Tråden om #90 Ted Brithén

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #90 Ted Brithén

Inläggav Crille » 13 mars 2016, 18:22

Ted är på väg mot normal nivå! Kul att se honom på isen igen och helt uppenbart att han inte varit fullt frisk tidigare. Hoppas man kan komma överens om en förlängning som känns rättvis för båda parter, för om han får lite flyt med hälsan så är han god för +30 pinnar, samtidigt som han dessutom forfarande har sina bästa hockeyår framför sig.
Crille

Inläggav Twonell » 13 mars 2016, 22:55

Crille skrev:Ted är på väg mot normal nivå! Kul att se honom på isen igen och helt uppenbart att han inte varit fullt frisk tidigare. Hoppas man kan komma överens om en förlängning som känns rättvis för båda parter, för om han får lite flyt med hälsan så är han god för +30 pinnar, samtidigt som han dessutom forfarande har sina bästa hockeyår framför sig.

ted har kontrakt nästa säsong åxå

HV71:s lagkapten, Ted Brithén, blir HV71 trogen till 2016/2017.
Twonell

Inläggav Ilbick » 31 mars 2016, 21:01

Vilken härlig läsning Ted! Inte ditt skadehelvete men din syn på HV och din inställning till nästa säsong. Ted kommer bli ett nyförvärv, var så säkra. Gillar denna kille stenhårt och tycket det varit jobbig att se honom så nere

http://www.hd.se/sport/rogle/2016/03/31 ... r-hockeyn/
Ilbick

Inläggav lejacques » 15 juni 2016, 09:22

MrMadhawk gör en genomgång av SHL:s lagkaptener och skriver att Brithén även är det för HV kommande år.

Blir uppriktigt sagt upprörd. Killen klarade inte av att leda på isen förra året. Inte heller utanför då Abbott var tvungen att rycka in även när Brithén var skadefri.

Inte mycket till kaptensämne om ni frågar mig. Att han dessutom inte har någon koppling till bygden gör det hela ännu märkligare med tanke på HV:s lokala satsning.

Ge C:et till Thörnberg. Låt hans spel på isen visa vägen. Så får Önerud, Abbott och Sundh assistera, medan Brithén får ytterligare ett år på sig att hitta tillbaka till formen.

#duärinteminkapten
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Rex0z » 15 juni 2016, 10:05

Jag tror fortfarande på Brithen, han har visat tidigare säsonger att han är en duktig spelare. Han verkar framförallt vara en bra människa vilket är otroligt viktigt.

Förra säsongen hade han skador även när han spelade och detta hämmade säkert honom, han är fortfarande ung och tycker han ändå gör det väldigt bra som kapten.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Junior » 15 juni 2016, 14:01

Ja det är väldigt märkligt, undrar var uppgifterna kommer ifrån. Enda anledningen jag kan komma på som gör att jag köper det är om spelarna själva har fått bestämma. Annars finns det ju en hel del andra spelare som kan vara bra ledare. Skulle dock inte ge C till Thörnberg, det känns onödigt att ge honom mer press efter förra säsongen. Sundh däremot är en stark kandidat lika så Abbott.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Henning » 15 juni 2016, 14:28

Det är inte ovanligt att tränarna låter spelarna rösta för vem som ska bli kapten, med någon slags veto röst för dom själva.
Lindbom känns som en tränare som vill låta spelarna rösta om detta själva.

Men personligen tycker jag man borde gett det till någon annan då det känns som att C:et hämmat Ted ganska mycket.
Henning

Inläggav lejacques » 15 juni 2016, 15:02

Jag tvivlar inte en sekund på att Brithén är en bra kille. Men att utse honom till kapten var märkligt redan från första början. AJ svamlade något om att han skulle bli en ny Jönsson eller Davidsson, men jag tror det snarare handlade om en markering från AJ:s sida. Dels mot Petrasek, dels mot HV som förening.

Att utse en 23-årig skåning med ett år i klubben, efter kaptener som Stillman, Gustafsson och Davidsson, var minst sagt ett sätt att visa att HV:s historia inte spelar någon roll. Det var AJ:s väg eller ingen, vilket också gjorde att han fick gå ett år i förtid.

En sak om Brithén varit en etablerad SHL-stjärna, likt Davidsson och Jönsson när de blev kaptener. Men Brithén är fortfarande rätt färsk, vilket om inte annat förra säsongen visade.

Att vara en bra kille räcker i det här fallet inte.

En kapten är en kapten är en kapten, och ska inte kunna välja när det passar honom. Han ska stå upp när det går som sämst.
En kapten ska också ha någon slags koppling till bygden. Att utse Brithén är ungefär lika historielöst som att Modo utser Ritchie/Welch.

Jag kan till viss del förstå varför man gav Brithén en andra chans förra året. Man ville väl visa AJ att han hade fel som "rödat" honom. Men att ge Brithén en tredje chans med tanke på fjolårssäsongen är för mig ofattbart dumt.

Killen är alldeles för ung och oerfaren, och har visat att han inte pallar för trycket. Varför då fortsätta ge honom förtroende? Vi vet ju inte ens om han blir kvar nästa år...
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav BlackIce » 8 juli 2016, 11:37

Ännu en upplyftande intervju med Ted. Han förmedlar att både han och laget har något stort och bättre på gång.
http://www.shl.se/artikel/zuleaiqak-403dd/ted-brithen-jag-kanner-mig-revanschsugen
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav tommy1985a » 14 augusti 2016, 11:31

**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav BlackIce » 7 september 2016, 22:00

Ted verkar ha vaknat till liv igen. Ledningen har förstås vetat om skadorna han hade förra säsongen och helt riktigt gjort bedömningen att en efter en skadefri försäsong kommer han ha en god chans att vara i slag igen. Det jag ställer mig frågande till är varför han spelade överhuvudtaget förra säsongen. Med tanke på vad han presterade så hade det varit bättre hålla honom av isen tills skadorna var borta och formen tillbaka.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Junior » 9 september 2016, 01:28

Såg higlightsen från matchen nu och måste säga att hans involvering vid målen var ganska bra. Fortsätter han så här; spelar som han gjorde de två första säsongerna, så kommer han att vara en riktigt bra tillgång. Hoppas verkligen har lyckas få revansch, både för sig själv men främst för HVs skull.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 12 september 2016, 17:41

Kolla in den här artikeln. Han säger ju precis det man själv och många andra med mig tänkt angående kaptensrollen.

http://www.jp.se/article/brithen-ar-kvitt-skadorna/

Intressant att det fanns de i truppen som inte tog det bra att han blev kapten. Gissar att dessa tyckte det var fel gentemot Petrasek. Ännu ett bevis på AJ:s ledarfilosofi - söndra och härska.

I övrigt ger Brithén ett mycket ödmjukt intryck i intervjun. Nu håller vi tummarna för att han fortsätter leverera i serien.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 12 september 2016, 18:52

Ja hoppas innerligt att den där handledsskadan inte återkommer. Det ger en del förklaring till varför hans spel såg så dåligt ut förra säsongen, att inte kunna gå in fullt i nästan någon situation gör ju att man får en uppfattning av att spelaren är ointresserad/oengagerad. Redan nu på försäsongen har han varit mer sitt gamla jag, stått framför kassen och hållt på i sargen. Det är riktigt lovande om det fortsätter för då är det typ ett bra nyförvärv gentemot förra säsongen.

Att utse honom till kapten var ju bevisligen dåligt avläst av AJ. Det behövdes helt klart en ny kapten, men här skulle ledningen ha haft bättre känsla när utsåg den nya kaptenen. Men jag kan också tycka att det är lite dålig mentalitet av spelarna som inte helt accepterade det.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Diabolics » 12 september 2016, 21:48

bAJs visste precis vad han gjorde. Ville som lejan ovan skrev: söndra. En i grunden dryg och kass människosyn hos den tomten.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Regnet » 13 september 2016, 14:45

Väldigt intressant att äntligen få lite mer förklaring till varför det såg ut som det gjorde ibland (=tamt närkampsspel) förra säsongen. Känns som att det hade varit bra att få veta hur det låg till redan förra säsongen men sånt håller man nog inom laget (eller inom sig själv tom).

Ser väldigt mycket fram emot att få se Ted denna säsongen! :twisted:
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav BlackIce » 1 oktober 2016, 20:10

Ted är tillbaka! ...bättre än någonsin.
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav tommy1985a » 1 oktober 2016, 23:15

Ja, ser onekligen bättre ut nu. Synd styrningen att han inte fick sätta dit den då hade han landat på 2+1 idag. Riktigt snygg styrning som inte alls var långt borta i första perren som kunde varit 5-0
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav BlackIce » 2 oktober 2016, 09:04

Och inte minst hur han vid flera tillfällen bar upp pucken i mycket hög fart, t.ex. i förarbetet till Thörnbergs slagskottmål, och detsamma i andra riktningen där han åker ifatt motståndarna och neutraliserar dem.
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav aimstar » 3 oktober 2016, 12:43

Jävla stark på puck igen, känns som en Dahlén light längs med sargerna nästan, verkar grymt stark i kroppen. Helt klart på rätt väg, ska bli spännande att se vad som händer med kedjorna när Christensen kommer in i laget med.
aimstar

Inläggav Davestar » 11 oktober 2016, 18:48

Har sett en helt ny Ted under säsongsinledningen. Han kämpar kopiöst samtidigt som han kombinerar det med fin spelförståelse och teknik! Hatten av för Ted och grymt skönt att bli motbevisad!
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Junior » 15 november 2016, 23:18

Förläng med grabben nu.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 16 november 2016, 08:32

Har ifrågasatt Brithén som förstacenter. Men att döma av de senaste matcherna kan jag inte ha mer fel. Överlägsen assistkung och igår var han en av matchens absolut bästa.

Kul!
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 16 november 2016, 09:45

Helt ny spelare detta år. Jag tror han led som fan under AJ och att det körde ner honom i botten för et bra tag.

Spelar som en gud längs sargerna.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Junior » 3 mars 2017, 00:49

Lite upp och ner under säsongen, mest uppdock. Ser honom väldigt gärna fortsätta i laget. Blir han lite jämnare är han riktigt riktigt bra.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Twonell » 3 mars 2017, 13:28

Junior skrev:Lite upp och ner under säsongen, mest uppdock. Ser honom väldigt gärna fortsätta i laget. Blir han lite jämnare är han riktigt riktigt bra.

Jämför han med övriga centrar som vi har så är han väl den som presterat bäst denna säsong.....
Twonell

Inläggav Diabolics » 25 mars 2017, 11:05

Comeback-kid.

Som jag sagt innan, AJ och lite skador har gjort SUPERTED till hack-kyckling, nu är han precis så bra som man minns. Jag tar dessutom chansen att påminna om hur viktigt det är med kontinuitet och tålamod för att forma spelare, lag och system. Ted led, men någon trodde på honom, nu är han tillbaka.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Maidensoldier » 27 mars 2017, 00:44

Så jävla bra just nu! Så stark, bra överallt i banan.
Maidensoldier

Inläggav Junior » 17 april 2017, 12:31

Snälla förläng med Ted snarast. Riktigt viktig spelare i bra ålder som kan vara en del av stommen i flera år.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Tebeel » 18 april 2017, 10:32

Förläng för bövelen!
Mycket viktig för HV och just nu spelar han sin bästa hockey någonsin!
Tebeel

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare