Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Sir Ward skrev:Calle2 skrev:I stort sett alla lag i SHL är beroende av spelare från andra klubbar än moderklubben. Antal spelare från riktiga moderklubben enligt EP;
Luleå 1
FBK 3
Rögle 3
Skellefteå 4
HV 3
FHC 2
Men jag tycker HV verkar se anknytning till klubben eller trakten som en klar fördel. Nu senast Bertov.
Oscar är 33 år gammal och har kanske inte haft råd att ha så svag plus minus statistik som han haft den här säsongen i den roll han har i laget. Han är en väldigt uppskattad spelare men de som tar de här besluten måste nog vara mer cyniska än så.
Osäker om detta inlägg är på allvar eller väldigt dryg ironi.
Mår illa av vad detta episka forumet har sänkts rejält på sistone. Inte konstigt varför flera tunga skribenter valt att hoppa av.
Lider med Dekman, vissa moderatorer och framförallt avhopparna.
Forna elitmedlemmen TimpanHv71, vars släkting John Larsson som var med och startade Hv71, sa till mig.
- Att du orkar med skiten som dåvarande moderator. Hoppa av och kör twitter istället![]()
Håller annars med dig Calle2. Bort med Oscar Sundh omgående. Åker ju bara omkring på isen, på en skrilla i framförallt boxplay,
plockar ut hutlös hög lön och är allmänt otrevlig på i isen och utanför. ELLER TVÄRTOM.
frippe-borås skrev:Neeeej! Sundh får inte vara kvar. Total katastrof att inte förlänga med en som blivit en riktig Hv71 ikon.
Favoritspelaren numera som alltid ger 100 och som nu inte får vara kvar![]()
Fan vad jag kommer sakna dig Sundh!!!!! Tack för allt du gjort för Hv71 och stort stort lycka till.
Den klubb du kommer till kommer få en riktig lagspelare och en skön gubbe!!!
Weirdo skrev:frippe-borås skrev:Neeeej! Sundh får inte vara kvar. Total katastrof att inte förlänga med en som blivit en riktig Hv71 ikon.
Favoritspelaren numera som alltid ger 100 och som nu inte får vara kvar![]()
Fan vad jag kommer sakna dig Sundh!!!!! Tack för allt du gjort för Hv71 och stort stort lycka till.
Den klubb du kommer till kommer få en riktig lagspelare och en skön gubbe!!!
Du tycker att det är en "total katastrof" att Sundh inte får förlängt men ifall Thörna hade fått förlängt hade det varit enbart på gamla meriter. Så du tycker att Sundh har varit såpass mycket bättre? Eller hur förklarar du det?
Diabolics skrev:Oscar: vi älskar dig!
jordfelsbrytare skrev:Detta måste bara delas
https://www.facebook.com/oscar.sundh.9/ ... 4539381595
Vilken hjälte!
GEE skrev:jordfelsbrytare skrev:Detta måste bara delas
Vilken hjälte!
Det där var ta mig fan det vackraste jag har läst på länge. Vilken kille. Tack för rysningarna under läsningen och för allt du gjort, Oscar!
Henke67 skrev:GEE skrev:jordfelsbrytare skrev:Detta måste bara delas
Vilken hjälte!
Det där var ta mig fan det vackraste jag har läst på länge. Vilken kille. Tack för rysningarna under läsningen och för allt du gjort, Oscar!
Snacka om kille med klass! Fantastiskt!!!
jordfelsbrytare skrev:Detta måste bara delas
Vilken hjälte!
frippe-borås skrev:Vidhåller att Hv ska göra om och göra rätt!
En del av mitt Hv hjärta dog när man inte förlängde med Oscar på så felaktiga grunder.
Finns ingen roll för honom! Sundh kanske var vår enda riktiga rollspelare som man kunde slänga in vart som så gjorde han precis allt och lite till.
Mitt Hv hjärta är så stort men att göra sig av med en av de få som verkligen har hjärta för klubben tror jag kommer kosta mer än det smakar. Är en kille som Oscar Sundh som gjort att jag tagit mig till Kinnarps som alltid ger allt och lite till och visar känslor. Varje gång Oscar missat en chans så visar han tydligt sin besvikelse i båset. Kanske den enda som gjorde det.
För mig är Oscars spelstil Hv71 och att ta bort den del av Hv71 signum är för så dumt!
Jag har lovat mig själv att aldrig mer sätta min fot i Kinnarps Arena igen och det kommer jag att hålla till 100%!
Att en kille som varit en viktig pusselbit under så många år helt plötsligt inte finns plats köper jag aldrig för att vår ass blir huvudtränare.
Hult som är chef bör se till värdet av en kille som Sundh och säga att han ska med på tåget till vilket pris som helst för Oscar är ett ansikte och utåt för just oss fans och sponsorer.
Finns ingen som har visat såna känslor för klubben som just Oscar Sundh och för honom har nog en del av hockey dött när klubben i hans hjärta fimpade honom.
Jag har mailat flera ggr till Hult med givetvis får man aldrig svar från den mannen. Agne Bengtsson är 100ggr proffsigare på det och gjort det varje gång.
Hv71 har blivit för åpna på framgång och går ifrån sitt DNA! Det kommer aldrig att hålla i längden!
#göromgörrätt
Diabolics skrev:frippe-borås skrev:Vidhåller att Hv ska göra om och göra rätt!
En del av mitt Hv hjärta dog när man inte förlängde med Oscar på så felaktiga grunder.
Finns ingen roll för honom! Sundh kanske var vår enda riktiga rollspelare som man kunde slänga in vart som så gjorde han precis allt och lite till.
Mitt Hv hjärta är så stort men att göra sig av med en av de få som verkligen har hjärta för klubben tror jag kommer kosta mer än det smakar. Är en kille som Oscar Sundh som gjort att jag tagit mig till Kinnarps som alltid ger allt och lite till och visar känslor. Varje gång Oscar missat en chans så visar han tydligt sin besvikelse i båset. Kanske den enda som gjorde det.
För mig är Oscars spelstil Hv71 och att ta bort den del av Hv71 signum är för så dumt!
Jag har lovat mig själv att aldrig mer sätta min fot i Kinnarps Arena igen och det kommer jag att hålla till 100%!
Att en kille som varit en viktig pusselbit under så många år helt plötsligt inte finns plats köper jag aldrig för att vår ass blir huvudtränare.
Hult som är chef bör se till värdet av en kille som Sundh och säga att han ska med på tåget till vilket pris som helst för Oscar är ett ansikte och utåt för just oss fans och sponsorer.
Finns ingen som har visat såna känslor för klubben som just Oscar Sundh och för honom har nog en del av hockey dött när klubben i hans hjärta fimpade honom.
Jag har mailat flera ggr till Hult med givetvis får man aldrig svar från den mannen. Agne Bengtsson är 100ggr proffsigare på det och gjort det varje gång.
Hv71 har blivit för åpna på framgång och går ifrån sitt DNA! Det kommer aldrig att hålla i längden!
#göromgörrätt
Jag vill på inget sätt säga att du har fel om att sundh borde varit kvar, men, i sammahanget kan ju påpekas att du över åren gjort en rad uttalanden om att "familjen" har flyttat från Karlstad till Jönköping och talat om hur fega "familjen" HV blivit. Jag sökte här på forumet och fick upp ca 10 sådana inlägg.
Nu tar föreningen obekväma beslut och plockar bort spelare som definitivt kan anses vara inom familjen, för thörna defacto familjeband till HVs historia.
Jag vill inte att du skall ändra dig vad gäller sundh, men kan vi komma överens om att HV idag är aningen längre från "familjen"?
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst