Tråden om #28 Anton Bengtsson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #28 Anton Bengtsson

Inläggav sussan » 6 mars 2017, 10:36

"Närmar sig comeback
Anton Bengtsson, som drabbades av en knäskada i matchen mot Leksand för snart tre veckor sedan, närmar sig en comeback allt mer.

– Det har gått enligt planen. Han har åkt skridskor i tre dagar och kommer köra vidare i morgon. Han behöver nog ett par dagar till innan han är tillgänglig för spel, men han kan bli aktuell till matchen på torsdag. Det ligger dock lite på gränsen, säger Andreas Frostemark."

Det ser lovande ut. :)
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Nick » 6 mars 2017, 12:31

Herregud var ska han in..? Jösses vilken bred forwardssida vi har. Nu måste väl ändå abbot placeras på läktaren?
Nick

Inläggav Nick » 5 januari 2018, 06:27

Denna kille har verkligen växlat upp. Spelar hårt och rejält varje match, jobbar stenhårt varje byte och får dessutom med sig en del poäng nu. Mycket bra.
Nick

Inläggav Nick » 14 januari 2018, 20:08

Måste vara frustrerande för en kille som Bengtsson som faktiskt producerat och spelat väldigt bra på sistone, att alltid oavsett vad betraktas som en spelare långt ner i hierarkin. Tycker han just nu lätt är en av top 6 forwards i Hv.
Tycker som nån skrev i en annan tråd, ge han chansen i pp. Skulle inte bli sämre jag lovar. Vem ska han peta? Ja varför inte Ullström?
Nick

Inläggav lejacques » 8 december 2018, 21:16

Helt galen besviken på Bengtsson i år. Har med all tydlighet visat att han inte förmår lira i en högre kedja än fjärde.

Sitter på utgående kontrakt. Vad säger ni? Behåll eller stick?

Helt ärligt tar jag hellre Figren i en lägre kedja, förutsatt de kostar lika mycket.

Figren kan lira box play och vid eventuella luckor kan han åtminstone temporärt fylla dem.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Robert.76 » 8 december 2018, 21:16

lejacques skrev:Helt galen besviken på Bengtsson i år. Har med all tydlighet visat att han inte förmår lira i en högre kedja än fjärde.

Helt ärligt tar jag hellre Figren i en lägre kedja, förutsatt de kostar lika mycket.

Figren kan lira box play och vid eventuella luckor kan han åtminstone temporärt fylla dem.

Bort
Robert.76
Moderator

Inläggav Andersson711 » 8 december 2018, 21:29

lejacques skrev:Helt galen besviken på Bengtsson i år. Har med all tydlighet visat att han inte förmår lira i en högre kedja än fjärde.

Detta är en sjukt svår fråga. Det beror helt på hur nästa säsongs HC ägnar använda Anton.
Om han, som vår nuvarande tränarstab, vill använda honom för sin offensiv så lär han gå. Kan man dock hitta en tydlig roll för honom i en 4e kedja där hans uppdrag är att stänga ner motståndarnas bästa kedja samt att spela BP så bör han få stanna. Där är han riktigt bra!
Andersson711
Moderator

Inläggav sussan » 5 april 2019, 09:28

Då får tacka Anton för allt han har gjort för HV och önska honom välkommen hit till vackra Ängelholm.

Dock är jag nästan mer förbannad över att vi släppte Bengtsson än över att vi åkte ut ur slutspelet. Man säljer inte sin ryggrad liksom.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav RJ--92 » 5 april 2019, 10:48

sussan skrev:Då får tacka Anton för allt han har gjort för HV och önska honom välkommen hit till vackra Ängelholm.

Dock är jag nästan mer förbannad över att vi släppte Bengtsson än över att vi åkte ut ur slutspelet. Man säljer inte sin ryggrad liksom.

Tänkt tanken på att de kanske är Bengtsson som sagt ifrån och vill prova på något annat ??
RJ--92

Inläggav sussan » 5 april 2019, 11:05

RJ--92 skrev:
sussan skrev:Då får tacka Anton för allt han har gjort för HV och önska honom välkommen hit till vackra Ängelholm.

Tänkt tanken på att de kanske är Bengtsson som sagt ifrån och vill prova på något annat ??

Jag hoppas innerligt att du har rätt RJ-92.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Pg79an » 5 april 2019, 11:15

sussan skrev:
RJ--92 skrev:

Jag hoppas innerligt att du har rätt RJ-92.

Vad jag har förstått så har inte Bengan varit nöjd med sin speltid, trivdes bättre under Lindboms ledning än under Lillis. Tror dock att detta kommer göra honom gott och i slutändan kommer göra att han blir en av SHL’s allra bästa 2-vägs centrar.
Pg79an

Inläggav Garlic » 5 april 2019, 12:41

Tycker det är bra att man släpper, bara för att en spelare spelat flera år i klubben, kan man inte argumentera för att han ska vara kvar bara för att han har "klubbhjärta". Han liksom Erik Andersson som lämnade till Rögle förra året, är båda breddspelare (jfr brunkare) och inget mer. Bättre att låta en junis ta platsen längre ner i hierarkin och sedan värva lite spets istället. Man måste ändå inse efter denna säsongen att spela med "fyra jämna" kedjor inte håller, i synnerhet inte i ett slutspel där PP och den individuella skickligheten har stor betydelse.
Garlic

Inläggav frippe-borås » 8 april 2019, 15:18

Förstår känslan över att Bengtsson lämnar.
Men ska vi få till spetskedjor så kan man inte behålla en spelare som Bengtsson.

Han är ingen center för en 1-2 kedja i HV71 men han vill säkert ha en större roll med den erfarenheten och i den åldern.
Därför är det nog bäst för båda parter att skiljas åt så Bengtsson får möjligheten att få chansen att bli en ledande spelare.
Förhoppningsvis blir han det och då kommer vi nog att få se honom i HV71 i framtiden.
Win win!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav savemejebus » 8 april 2019, 18:02

Det kan väl knappast stämma att det är speltid det handlar om?
Isåfall är han ju galen som tror att han ska få mer speltid i Rögle som har Ted Brithén och Mattias Sjögren
Känns mycket märkligt. Och spelar Anton Bengtsson i en 3 kedja i Rögle nästa år så kommer jag koka av ilska för som 3e center i HV71 är han perfekt för.
Väljer man Joakim Andersson som 3e center. Född 89 med skadehistorik, före Bengan som inte nått sin prime ännu och är en "HV kille" så är det ju tjänstefel och då ska man nog inte ta för givet att han kommer springandes tillbaka sen när han blivit bättre.
savemejebus

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare