Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Maidensoldier skrev:Dags för lite kritik mot denna man tycker jag, överskattad som spelare. Gör precis som fiala lite samma saker ofta och får inte ut nånting av det. Nej har inte förväntat mig tonvis med poäng men det händer fan inte mycket just nu. han tappar pucken i vad som kunde blivit ett friläge och när han kommer två mot en så står han och såsar med pucken utan att göra ett skit med den, kräver mycket mer än såhär.

Norrlandssupporter skrev:Teden kommer allt som ofta in i off-zon med bra fart och.... där tar det stopp.
I och med att han tappar fart och håller i pucken några sekunder för länge, blir han ett lätt byte för större och starkare backar...
Det ser jag som det främsta problemet.
Inzaneclown skrev:Dags att Tedenby får kliva undan ett tag. Inte en enda poäng på elva matcher är inte godkänt. Ge Törngren chansen ett par matcher istället.
karl120 skrev:Vill hylla. Tillsammans med fjärdekedjan och Pilut är Tedenby den enda som Alltid ger allt. Tycker att han kväll efter kväll visar vilket stort hjärta han har för hv. För mig är han värd varenda öre han tjänar, hv-hjärta och enorm potential, han hade gärna fått kosta ett par 100k till för mig.

karl120 skrev:Vill hylla. Tillsammans med fjärdekedjan och Pilut är Tedenby den enda som Alltid ger allt. Tycker att han kväll efter kväll visar vilket stort hjärta han har för hv. För mig är han värd varenda öre han tjänar, hv-hjärta och enorm potential, han hade gärna fått kosta ett par 100k till för mig.
sussan skrev:Tedenby var shl's fjärde dyraste spelare (enl. AB) innan de sista övergångarna och han är säker topp-tio fortfarande med 300 000 kr/mån.
Är han värd det? Det får vi väl se ikväll!
Norrlandssupporter skrev:Teden-EC-Thörna
Skulle vara en spännande omgivning.
shitkicker skrev:sussan skrev:Tedenby var shl's fjärde dyraste spelare (enl. AB) innan de sista övergångarna och han är säker topp-tio fortfarande med 300 000 kr/mån.
Är han värd det? Det får vi väl se ikväll!
Det bevisade han ikväll med all önskvärd tydlighet att han INTE är!
Ytterligare en hemvändar-kompisvärvning som föll helt platt. Laine och Melin dom två andra.
nocharity skrev:Men ge dig, med facit i hand är det lätt att hugga huvuden men då dom värvades så kändes det nog , för alla, som riktiga kalasvärvningar.
Samma med Laine.
shitkicker skrev:nocharity skrev:Men ge dig, med facit i hand är det lätt att hugga huvuden men då dom värvades så kändes det nog , för alla, som riktiga kalasvärvningar.
Samma med Laine.
Absolut. Men som frågan ställdes så är ju svaret med facit i hand fortfarande nej. Både Tedenby och Laine har inte motsvarat förväntningarna. Särskilt inte Laine, men sett till Tedenbys lön så betalar HV en topp 4 lön i SHL för en brunkare/breddspelare och så var det väl knappast tänkt? Och då kan man fråga sig varför det har blivit så.
Norrlandssupporter skrev:Tedenby är en oerhörd besvikelse såklart, sett till förväntningar och lön. Är man en av dem bäst betalda i ligan så ska man leverera därefter.
Däremot tycker jag det är fånigt att börja diskutera i att riva hans kontrakt. Tedenby har en ENORM potential och ett HV-hjärta!
Med lite flyt och rätt omgivning så är han i zonen och då kommer han vara värd dessa 300.000.
chinobar skrev:Tycker du verkligen han glidit runt, eller baserat du det enbart på poängskörden?
nocharity skrev:shitkicker skrev:nocharity skrev:Men ge dig, med facit i hand är det lätt att hugga huvuden men då dom värvades så kändes det nog , för alla, som riktiga kalasvärvningar.
Samma med Laine.
Absolut. Men som frågan ställdes så är ju svaret med facit i hand fortfarande nej. Både Tedenby och Laine har inte motsvarat förväntningarna. Särskilt inte Laine, men sett till Tedenbys lön så betalar HV en topp 4 lön i SHL för en brunkare/breddspelare och så var det väl knappast tänkt? Och då kan man fråga sig varför det har blivit så.
Men att snacka om Kompisvärvningar och liknande är att ta i, Tedenby har en hög klass och är även från bygden, Laine är väl nästan en levande legendar i HV71 och har gjort det vääldigt bra i sina klubbar i KHL. Att lyckas få hem båda samma säsong är väldigt starkt. Att sedan dessa inte lyckats kan ha många faktorer, framför allt nya regler och rinkstorlekar.. Det är klart att man kan begära att alla "Hemvändar-stjärnor" ska göra 50+ säsonger med en gång..
Lek med tanken och tänk att både Thörnberg och Jesse kommer hem och floppar, vad säger alla då?
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster