Tråden om #13 Oscar Sundh

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #13 Oscar Sundh

Inläggav frippe-borås » 20 mars 2020, 02:12

Om man inte förlänger med Sundh så är ju det meningslöst att fira Jul framöver!
Så Hult ge honom livstidskontrakt!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 25 mars 2020, 15:40

Neeeej! Sundh får inte vara kvar. Total katastrof att inte förlänga med en som blivit en riktig Hv71 ikon.
Favoritspelaren numera som alltid ger 100 och som nu inte får vara kvar :x

Fan vad jag kommer sakna dig Sundh!!!!! Tack för allt du gjort för Hv71 och stort stort lycka till.
Den klubb du kommer till kommer få en riktig lagspelare och en skön gubbe!!!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Regnet » 25 mars 2020, 16:16

Sir Ward skrev:
Calle2 skrev:I stort sett alla lag i SHL är beroende av spelare från andra klubbar än moderklubben. Antal spelare från riktiga moderklubben enligt EP;
Luleå 1
FBK 3
Rögle 3
Skellefteå 4
HV 3
FHC 2

Men jag tycker HV verkar se anknytning till klubben eller trakten som en klar fördel. Nu senast Bertov.

Oscar är 33 år gammal och har kanske inte haft råd att ha så svag plus minus statistik som han haft den här säsongen i den roll han har i laget. Han är en väldigt uppskattad spelare men de som tar de här besluten måste nog vara mer cyniska än så.

Osäker om detta inlägg är på allvar eller väldigt dryg ironi.

Mår illa av vad detta episka forumet har sänkts rejält på sistone. Inte konstigt varför flera tunga skribenter valt att hoppa av.
Lider med Dekman, vissa moderatorer och framförallt avhopparna.
Forna elitmedlemmen TimpanHv71, vars släkting John Larsson som var med och startade Hv71, sa till mig.
- Att du orkar med skiten som dåvarande moderator. Hoppa av och kör twitter istället :shock:

Håller annars med dig Calle2. Bort med Oscar Sundh omgående. Åker ju bara omkring på isen, på en skrilla i framförallt boxplay,
plockar ut hutlös hög lön och är allmänt otrevlig på i isen och utanför. ELLER TVÄRTOM.

Gisses, om det är nått som drar ner forumet så är det ju den här typen av inlägg. Calle2 förutsåg helt korrekt vad ledningen skulle göra. Får man inte göra det eller vad är problemet?

För övrigt tråkigt att Sundh lämnar. Han har alltid varit en favorit för mig!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Weirdo » 25 mars 2020, 17:18

frippe-borås skrev:Neeeej! Sundh får inte vara kvar. Total katastrof att inte förlänga med en som blivit en riktig Hv71 ikon.

Fan vad jag kommer sakna dig Sundh!!!!! Tack för allt du gjort för Hv71 och stort stort lycka till.

Du tycker att det är en "total katastrof" att Sundh inte får förlängt men ifall Thörna hade fått förlängt hade det varit enbart på gamla meriter. Så du tycker att Sundh har varit såpass mycket bättre? Eller hur förklarar du det?
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav frippe-borås » 25 mars 2020, 17:52

Weirdo skrev:
frippe-borås skrev:Neeeej! Sundh får inte vara kvar. Total katastrof att inte förlänga med en som blivit en riktig Hv71 ikon.

Du tycker att det är en "total katastrof" att Sundh inte får förlängt men ifall Thörna hade fått förlängt hade det varit enbart på gamla meriter. Så du tycker att Sundh har varit såpass mycket bättre? Eller hur förklarar du det?

Japp det gör jag! Sen att Thörna har varit bättre men en spelare som kan spela var 3:e match än en som kan varje match är för mig en jävla skillnad
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Groucho » 25 mars 2020, 19:59

Jättetrist. Tack för allt Oscar. Du har varit och är en sann hjälte för oss HV-fans. <3
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav shitkicker » 25 mars 2020, 20:54

Sorgligt besked som jag har svårt att smälta. Det hade kanske känts lite bättre om det varit ömsesidigt, men det var det ju uppenbarligen inte. En trotjänare som alltid gav allt.

Tack för allt, Oscar! Lycka till med vad och var det än blir. Du kommer alltid att ha en speciell plats här hos oss fans!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Fylke74 » 25 mars 2020, 21:46

Någon som läst anledningen till att han fick lämna?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav mrnorrland » 25 mars 2020, 22:24

tack för allt
mrnorrland

Inläggav frippe-borås » 26 mars 2020, 09:55

Vaknar upp dagen efter och fattar fortfarande inte hur man tänker.
Känns som en bit av mitt Hv hjärta har försvunnit när Sundh inte fick vara kvar!
Helt plötsligt känns det som att Hv bara är ett stort företag och har gått ifrån allt som Hv71 stått för!

Spelare med karaktär har ju varit ledordet för Hult, men nu talar han ju emot sig själv! Kommer aldrig hitta något med mer karaktär än Oscar Sundh! Gör om och gör rätt Hult!!!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 26 mars 2020, 11:56

Oscar stod för glädjen och kärleken till klubben. Han visade, i allt han gjorde, vad den kärleken gör med en människa och personifierade exakt hur vi fans känner inför HV71. Det är därför vi älskar Oscar, för han är som vi och den enda skillnaden mellan oss och han, är att vi inte kan ge oss ut på isen ge uttryck för den energi vi vill dela med oss av.

När vi ser Oscar hänga en avgörande straff mot fisklunda så känner vi den glädjen, den stoltheten, rakt in i våra kroppar. Vi känner igen oss i den viljan att kämpa och ge allt, trots avsaknaden av stjärnstatus (ingen diss boys and girls) som kännetecknar en sann hjälte.

Det är något speciellt med en person som inte har ett medfött hjärta för klubben, utan har kommit utifrån och sett "vägen, sanningen och ljuset" som vi fans känner hela tiden. Det bekräftar på något sätt att vi har rätt, att vi de facto är sveriges bästa hockeylag. Detta är som tändvätska för vår supporterglöd och kärleken flammar upp när dessa personer förkroppsligar vår kärlek till föreningen. Ta er en titt kring vätterstranden och räkna de tomter där dessa hjältar valt att slå ner sina bopålar efter avklarad tjänstgöring. Nu verkar ännu en hjälte tagit fram släggan och bopålarna.

Oscar: vi älskar dig!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Highlander » 26 mars 2020, 13:56

Diabolics skrev:Oscar: vi älskar dig!

Fantastiskt inlägg som jag tror sammanfattar vad många känner. Så mycket vilja, vinnarskalle, hjärta och ödmjukhet.

Kommer kännas tomt en lång tid framöver.
Highlander

Inläggav frippe-borås » 2 april 2020, 10:56

Man blir rörd och det skär i hjärtat när man läser Oscars Sundh inlägg på FB!

Vet inte om man kan hitta någon i laget med större hjärta än Oscar!
Kommer aldrig förstå hur man inte kunde hitta en roll för Sundh som var orsaken till att inte förlänga.
En större rollspelare får man leta efter.

Avgå alla!!!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav jordfelsbrytare » 2 april 2020, 12:11

Detta måste bara delas
https://www.facebook.com/oscar.sundh.9/ ... 4539381595
Vilken hjälte!
jordfelsbrytare

Inläggav GEE » 2 april 2020, 12:19

jordfelsbrytare skrev:Detta måste bara delas
Vilken hjälte!

Det där var ta mig fan det vackraste jag har läst på länge. Vilken kille. Tack för rysningarna under läsningen och för allt du gjort, Oscar!
GEE

Inläggav Henke67 » 2 april 2020, 12:30

GEE skrev:
Vilken hjälte!

Det där var ta mig fan det vackraste jag har läst på länge. Vilken kille. Tack för rysningarna under läsningen och för allt du gjort, Oscar!

Snacka om kille med klass! Fantastiskt!!!
Henke67

Inläggav Nick » 2 april 2020, 12:50

Henke67 skrev:
GEE skrev:
Vilken hjälte!

Snacka om kille med klass! Fantastiskt!!!

Res en staty på Stefan livs gata! De är han värd Oscar. Finner inga ord vilken människa.
Nick

Inläggav lejacques » 2 april 2020, 13:15

Klarade knappt att ta mig igenom hela texten. Känner precis som Oscar; saknad, sorg och frustration.

Det här visar väl än mer hur jäkla fel det är att inte förlänga.

Vi sitter på spelare som Ikonen och Christian Sandberg. Och man kan inte hitta en roll i laget åt Sundh, en spelare som inte bara har 100 procent mer hjärta för föreningen. Han är dessutom en bättre hockeyspelare om man ser till alla beståndsdelar.

Nej, Oscar Sundh är inte slut som hockeyspelare. Han må ha passerat zenit, men han bidrar fortfarande. Inte bara med sin glöd och vilja. Han är grymt i BP och han har fortfarande förmågan att göra de matchavgörande målen (bäst i laget med Filip Sandberg och Simon Önerud) och på så sätt bidrar till segrar.

Det här är ett så jäkla felbeslut deluxe. HV satsar på Johan Hult tre år till. Oscar får gå. En upp-och-nervänd värld som visar att HV saknar verklighetsförankring och kunskap om vad som gjorde föreningen så framgångsrika.

Nu får vi väl se hur det blir nästa säsong. Skickliga spelare finns i laget, men det är hjärtat som varit motorn när HV vunnit guld. Tror det här kan komma att stå HV dyrt. På samma sätt som när man valde att gå skilda vägar med Sundh inför säsongen 13/14...

Det påstås ju att spelare är inne på forumet och läser ibland.

Så Oscar, om du läser det här. Ingen spelare i klubben är större än laget, menar vissa. I det här fallet vettefan. DU personifierar allt det jag lärt mig älska med HV. Du var en av få spelare som gjorde mig engagerad i fjolårets rätt anonyma lag. Med dig försvinner en del av HV:s själ och hjärta. Du kommer vara så otroligt saknad. Tack för allt!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Groucho » 2 april 2020, 14:38

Vilken hjälte!

Så jävla fint! <3 Världen behöver fler människor som Oscar.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Diabolics » 3 april 2020, 11:03

Jag gick för skojs skulle tillbaka till början av denna tråd och kollade reaktionerna när Oscar kom tillbaka 2015. Det var delade meningar. Som det alltid är när man tar in folk. Jag är oerhört glad att det blev som det blev.
Många har passerat genom HV, en del med rätt många år som man ibland får kämpa för att komma ihåg. Det är inte Oscar. Oscar är HV.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 3 april 2020, 11:42

Vidhåller att Hv ska göra om och göra rätt!
En del av mitt Hv hjärta dog när man inte förlängde med Oscar på så felaktiga grunder.
Finns ingen roll för honom! Sundh kanske var vår enda riktiga rollspelare som man kunde slänga in vart som så gjorde han precis allt och lite till.

Mitt Hv hjärta är så stort men att göra sig av med en av de få som verkligen har hjärta för klubben tror jag kommer kosta mer än det smakar. Är en kille som Oscar Sundh som gjort att jag tagit mig till Kinnarps som alltid ger allt och lite till och visar känslor. Varje gång Oscar missat en chans så visar han tydligt sin besvikelse i båset. Kanske den enda som gjorde det.
För mig är Oscars spelstil Hv71 och att ta bort den del av Hv71 signum är för så dumt!

Jag har lovat mig själv att aldrig mer sätta min fot i Kinnarps Arena igen och det kommer jag att hålla till 100%!
Att en kille som varit en viktig pusselbit under så många år helt plötsligt inte finns plats köper jag aldrig för att vår ass blir huvudtränare.
Hult som är chef bör se till värdet av en kille som Sundh och säga att han ska med på tåget till vilket pris som helst för Oscar är ett ansikte och utåt för just oss fans och sponsorer.
Finns ingen som har visat såna känslor för klubben som just Oscar Sundh och för honom har nog en del av hockey dött när klubben i hans hjärta fimpade honom.
Jag har mailat flera ggr till Hult med givetvis får man aldrig svar från den mannen. Agne Bengtsson är 100ggr proffsigare på det och gjort det varje gång.

Hv71 har blivit för åpna på framgång och går ifrån sitt DNA! Det kommer aldrig att hålla i längden!

#göromgörrätt
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 3 april 2020, 23:45

frippe-borås skrev:Vidhåller att Hv ska göra om och göra rätt!
En del av mitt Hv hjärta dog när man inte förlängde med Oscar på så felaktiga grunder.
Finns ingen roll för honom! Sundh kanske var vår enda riktiga rollspelare som man kunde slänga in vart som så gjorde han precis allt och lite till.

Mitt Hv hjärta är så stort men att göra sig av med en av de få som verkligen har hjärta för klubben tror jag kommer kosta mer än det smakar. Är en kille som Oscar Sundh som gjort att jag tagit mig till Kinnarps som alltid ger allt och lite till och visar känslor. Varje gång Oscar missat en chans så visar han tydligt sin besvikelse i båset. Kanske den enda som gjorde det.
För mig är Oscars spelstil Hv71 och att ta bort den del av Hv71 signum är för så dumt!

Jag har lovat mig själv att aldrig mer sätta min fot i Kinnarps Arena igen och det kommer jag att hålla till 100%!
Att en kille som varit en viktig pusselbit under så många år helt plötsligt inte finns plats köper jag aldrig för att vår ass blir huvudtränare.
Hult som är chef bör se till värdet av en kille som Sundh och säga att han ska med på tåget till vilket pris som helst för Oscar är ett ansikte och utåt för just oss fans och sponsorer.
Finns ingen som har visat såna känslor för klubben som just Oscar Sundh och för honom har nog en del av hockey dött när klubben i hans hjärta fimpade honom.
Jag har mailat flera ggr till Hult med givetvis får man aldrig svar från den mannen. Agne Bengtsson är 100ggr proffsigare på det och gjort det varje gång.

Hv71 har blivit för åpna på framgång och går ifrån sitt DNA! Det kommer aldrig att hålla i längden!

#göromgörrätt

Jag vill på inget sätt säga att du har fel om att sundh borde varit kvar, men, i sammahanget kan ju påpekas att du över åren gjort en rad uttalanden om att "familjen" har flyttat från Karlstad till Jönköping och talat om hur fega "familjen" HV blivit. Jag sökte här på forumet och fick upp ca 10 sådana inlägg.
Nu tar föreningen obekväma beslut och plockar bort spelare som definitivt kan anses vara inom familjen, för thörna defacto familjeband till HVs historia.
Jag vill inte att du skall ändra dig vad gäller sundh, men kan vi komma överens om att HV idag är aningen längre från "familjen"?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 15 april 2020, 11:50

Diabolics skrev:
frippe-borås skrev:Vidhåller att Hv ska göra om och göra rätt!

#göromgörrätt

Jag vill på inget sätt säga att du har fel om att sundh borde varit kvar, men, i sammahanget kan ju påpekas att du över åren gjort en rad uttalanden om att "familjen" har flyttat från Karlstad till Jönköping och talat om hur fega "familjen" HV blivit. Jag sökte här på forumet och fick upp ca 10 sådana inlägg.
Nu tar föreningen obekväma beslut och plockar bort spelare som definitivt kan anses vara inom familjen, för thörna defacto familjeband till HVs historia.
Jag vill inte att du skall ändra dig vad gäller sundh, men kan vi komma överens om att HV idag är aningen längre från "familjen"?

Håller med om att man tagit kliv att jobba sig ifrån familjestämpeln. Att Thörna inte får förlängt har jag full förståelse för. Skadebenägen och har sina bästa år bakom sig.
Men en kille som Oscar Sundh som ger allt och lite till för vårt Hv71 kommer jag aldrig att förstå. En arbetsmyra utöver det vanliga.
Sen är han nog den som visat mest kärlek till klubben och han är inte ens från bygden.

Men förhoppningsvis så lär det bli en ny säsong om man får bukt på Viruset. Men klubben har gjort ett stort hål i mitt hjärta och det kommer ta tid att läka om det någonsin gör det. Man behandlar inte spelare med hjärta för klubben så här!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 15 april 2020, 13:10

Vill också passa på att gratulera nr 13 som ska bli farsa i september. Stort lycka till med familjelivet.
Nick

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare