då jag antar att man inte förlorar ekonomiskt på det eftersom att AJ valde att lämna?

Vore ju bra att veta vem det är som säger det om du nu ska citera nått från twitter
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav dekman » 29 maj 2015, 15:17

chinobar skrev:Tack för tiden Andreas, tråkigt för alla inblandade att det blev som det blev.
Gillade din hockeyfilosofi, synd det inte fanns utrymme för att fortsätta jobba in den i HV!
Lycka till!

AJ har en väldigt intressant hockeyfilosofi och spelidé, men hans ledarfilosofi har mycket att önska. Jag hoppas för hans skull att han jobbar på den biten, för i såfall kommer han absolut ha en god framtid som tränare - men just nu var det fel. Men önskar givetvis lycka till!
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Lux » 29 maj 2015, 15:19

Regnet skrev:
Lux skrev:

Vore ju bra att veta vem det är som säger det om du nu ska citera nått från twitter

https://twitter.com/franssonhkan/status ... 3850266624
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Junior » 29 maj 2015, 16:04

dekman skrev:AJ har en väldigt intressant hockeyfilosofi och spelidé, men hans ledarfilosofi har mycket att önska. Jag hoppas för hans skull att han jobbar på den biten, för i såfall kommer han absolut ha en god framtid som tränare - men just nu var det fel. Men önskar givetvis lycka till!

+1

Ja, det är verkligen synd att det blev som det blev. Jag tror också att AJ kan ha en väldigt ljus framtid inom hockeyn även om detta nog bränt en del broar för den närmsta framtiden. Och förhoppningsvis så rannsakar han sina metoder efter detta och förbättrar dem.

Edit: Man får ju ändå säga att han spelmässigt lyft laget i rätt riktning. Även om det inte fungerat som det ska utanför isen.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Calle2 » 29 maj 2015, 23:13

All lycka och välgång i framtiden, Andreas. Tråkigt för alla inblandade att det blev som det blev.
Calle2

Inläggav Davestar » 30 maj 2015, 22:49

Att ni önskar den här dåren lycka till i framtiden är för mig en gåta... AJ- hoppas att din framtida tränarkarriär går åt h-te! Med din sjuka syn på ledarskap hoppas jag att du aldrig någonsin har någon form av chefsroll igen!
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav chinobar » 31 maj 2015, 10:48

Ja, för det vore ju hemskt om en människa insåg sina brister och förändrades... :roll:
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Curley » 31 maj 2015, 13:17

DAVESTAR : du kallar AJ för DÅRE !! Hur kan du skriva så ? Förklara för mig vad han gjort som kan föranleda dig att ta dig till att kalla honom för DÅRE ?? Skyll inte på att du inte kan tala om från vem du fått tips om falsarier . Göm dig inte nu, utan tala om vad han gjort som gör att du hatar honom !
SIR WARD : att kalla nån för DÅRE borde väl rendera en varning eller ?? Skillnad på DÅRE och SOSSE !!! Det senare gav varning och då skall du varna davestar också !
Visa lite respekt för f n !
Curley

Inläggav Davestar » 31 maj 2015, 13:42

Curley skrev:DAVESTAR : du kallar AJ för DÅRE !! Hur kan du skriva så ? Förklara för mig vad han gjort som kan föranleda dig att ta dig till att kalla honom för DÅRE ?? Skyll inte på att du inte kan tala om från vem du fått tips om falsarier . Göm dig inte nu, utan tala om vad han gjort som gör att du hatar honom !
SIR WARD : att kalla nån för DÅRE borde väl rendera en varning eller ?? Skillnad på DÅRE och SOSSE !!! Det senare gav varning och då skall du varna davestar också !
Visa lite respekt för f n !

Lugna ner dig lite- tänk på din ton... Jag har inte några källor att skydda eller "gömma mig bakom" men jag har sunt förnuft och har helt enkelt skapat mig en uppfattning utifrån intervjuerna med AJ samt den info som finns tillgänglig. Som ledare får man inte behandla folk hur som helst och det ledarskap han står för ska inte få existera i någon organisation. Uppenbarligen har du en annan uppfattning om AJ vilket är helt ok för min del.
Jag har fått en varning också och jag hoppas att du med den vetskapen känner dig mindre kränkt. Om du vill fortsätta diskussionen så är du varmt välkommen att skicka ett pm.
Edit. Hata är ett väldigt starkt ord och jag kan inte på något sätt säga att jag känner så för AJ.
Davestar

Inläggav Curley » 31 maj 2015, 14:15

Davestar: du kallar någon för DÅRE och så ber du mig lugna ner mig !! Det är nog du som skall tona ner lite ! Du skriver att EFTER ALLT han gjort så ...
Nä jag har annan uppfattning om AJ men vi kommer aldrig få svret på varför det tog denna vändning !
Men jag ser att Zico har lite funderingar och satte upp 4 frågor som han är fundersam över och jag kan känna det samma !
Nåt har varit fel men vad ?? är allt Aj:s fel ? Aldrig en mans fel när flera träter osv.
Men att kalla spån DÅRE är väl magstarkt . Du kunde väl skrivit bonn -jävel istället ! Det är nämligen jag och det anser jag inte som ett skällsord !
Curley

Inläggav Davestar » 31 maj 2015, 14:21

Ok, håller med om att ordvalet inte var det bästa. Dock har jag mycket liten respekt för den typen av ledarskap som han står för och uppenbarligen bedriver. Som sagt, det var onödigt att skriva "dåre".
Davestar

Inläggav Curley » 31 maj 2015, 16:16

Davestar : Helt ok . Du har kanske samma heta temperament som jag och då brinner det till ibland ! Men huvudsaken är ju att man inser att man överilat sig och förstår detta!
Jag begår samma misstag ofta , men får finna mig i tillrättavisningarna jag med ! Ha det !
Curley

Inläggav Taberg » 1 juni 2015, 09:02

Curley skrev:Davestar: du kallar någon för DÅRE och så ber du mig lugna ner mig !! Det är nog du som skall tona ner lite ! Du skriver att EFTER ALLT han gjort så ...
Nä jag har annan uppfattning om AJ men vi kommer aldrig få svret på varför det tog denna vändning !
Men jag ser att Zico har lite funderingar och satte upp 4 frågor som han är fundersam över och jag kan känna det samma !
Nåt har varit fel men vad ?? är allt Aj:s fel ? Aldrig en mans fel när flera träter osv.
Men att kalla spån DÅRE är väl magstarkt . Du kunde väl skrivit bonn -jävel istället ! Det är nämligen jag och det anser jag inte som ett skällsord !

Att kalla en mobbare för dåre borde väl vara lugnt, jag ser värre ord om bättre människor än AJ överallt. Jag hatar honom. Händelsen i SVT där han försöker rentvå sitt nazibeteende är väl Fiala. Han blev petad för att han va sen till en träning, men det va ju tillochmed han själv okej med. Om han tror att stormen beror på den händelsen borde han söka hjälp!
Taberg

Inläggav Curley » 1 juni 2015, 09:18

Taberg : nu kommer du med ett nytt påstående där du bara klagar UTAN att ta flera exempel på vad han gjort fel ! Sluta med era jäkla påhopp UTAN att junna belägga dem med EN ENDA SANNING ! Ni bara går som katten runt het gröt ! Ni bara tycker UTAN att kunna vidimera ! Dessutom så blandar du in Nazi och då säger jag sosse igen ! Varnas mig men se då till att ALLA håller en VÅRDAD TON !
Curley

Inläggav Diabolics » 1 juni 2015, 10:09

Curley skrev:Dessutom så blandar du in Nazi och då säger jag sosse igen !

:lol:

Det var inte ok på något sätt, men jävligt kul. Du kan verkligen inte leva utan sossarna ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Donjsone » 1 juni 2015, 13:28

Taberg skrev:Att kalla en mobbare för dåre borde väl vara lugnt, jag ser värre ord om bättre människor än AJ överallt. Jag hatar honom. Händelsen i SVT där han försöker rentvå sitt nazibeteende är väl Fiala. Han blev petad för att han va sen till en träning, men det va ju tillochmed han själv okej med. Om han tror att stormen beror på den händelsen borde han söka hjälp!!

Faktafel!!! Fiala blev petad mot Växjö borta!!!
Donjsone

Inläggav chinobar » 1 juni 2015, 13:53

Donjsone skrev:
Taberg skrev:Att kalla en mobbare för dåre borde väl vara lugnt, jag ser värre ord om bättre människor än AJ överallt. Jag hatar honom. Händelsen i SVT där han försöker rentvå sitt nazibeteende är väl Fiala. Han blev petad för att han va sen till en träning, men det va ju tillochmed han själv okej med. Om han tror att stormen beror på den händelsen borde han söka hjälp!!

Faktafel!!! Fiala blev petad mot Växjö borta!!!

I första omgången? Då var Fiala i Nashville. Omgång 9 mot Leksand skulle han varit tillbaka men blev petad, i alla fall om jag tolkar SHL-artikeln före match rätt.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav tommy1985a » 1 juni 2015, 14:56

Lyssnade igenom en intervju från svt med AJ precis där han snackar om att spelare är lata och lite mellanmjölk mm. Han ger även kritik till Davidsson för att va kompis med spelarna. Jag fick precis den här känslan som man hade innan säsongen av AJ och trott lite hela tiden egentligen fast man hoppats att det inte varit så. Problemet ligger egentligen inte på varken spelarnas eller AJs sida. Problemet verkar ha legat i att vissa människor inte bara fungerar ihop. AJ är den som dock är svårast att samarbeta med då han inte har den här känslomässiga sidan så han förstår hur han ska bemöta (lata) spelare. Det finns dock lugna människor som med rätt bemötande lätt klarar att reda ut vad som ligger bakom deras (lata) beteende och få bukt med det plus att spelaren verkligen inser själv att det är denne som behöver förändra sig. Det är en sådan tränare vi behöver. En som kan prata mellanmjölk med spelarna och få dom motiverade utan att dom snarare vill lata sig ännu mer i ren protest.

Andreas Johansson är för okänslig helt enkelt och skulle passa bäst i militären. Han är lite för mycket principernas man. Lite av AJ är bra men för hårt och strängt så är det ingen som vill ha att göra med dig. Det gäller att vara lite lagom av allt.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare